دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کشف مباني ژنتيک سرطان کبد در اقوام آسيايي
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کشف مباني ژنتيک سرطان کبد در اقوام آسيايي-کشف -مباني ژنتيک -سرطان کبد- اقوام آسيايي-سرطان -کبد-کشف مباني ژنتيک -سرطان کلانژیو کارسینوما-سرطان بد خیم-تومور-تومور سرطانی

دانشمندان دانشگاه سیمون فریزر کانادا در طرحی مشترک با محققان چینی ، مبانی ژنتیکی ابتلا به سرطان مهلک کلانژیوکارسینوما ر ا کشف کردند.

کشف مباني ژنتيک سرطان کبد در اقوام آسيايي


دکتر نانشنگ جی چن از دانشگاه سیمون فریز می گوید نتایج تحقیقات ما ، درک بهتر و روش درمانی مناسب تری از این بیماری به دست می دهد.


سرطان کلانژیوکارسینوما نزدیک به ده درصد از همه موارد بدخیمی های کبد در سراسر جهان را شامل می شود و میزان مرگ و میر ناشی از به سرعت در سال های اخیر افزایش یافته است.
از آنجا که این تومور در مراحل اولیه ، به سختی قابل تشخیص است به همین علت ، معمولا در مراحل پیشرفته ،‌ تشخیص داده می شود و درمان آن ، بسیار سخت و نتیجه درمان ، بسیار ضعیف است.
بر اساس یافته های محققان که نتایج آن در شماره اخیر نشریه بیماری های دستگاه گوارشی کانادا منتشر شد مسیر ژنتیکی کشف شده این بیماری ، راه را برای یافتن روش های درمان بهتر و تشخیص فوری آن ،‌ هموار می سازد.

کشف مباني ژنتيک سرطان کبد در اقوام آسيايي

 سرطان کبد در اقوام آسيايي


به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ، هنگامی که سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می ‌دهند این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می ‌شود و در نهایت ، سرطان ایجاد خواهد شد.
از اجتماع این سلول‌های سرطانی و تخریب سلول‌های بافت‌های سالم توده ‌ای به نام تومور ایجاد می‌شود.


اگر تومور به لایه‌‌ای محدود ختم شود و به سایر بافت‌ها و ارگانها سرایت نکند تومور خوش ‌خیم (غیرسرطانی‌) است و اگر تومور گسترده شده یا به طور بالقوه قابلیت پخش شدن و احاطه کردن سایر بافتها و ارگانها را داشته باشد بدخیم یا سرطانی نامیده می‌شود.


برخی از شکل های سرطان متاستاز (Metastasize) می‌کنند به این معنی که خصوصیت تهاجمی پیدا کرده و به سایر بافت‌های بدن، عمدتا از طریق خون و لنف، سرایت می‌کنند و تومورهای جدیدی را ایجاد می‌کنند.


بیش از یکصد نوع سرطان شناسایی شده است و این سرطان ها در هر قسمتی از بدن می تواند تظاهر پیدا کنند.


مرگ ناشی از سرطان در سال دو هزار و پنج ، هفت میلیون و ششصد هزار نفر بوده است که سیزده درصد از کل پنجاه و هشت میلیون مرگ در سراسر جهان را به خود اختصاص می دهد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits