دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا میدانید نور کافی به خزندگان ، آبریان چه اتفاقی می افتد؟

دلایل استفاده از نور uv برای ، خزندگان و آبزیان

آیا میدانید نور کافی به خزندگان ، آبریان چه اتفاقی می افتد؟
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دلایل استفاده نور uv برای خزندگان ،آبزیان ، ، برای نگهداری خزندگان و آبزیان که مهمترین ان نور کافی برای پوست و بدن این جانوران است.

چرا خزندگان و آبزیان و به نور کافی احتیاج دارند؟

برای نگهداری انواع خزندگان و آبزیان شرایطی نیاز است که مهمترین ان نور کافی برای پوست و بدن این جانوران است.

امروزه نگهداری ماهی های زینتی و خزندگان بسیار رایج شده لذا بدیهی است برای داشتن اکواریمی با محیط سالم برای رشد و نمو گیاه و ماهی شرط لازم نورمناسب است.لامپ مناسب اکواریم طیف نوری خاص خود را داراست که به لامپ فتوسنتز اکواریم نیز معروف است.

این لامپ مناسب گیاه اکواریم و آبزیان آن است.امروزه لامپ اکواریم پلنت لامپ اکواریم آب شور در کلوین نوری مناسب کمک بسیاری به علاقمندان اکواریم نموده است.

در کنار لامپ مهتابی اکواریم لامپ متال اکواریم این نیاز نوری را به خوبی تامین می کند. همچنین برای علاقمندان به خزندگان وپرندگان لامپ های مخصوصی تولید شده.

تامین نور کافی برای خزندگان

دلایلی استفاده از نور uv برای خزندگان و آبزیان

  1. گرما :
    این نیاز بسیار اساسی است چون خزنده خونسرد است و گرما را از بیرون بدن خود تامین می کند لذا در طول روز و شب بایستی منبع گرمایی مناسب در اختیار داشته باشد.
  2. نور سفید :
    برخلاف اسمش نور مهتابی نیست بلکه منظور از آن همان نور خورشید است و بهترین چیزی که می تواند جایگزین آن باشد لامپ حبابی خانگی است.
    لامپهای رنگی که برای این کار و بعنوان لامپ خزندگان به فروش می رسند فقط از این لحاظ که خزنده تان را چه رنگی میبینید موثرند و تاثیر بر زندگی خزنده ندارند.
    لذا تهیه لامپ با هر رنگی بدون اشکال است. این لامپها علاوه بر منبع نور در صورتی که وات بالا داشته باشند در طول روز منبع مناسبی برای گرما هستند.
    نباید آنها را در طول شب روشن کرد چون تقسیم بندی روز و شب خزنده به هم خواهد ریخت لذا برای تامین گرما در طول شب باید دنبال یک منبع بدون نور یا کم نور بود.
  3. نور ماوراء بنفش نوع الف (UVA)
    این نور در مهتابیها و لامپهای کم مصرف موجود است (گاهی در حد مضر و خطرناک). تاثیر آن فقط بر بینایی خزنده است، انسان برای بینایی نیازی به این نور ندارد اما خزنده در صورت نداشتن آن به مقدار کمی دچار گیجی میشود که ممکن است باعث شود تولید مثل نکند.
  4. نور ماوراء بنفش نوع ب (UVB)
    این نور را مهتابی های معمولی هم ندارند و اگر لامپ آن را میخواهید باید از خزنده فروشیها به قیمت گران تهیه کنید. لامپ UVB نور UVA هم میدهد، انسان آن را کم نور یا بی نور میبیند،
    باید هر چندوقت یکبار عوض شود چون بعد از مدتی از تابش UVB باز میماند و هیچ راهی برای تشخیص آن نیست. تاثیر UVB کمک به ساخت ترکیبات کلسیم و ویتامین D3 در خزندگان است.
    خوشبختانه خزندگان گوشتخوار مثل مار چون کلسیم بدنشان را از شکار فراهم میکنند نیازی به این لامپ ندارند.

تامین نور کافی برای آبزیان

اثرات مثبت تامین نور کافی برای خزندگان و آبزیان

  1. موجب سلامتی و رشد بهتر خزنده و آبزیان می شود.
  2. از بیماری متابولیک استخوان جلوگیری می کند.
  3. تامین کننده ی ویتامین d3 برای خزنده و آبزیان است.
  4. محرک تولید مثل است.

کاربر گرامی چنانچه در مورد " خزندگان و آبزیان " سوالی داشتید. در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

بیشتر بدانید :

خطر نگهداری از خزندگان خانگی برای خردسالان

46 حقیقت جالب در مورد ماهی قرمز یا گلدفیش Gold Fish

6 راه درمان و پیشگیری بیماری سفیدک در ماهی و آکواریم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.0 از 5 (1 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

تینا | ۲ سال پیش
میشه بجاش مکمل د۳ بدم؟
0
0

hits