دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه سرطان در گربه را تشخیص داد ؟
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استئوسارکوم بیشترین نوع معمول سرطان استخوان گربه ها میباشد, این نوع از سرطان بندرت در گربه ها ظاهر میشود. استئوسارکوم یک سرطان مهاجم است که منجر به خرد شدن استخوان ها میشود 2 راه درمان

سرطان استخوان در گربه :

سرطان استخوان یک نوع معمول از سرطان میباشد که بر روی گربه ها تاثیر میگذارد.استئوسارکوم یک تومور است که بر روی استخوان های پاهای گربه ی شما تاثیر می گذارد و یکی از سرطان هایی است که غالبا بر روی گربه ها تاثیر میگذارد.این سرطان میتواند منجر به خرد شدن استخوان ها شود و ممکن است به بافت های نرم اطراف استخوان ها منتشر شود.

استئوسارکوم بیشترین نوع معمول سرطان استخوان گربه ها میباشد,اما حتی این نوع از سرطان بندرت در گربه ها ظاهر میشود. استئوسارکوم یک سرطان مهاجم است که منجر به خرد شدن استخوان ها میشود و بطورغیر عادی تولید بافت استخوان را افزایش میدهد و گسترش آن به بافت های مجاور به سادگی صورت میگیرد.این تومور معمولا در استخوان های بلند پاها اثر میگذارد و میتواند باعث درد شدید و لنگیدن شود.

سرطان استخوان میتواند در هر سنی برای گربه ها اتفاق افتد اما بر روی گربه های بالای ۱۰ سال بیشتر رایج میباشد.

علائم بالینی سرطان در گربه :

  1. تورم غیرطبیعی که پایدار باشد یا بزرگتر شود
  2. زخم هایی که بهبود نمی یابند
  3. کاهش وزن
  4. از دست رفتن اشتها
  5. خونریزی یا ترشحات از منافذ طبیعی بدن
  6. بوی نامطبوع
  7. سختی در خوردن غذا یا بلع
  8. سختی در تمرین و ورزش
  9. لنگش مداوم یا سفتی عضلات
  10. سختی در تنفس ، ادرار کردن یا دفع مدفوع

تشخیص سرطان استخوان در گربه

تشخیص سرطان استخوان در گربه :

نشانه های سرطان استخوان گربه ها میتواند شبیه به نشانه های استئوآرتریت (osteoarthritis) باشد . این علائم شامل سفتی و محدود شدن حرکت مفاصل,درد و لنگیدن میباشد. استئوسارکوم به سرعت پیشرفت میکند بنابراین تشخیص فوری نشانه ها برای درمان ضروری میباشد.اگر در گربه شما علائمی شبیه ورم مفاصل ایجاد شد با دامپزشک خود مشورت کنید نا صحت و سقم آنرا معلوم کند.

دامپزشک شما میتواند سرطان گربه ی شما را به کمک اشعه ی x تشخیص دهد.بسیاری از تومور ها در استخوان های گربه ی شما در اشعه ی x مشخص خواهند شد.دامپزشک به منظور بررسی تومورهای سرطانی نمونه برداری انجام میدهد.اگر دامپزشک تومورها را در استخوان های گربه ی شما پیدا کند به کمک اشعه ی x قفسه ی سینه و شکم را بررسی میکند تا ببیند سرطان پیشرفت داشته یا خیر.

درمان سرطان استخوان در گربه

2 راه درمان سرطان استخوان در گربه :

درمان اول :

بسیاری از دامپزشکان ترکیبی از جراحی و شیمی درمانی را برای درمان سرطان استخوان در گربه ها پیشنهاد میدهند.اگر سرطان هنوز گسترش پیدا نکرده قطع عضو در درمان موثر است.اگر جراحی بعنوان حفظ عضو انجام شود ممکن است به نجات پای گربه ی شما کمک کند.حفظ عضو یعنی اینکه جراحی بخشی از استخوان بیمار و قطع کردن و جایگزین کردن و پیوند زدن آن با بافت های استخوانی پای یک گربه ی دیگر.

درمان دوم :

شیمی درمانی چه سرطان گربه ی شما پیشرفته باشد یا نباشد با درمان جراحی استفاده خواهد شد.شیمی درمانی میتواند از گسترش سرطان جلوگیری کند یا رشد تومورها را در دیگر اعضای بدن محدود کند.پرتو درمانی میتواند برای پیشگیری از رشد برخی از تومورهای خاص استفاده شود و حتی ممکن است برای درمان تومورهایی که نمیتوان آنها را با جراحی برداشت استفاده شود. همچنین ممکن است دامپزشک شما داروی مسکن تجویز کند تا گربه ی شما در طول درمان سرطان راحت باشد.

divider

بیشتر بخوانید :

علل ، تشخیص و درمان سرطان استخوان در گربه ( استئوسارکوم )

علائم ، پیشگیری و درمان سرطان در گربه

جلوگیری از افزایش وزن گربه با غذای خشک رویال کنین



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits