دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اپلیکیشن ApneaApp برای تشخیص بیماری آپنه خواب
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اپلیکیشن ApneaApp برای تشخیص بیماری آپنه خواب-اختلال خواب یکی از مهم‌ترین دلایل اضافه وزن و افزایش اشتها است-اپلیکیشنی برای تشخیص بیماری آپنه خواب

اپلیکیشن ApneaApp برای تشخیص بیماری آپنه خواب ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

اپلیکیشن ApneaApp برای تشخیص بیماری آپنه خواب

اپلیکیشن ApneaApp برای تشخیص بیماری آپنه خواب

محققان دانشگاه واشنگتن موفق به طراحی نرم‌افزاری شده‌اند که روی گوشی هوشمند نصب می‌شود و قادر به تشخیص دقیق، سریع و ارزان آپنه خواب است.
آپنه انسدادی خواب،

به توقف موقت تنفس در خواب گفته می‌شود که معمولا با اختلال تنفس و ضربان نامنظم قلب همراه است. این اختلال تنفسی ناشی از انسداد مجرای تنفسی دهان به‌وسیله زبان است و معمولا چند ثانیه به طول می‌انجامد. این اختلال پس از 50 سالگی بیشتر دیده می‌شود و زمانی خطرناک است که بیش از 10 ثانیه طول بکشد.


این نرم‌افزار ApneaApp نام دارد که روی سیستم عامل اندروید نصب می‌شود و از طریق شکم، پا و دیگر جنبش‌های بدن، تنفس نامنظم را تشخیص می‌دهد. روش‌های موجود برای تشخیص آپنه خواب، با استفاده از تجهیزات پیشرفته پزشکی انجام می‌شود و بیمار باید یک شب در بیمارستان بستری شود و هزینه آن حدود هزار دلار است.

آپنه خواب در صورت عدم درمان، باعث بروز بیماری‌های متابولیک می‌شود که به دنبال آن، بدن در برابر انسولین مقاوم می‌شود؛ به علاوه، اختلال خواب یکی از مهم‌ترین دلایل اضافه وزن و افزایش اشتها است؛ تمام این عوامل جزو فاکتورهای خطر بیماری دیابت محسوب می‌شوند.در ادامه این تحقیقات آمده است که آپنه خواب نه تنها باعث بروز دیابت می‌شود، بلکه یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش کلسترول، تری‌گلیسیرید و فشار خون و در نتیجه سکته قلبی و مغزی است.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits