دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه صحیح حمام دادن گربه
20
زمان مطالعه: 5 دقیقه
حمام کردن گربه خصوصا بچه گربه خیلی ضروری است، ولی بچه گربه تا قبل از 3 ماهگی نیازی به حمام ندارد. دراین مقاله از دلگرم به شما نحوه صحیح حمام کردن گربه و بچه گربه را به شما آموزش میدهیم

آیا گربه ها به حمام کردن نیاز دارند؟

شستشو و حمام کردن گربه مخصوصاً بچه گربه ها امری مهمه. مهم از این بابت که اگر به شکل اصولی و درست انجام نشه ، احتمال ابتلا به سرماخوردگی در گربه را تشدید می کند.

حالا سرماخوردگی در گربه های بالغ که سیستم ایمنی قوی ای دارند ، امر چندان مهمی نیست و قابل درمانه . اما در بچه گربه ها که سیستم ایمنی بدن در آنها هنوز به طور کامل شکل نگرفته، یک سرماخوردگی ساده، می تواند خدایی نکرده مُهلک باشد.

پس بسیار مهمّه که در زمان شستشوی گربه ، از رفتارهای غلط ، اجتناب کنیم.

تذکر : بچه گربه​ها را قبل از ۳ ماهگی حمام نکنید. آنها به سرما خیلی حساس هستند. برای تمیز کردن آنها از پنبۀ خیس استفاده کنید.

نحوه حمام کردن گربه

نحوه صیحیح حمام کردن گربه

1 - آماده كردن وسايل مورد نياز :

قبل از شستشو ملزومات را آماده كنيد. شما شامپوي مخصوص گربه نياز داريد، در صورتي كه براي درمان كك و بيماريهاي پوستي شستشو را انجام ميدهيد، شامپوي مخصوص درمان را كه دامپزشكتان معرفي كرده را تهيه كنيد.

وسایل مورد نیاز برای شستشوی گربه:

  1. - حوله بزرگ با جذب بالاي آب
  2. - سردوشي (متحرك) يا وسيله يا ظرفي براي آبكشي
  3. - شانه، براي نظافت موها قبل و بعد از حمام
  4. - ناخن گير ، به اين دليل كه بهترين زمان براي كوتاه كردن ناخن ها بعد از حمام است

قبل از اينكه سعي كنيد گربه يا بچه گربه را درون حمام بياوريد فضا را آماده كنيد. از سينك بزرگ (يا چيزي مشابه آن) يا وان حمام استفاده كنيد.

اطمینان حاصل کنید که آب خیلی گرم یا خیلی سرد نیست. لباسي مناسب كه فقط شما را از خراشيده شدن حفظ كند بپوشيد.

ممكن است احتياج به كمك كسي براي نگهداري گربه در هنگام شستشو داشته باشيد. البته اين امكان وجود دارد كه به تنهايي گربه را حمام كنيد اما كمي سخت تر است.

پشت گردن گربه تان را با يك دست نگهداريد و قسمتهاي ديگر بدن را با دست ديگر بشوييد.

به خاطر داشته باشيد، وقتي گربه ي خود را در آب قرار مي دهيد، او هر كاري براي فرار كردن انجام خواهد داد، پس آماده ي مهار كردن تقلا و دست و پا زدن او باشيد.

حمام كردن گربه :

گربه خود را از سر تا دم خيس كنيد. بهتر است كه آب را از بالا روي او بريزيد تا اينكه سعي كنيد او را در آب فرو كنيد. همينطور او را با كف شامپو بشوييد و سپس كاملا او را با آب شستشو دهيد.

اگر شما شامپويي كه خاصيت دارويي دارد را استفاده ميكنيد حتما آن را طبق دستورالعمل داده شده استفاده كنيد. برخي از شامپوهاي دارويي نياز دارند كه 5 تا 15 دقيقه قبل از شستشو با آب روي موها بمانند.

شستشو با آب به طور كامل بسيار مهم است به اين دليل كه باقيمانده شامپو ممكن است موجب تحريك و سوزش پوست شود و حتي خورده شدن آن هنگاميكه گربه خودش را تميز ميكند نيز ميتواند سبب اذيت او شود.

شستشو با آب همچنين ممكن است موجب برطرف شدن كك ها و كنه ها يا براي مدتي بي حركت نگه داشتن آنها شود(بدون كشتن).

حمام کردن گربه

خشک كردن گربه بعد از حمام دادن :

بعد از شستن و آبكشي گربه تان، به آرامي آب روي موها را بگيريد. سپس، حوله اي نرم و بزرگ با قدرت جذب بالاي آب به او بپيچيد.

او را به آرامي خشك كنيد. اگر او خيلي مضطرب و ناراحت نيست، در اين مرحله شما ميتوانيد موهاي درهم و به هم پيچيده اش را شانه كنيد؛ در غير اين صورت تا زماني كه او آرام شود صبر كنيد.

در مورد خشك كردن گربه با استفاده از سشوار محتاط باشيد. بعد از حمام بلافاصله از سشوار استفاده نكنيد.

بيشتر گربه ها از شكل و صداي سشوار وحشت دارند. سعي كنيد آنرا در زمان ديگري نشان دهيد و ببينيد كه عكس العمل گربه تان به صدا و حرارت سشوار چيست؛

اگر نترسيد در صورت تمايل ميتوانيد براي خشك كردن گربه تان از سشوار استفاده كنيد.

فیلم های حمام دادن گربه





کاربر گرامی چنانچه در مورد " حمام دادن گربه " سوالی داشتید. در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

در مورد حیوانات خانگی بیشتر بدانید :

حیوان خانگی خود را با چه شامپوی بشویم؟ شامپوی hontox

نگهداری از بچه گربه ، چگونه بچه گربه تاز متولد شده بزرگ کنیم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (20 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

نگار | ۳ سال پیش
عالی ممنونم
2
2
ندا | ۴ سال پیش
سلام .گربه من از صدا سشوار خیلی میترسه باید چکارش کنم ک از صداش نترسه؟؟؟
2
7

hits