دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیماری پریودنتال در گربه چیست و چگونه درمان می شود ؟

علل ، تشخیص و درمان عفونت لثه در گربه ( Periodontitis ) + فیلم

بیماری پریودنتال در گربه چیست و چگونه درمان می شود ؟
13
زمان مطالعه: 4 دقیقه
التهاب لثه ها در گربه اگر درمان نشود می تواند منجر به از دست دادن دندان ها یا حتی عفونت های پیچیده تر در بدن شود.تشخیص بیماری پریودنتال،تنفس بد،درد شدید، لثه های قرمز،لثه های ملتهب، درمان و پیشگیری فقط با مسواک زدن فلوراید و ژل آنتی بیوتیک

آیا میدانست لثه گربه عفونت می کند؟

التهاب لثه شامل متورم شدن بافت های لثه میباشد و بر تعداد زیادی از گربه هایی که بالای سه سال سن دارند تاثیر می گذارد.این شرایط ممکن است بر بافت لثه ی زیر یک دندان تاثیر بگذارد , اما عموما بافت های اطراف چند دندان را درگیر خواهد کرد.

دانستن اینکه چه چیزی سبب التهاب لثه در گربه ها می شود می تواند به شما کمک کند که از این شرایط پیشگیری کنید.التهاب لثه ها اگر درمان نشود می تواند منجر به از دست دادن دندان ها یا حتی عفونت های پیچیده تر در بدن شود.

بیماری لثه در گربه


علل التهاب لثه در گربه ها

علل اصلی التهاب لثه در گربه ها شامل تشکیل پلاک و جرم دندان می باشد.پلاک ها چندین ساعت بعد از خوردن غذا توسط گربه شکل میگیرند و باعث بوجود آمدن باکتری هایی می شوند.

اگر این باکتری ها از بین نروند می توانند تبدیل به مواد معدنی شوند که باعث بوجود آمدن جرم دندان می شوند.جرم ها دندان ها را بیشتر مستعد جمع آوری باکتری ها می کنند.

باکتری ها به سادگی میتوانند به لثه ها منتشر شوند و سبب التهاب شوند.

از آنجایی که جریان خون در لثه ها بسیار می باشد این شرایط می تواند در مدت کوتاهی پیچیده تر شود و باکتری ها می توانند به اندام های دیگر منتقل شوند و باعث مشکلاتی در این اندام ها و حتی باعث نارسایی در آنها شوند.

بیماری پریودنتال به علل مختلفی از جمله باکتری های :

  1. Poptostreptococcus
  2. Actinomyces
  3. Porphyromonas

بیماری پریودنتال

تشخیص بیماری پریودنتال ( Periodontitis )

  1. تنفس بد
  2. درد شدید
  3. لثه های قرمز
  4. لثه های ملتهب
  5. سرازی شدن آب دهان
  6. از دست دادن اشتها که علت آن ایجاد درد در هنگام جویدن می باشد
  7. لثه ها ممکن است خونریزی داشته باشند
  8. جرم های زرد رنگ که در اطراف لثه قابل مشاهده میباشند.اگر التهاب لثه خیلی زود تشخیص داده شود با درمان های غیر پیشرفته و یک دوره آنتی بیوتیک درمانی درمان می شود.

فیلم آموزشی مسواک زدن گربه


پیشگیری و درمان بیماری لثه در گربه

بهترین پیشگیری : حفظ بهداشت دهان، مسواک زدن منظم و تمیز کردن لثه و دندان های گربه است

درمان : ویژه پریودنتال بستگی به سطح پیشرفت این بیماری دارد.

در مراحل اولیه، درمان شامل تمرکز بر روی کنترل پلاک و جلوگیری از تجمع آن است. برای این امر باید از مسواک زدن روزانه، استفاده از فلوراید مجاز برای حیوانات و تمیز کردن دندان ها به صورت حرفه ای استفاده کنید.

در مراحل دوم و سوم، درمان شامل تمیز کردن فضای ایجاد شده بین لثه و دندان و استفاده از ژل آنتی بیوتیک برای جوان سازی بافت و کاهش فضای ایجاد شده می شود.

در مراحل پیشرفته تر، استفاده از روش های جایگزینی استخوان، جراحی لثه و بازسازی بافت ممکن است ضروری باشد.

divider

بیشتر بخوانید :

کاربر گرامی چنانچه در مورد " عفونت لثه در گربه " سوالی داشتید. در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (13 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

منيره | ۴ سال پیش
گربه من عفونت دندان گربه و دكتر بهش انتب بيوتيك داده كًبراي درمانشه دارويي ديگه اي براي تسكين درد ميشه بخوره ؟از شدت درد كل روز ناله ميكنه
0
7

hits