دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا حیوانات هم دچار سنگ مثانه می شوند؟
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شناسایی سنگ مثانه در خوکچه هندی قابل رویت ترین علامت سرطان مثانه در خوکچه هندی وجود خون هنگام ادرار کردن است. با توجه به آمارهای موجود سایر علائم شایع در تمامی اشکال مختلف سرطان در حیوانات خانگی...

شناسایی سنگ مثانه در خوکچه هندی

قابل رویت ترین علامت سرطان مثانه در خوکچه هندی وجود خون هنگام ادرار کردن است. با توجه به آمارهای موجود سایر علائم شایع در تمامی اشکال مختلف سرطان در حیوانات خانگی شامل کاهش اشتها، تردید به ورزش و یا از دست دادن استقامت و سختی در تنفس، ادرار و مدفوع میباشد. این علایم ممکن است به تدریج بدترشوند به عنوان پیشرفت بیماری.

سنگ مثانه خوکچه هندی

خوکچه مبتلا به سرطان مثانه ممکن است اشتهای خود را از دست می دهد.

خوکچه ها با رژیم غذایی مناسب، زیستگاه تمیز و مقدار زیادی ورزش و توجه بسیارمیتوانند بین 5تا10 سال عمر کنند. با این حال، روند پیری می تواند عوارض خود را بر روی حیوانات خانگی مانند خوکچه نشان دهد. خوکچه هایی که سن بالاتری دارند بیشتر مستعد ابتلا به انواع مختلف سرطان، از جمله سرطان مثانه می باشند.

درمان سنگ مثانه خوکچه هندی

پیشگیری و درمان مثانه خوکچه هندی

بر خلاف سایر اشکال سرطان دستگاه تولید مثل، از جمله بیضه، تخمدان و سرطان رحم، سرطان مثانه نمی تواند قابل پیشگیری باشد. سرطان در پستانداران کوچک به طور معمول توسط ژنتیک و سن ایجاد می شود، و توسط عوامل محیطی تحت تاثیر قرار نمیگیرد. اگرچه اساسا هیچ راهی برای جلوگیری از سرطان مثانه شناخته نشده است، اما دامپزشکان ممکن است قادر به درمان این بیماری با شیمی درمانی و پرتو درمانی باشند.

راه تشخیص سرطان مثانه در خوکچه هندی

علاوه بر وجود ادرار خونی میتوان با اشعه X-و سونوگرافی به وجود سرطان پی بردممکن است مفید باشد . برای مثال، سنگ مثانه نسبتا شایع میباشد در خوکچه هندی و می تواند به ادرار خونی منجر شود. بیشتر خوکچه ها ، به خصوص نرها از این گونه هستندو قادر به عبور سنگ به خودی خود نیستندو تنها با جراحی درمانپذیر هستند.

درمان سنگ مثانه خوکچه هندی

البته بعضی از تومورها براحتی با لمس کردن براحتی قابل تشخیص میباشند اما تشخیص تومورهای داخلی و سرطان به آسانی قابل تشخیص نیست و حتما باید از اشعه xاستفاده کرد.

زمان مراجعه به دامپزشک :

در طبیعت، خوکچه و دیگر پستانداران کوچک در نظر گرفته می شوند به عنوان شکار ، بنابراین، تمایل به مخفی کردن خودشان دارند. با توجه به این خصلت ممکن است هیچ نشانه آشکاری از این بیماری وجود نداشته باشد و سلامت آنها با سرعت رو به وخامت رود بنابراین با متوجه شدن کوچکترین نشانه ای به دامپزشک مراجعه کنید.

جراحی مثانه خوکچه هندی و در آوردن سنگ مثانه


اگر سنگ مثانه خوکچه هندی درمان پیدا نکند چه اتفاقی می افتد ؟

انسداد در مثانه، ناشی از یک تومور بدخیم، می تواند به کلیه ها آسیب برساند. فعالیت پائین کلیه ها می تواند به مشکلات قلبی منجر شود چرا که قلب در این شرایط مجبور است برای پمپاژ خون خیلی سخت تر کار کند .

اگر چه سرطان مثانه ممکن است وجود داشته باشد، اما خوکچه هندی ممکن است قبل از پیشرفت سرطان و نمود دیگر عوارض بمیرد.

درمان سنگ مثانه خوکچه هندی

بیشتر بدانید

نگهداری از همستر،آموزش نحوه نگهداری از همستر برای شما

علل ، تشخیص و درمان کیست تخمدانی خوکچه هندی

کاربر گرامی چنانچه درمورد " درمان سنگ مثانه خوکچه هندی " سوالی داشتید. در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید . و با مجله دلگرم همراه شوید و از نگهداری تا بیماری های و دانستنی های حیوانات آشنا شوید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (5 رای)  

۵ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

sara | ۲ سال پیش
سلام خوکچه هندی من تقریبا ۳ سالش هست و نر هستش تقریبا ماهی ی بار به مدت چند روز با ادرارش خون میاد سرطان داره؟
0
0
آرش | ۵ سال پیش
سلام.خوکچه من بالغ است و مواد رشته ای سفیدی از مجاری ادرار آن گاها خارج میشود.به طول ۴سانتی متر.رشته ی نیمه سفت اون چیه و خطری داره؟
0
1
آرش | ۵ سال پیش
سلام.من یک خوکچه بالغ دارم از مجاری ادرارش یک رشته ی سفید رنگ بلند حدود ۳سانتی متر گاها خارج میشود و آن را بایذ بکشم براش بیرون حدودا سه یا ۴ سانتی متر است.بارها فکر کردم از خارج چیزی فرو شده بعد دیدم از داخل هست.این چیست و آیا طبیعی هست؟
0
0
پاسخ ها:
مینا | ۲ سال پیش
دوست عزیز اگه خوکچت نر و جفت نداره عادیه اون سفید ها ی رشته ای خوکچه منم داره
0
0
Delaram | ۵ سال پیش
باسلام و خسته نباشین میخواستم بپرسم من یه خوکچه دارم ولی ادرار نمیکنه یعنی میشه از سنگ مثانه باشه
1
0

hits