دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فرایند تولید کرکره برقی چگونه است ؟
3
زمان مطالعه: 10 دقیقه
کرکره برقی چیست؟ کرکره برقی نوعی از درب های اتوماتیک میباشد که با استفاده از موتور (با برندهای توبلار، بارزانته، اسمارت و …) به طور عمودی و در جهت محور Y ها بالا و پایین میرود.

کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی نوعی از درب های اتوماتیک میباشد که با استفاده از موتور (با برندهای توبلار، بارزانته، اسمارت و …) به طور عمودی و در جهت محور Y ها بالا و پایین میرود. از این نوع درب معمولا برای درهای پارکینگی و درب مغازه ها استفاده میشود که در اکثر مواقع آلیاژ و جنس ساخت آن از فلز آلمینیوم میباشد.

بخش های مختلف کرکره برقی کدامند ؟

  • بخش ریخته گری

بخش ریخته گری به دو کوره به اندازه ۱۲ و ۱۵ تن برای ذوب آلومنیوم دارا است و آلومنیوم ها رادر این کوره ذوب می کنند و همین طور این دستگاه ازمرغوب ترین دستگاه های ایران بوده که از طریق نیروی های انسانی متخصص و مهندس های داخلی و کارمند های فنی شرکت های دارای اعتبار خارجی نصب می گردد این بخش تواناییساخت بیلت آلومینیوم ۳٫۵ تا ۱۶ اینچی به طول ۹ متر را می باشد.

  • بخش قالب سازی

بخش قالب سازی با داشتن دستگاه های صنعتی مجهز (ماشین تراش کاری – ماشین فرز کاری – ماشین دریل) و کوره نیتراسیون با ظرفیت ۶۰۰ کیلوگرم این فرصت را می دهد که تولید و تعمیر همه ی قالب های پرس اکستروژن را داشته باشید

  • پرس اکستوژن

پخش پرس اکستوژن سه دستگاه صنعتی ۱۸۰۰ ، ۲۲۰۰ و ۴۰۰۰ تن ومیزهای کامل اتوماتیک ۲۴ و ۳۶ متری دارا می باشد که هر روز اندازه ی بر ۳۰ تن نوع های مختلف مقاطع صنعتی و ساختمانی پروفیل آلومینیوم تا عرض مقطع ۲۵۰ سانتی متر وطول ۱۲ متر رامی تواند بسازند .پروفیل ها یساخته با توجه به استانداردهای بین المللی دشوار حداکثر ۱۵ راکول را می تواند داشته باشد

  • بخش آبکاری

بخش آبکاری با مصرف مرغوب ترین مواد داخلی و خارجی تا به طول ضخامت ۱۵ میکرون آبکاری می گردد.این واحد به ۴ وان آبکاری مجهر می باشد.

  • رنگ پودری

بخش رنگ پودری مجهز به دو سیستم تجهیزات رنگ تمام اتوماتیک پاشش و رنگ الکترواستاتیک وکوره های پخت به اندازه طول ۲۴ و ۳۶ متر می باشد و با بهره برداری از بهترین مواد خام توانایی رنگ آمیزی حدود ۳۰ تن پروفیل را در روز دارد.

کرکره برقی

  • بخش دکورال

بخش دکورال مجهز به دوتجهیزات سیستم خط دکورال فیلم و کاغذ می باشد. طرح های ساخته شده در این بخش نوع های گوناگونی از طرح های مختلف را شامل می گردد مثل : طرح چوب، طرح راش، طرح سنگ و … می باشد.ساخت این بخش با توجه نوع سفارشات روزانه تا اندازه ۴ تن می باشد.

تیغه کرکره ساخته شده از مواد استاندارد تولید شده است و پس از مرحله ی آبکاری و رنگ آمیزی پس ازگرفتن تاییدیه مهندسین ناظر فنی خط رنگ به سبب دستگاه های کامل انوماتیک بر مبنای سفارش مشتریان ،لیبل ان ها نصب می گردد و حاضر برای برش می گردد. سپس با بسته بندی ویژه حمل و نقل، حاضر برای بارگیری می گردد .

کرکره برقی ازدیگر مورد هایی می باشد که برای تولید این کرکره برقی ها احتیاج به یک بخش تولیدی به طورکامل تخصصی است و در کارگاه های به اندازه ی کوچک و متوسط نمی توان با کیفیتی مناسب کرکره برقی را ساخت وارائه کرد.

علت این موضوع احتیاج به ابزار و وسیله مجهز تمام است که به طور معمول قابلیت در بخش های تولیدی بودن اعتبار و کوچک نمی باشد و همین دلیل علت اصلی خراب شدن های سریع است که احتیاج به تعمیرات کرکره برقی می گردد .

مشکلاتی که درهنگام تولید کرکره برقی دربخش های بدون اعتبار ممکن است به وجود اید به این شرح می باشد.

تیغه ها در زمان ساخت ، نصب و مصرف جدا می گردد

موتور کرکره برقی به سبب فشار زیاد به وجود امده از راه نصب غلط در مکان مد نظر و مشکلات ایرودینامیکی

زمان مصرف از کرکره برقی سر و صدای زیادی به وجود می اورد

خراب می شود ظاهر تیغه ها به سبب استفاده شده از رنگ های بدون استاندارد

یکپارچه نبودن تیغه ها به علت استفاده از نیروهای بدون تخصص

بدانید که همه ی قطعه های کرکره برقی حتما باید مناسب با سایز و مدل موتور و مکانی که نصب قرار است بشود برگزید و حتما به علاوه بر استاندارد سازی در زمان ساخت درهنگام نصب همه ی نکات باید رعایت شود.

میزان عملکرد ابزار کاربردی هنگامی کاهش می یابد که اموزش کافی برای مصرف از ان در زمان نصب داده نشود ومصرف ازقطعه های خراب نیز دلیلی است برای ساخت طول عمر کرکره برقی در هر اندازه ای که ساخته شده باشد می کاهد .

تولید کرکره برقی در بخش های صنعتی بزرگ و دارای اعتبار به وسیله ی وجود بخش کنترل کیفیت فرصت اشتباه در ساخت بسیار کم است.

فرایند تولید کرکره برقی چگونه است ؟

نصب درب ریلی

هدف از این مقاله این است نصب درب ریلی و در واقع نصب درب برقی صنعتی شرح دهیم ، که در این مقاله کارکرد دیپ سوییچ که بخشی از نصب درب اتوماتیک کشویی یا همان راهنمای نصب درب اتوماتیک صنعتی میباشد توضیح می دهیم و به همین طور به نوع ریست کردن ریموت در اخرمیپردازیم .

اولا باید اجناس جانبی را نصب کنیم ، و پس از نصب و راه اندازی اجناس جانبی حتما سیم کشی دستگاه را طبق نقشه ای که به ما داده اند عمل کنیم و اول موتور را خلاص کنیم ،و بعد درب کشویی را در حالت بینی قرار میدهیم.

اگر نصب چشمی ترمینال های شماره هفت ، نه و ده رافراموش کرده اید ، آنرا به وسیله ی سیم جامپردرست کنید.

نصب درب برقی کشویی

این برای موتور ریلی Thor Th1561-1500k

نصب درب اتوماتیک کشویی

عملکرد دیپ سوییچ

OFF OFF (1 1و 2 دیپ سوییچ: به این منظور میباشد که دستور به صورت دستی کنترل شده است

OFF ON(2 :به این منظور میباشد که دستور به صورت نصف اتوماتیک کنترل شده است .

:ON OFF(3 به این منظور میباشد که دستور به صورت اتوماتیک کنترل شده است .

ON ON(4 :به این منظور میباشد که دستور به صورت اتوماتیک همیشه بسته شدن کنترل شده است .

ON (53دیپ سوییچ: به این منظور می باشد که تنظیم دستگاه در حالت مجتمع است ، به این منظور پس از دستور اول دستگاه دستور بعدی نمی پذیرد تا درب ریلی یک باربه طور کامل عمل باز شدن را انجام دهد وبعد دستور بعدی یک دستور به طور کامل عمل بسته شدن درب انجام دهد.

ON(64دیپ سوییچ: به این منظور می باشد که فلشر را فعال شود پیش از باز شدن و بسته شدن درب است .

ON (75دیپ سوییچ: به این منظور است که بسته شدن درب ریلی فعال شود پس از دستور چشمی است .

ON (86دیپ سوییچ: به این منظور است که بازشدن درب ریلی فعال شود پس از دستورچشمی است .

ON (9۷دیپ سوییچ: به این منظور که فعال کردن سرعت عمل بازشدن و بسته شدن درب می کاهد به طور تدریجی میباشد .

ON (10۸دیپ سوییچ: به این منظور که فعال شدن سرعت ارام تر عمل باز و بسته شدن در اخر حرکت درب ریلی است .

ON (11۹دیپ سوییچ: به این منظور که ترمز را فعال می کند .

ON (12۱۰دیپ سوییچک: به این منظور که باعمل باز شدن درب فلشر سریع تر عمل میکند .

روش شناسایی کورس درب ریلی

برای این هدف حتما درب را در حرکت میانی بگذارید ودستور Close را انجام دهید . در این موقع درب به سوی بسته شدن بطورارام تر حرکت میکند و سپسدرب با سرعت بیشتر ازپیش به سوی باز شدن می رود که پس گذشت چند ثانیه با سرعت بیشتر به سوی بسته شدن درب ریلی می رود و در پایان می ایستد و Stop میکند .

روش ست کردن ریموت

برای انجام این عمل حتما این مرحله ها را باید به ترتیب انجام بدهید .

اولحتما کلید رسیور را فشار دهید تا روشن گردد چراغ رسیور وسپس فشار را از کلید را بردارید .

بعدحتما کلید ریموت را برای ۱۰مدت زمان ثانیه فشار دهید و بعد فشار را بردارید

و در پایان مرحله حتما باید مدت زمان ۱۰ ثانیه بایستید تا ذخیره شود .

فرایند تولید کرکره برقی چگونه است ؟

عملکرد و ایمنی

کارکردن با کلید دیواری یا فشار دکمه اساسی ترین شکل کنترل برای یک امنیت کرکره در هر اندازه است اما برای رعایت کامل دستورات سلامت و ایمنی شخصی که کرکره برقی پنجره را راه می اندازد باید قادر به نظارت بر حرکت چرخه باز و بسته شدن در تمام طول مدت عملکرد باشد. از سوی دیگر یک هشدار شنیداری و دیداری بایستی بر عملکرد کرکره ها در هر ارتفاعی از هر ساختمان که کرکره های برقی نصب شده اند مقدم باشد.

امنیت کرکره ها با بخش های ورقه ای باز و مشبک که صیقل داده نشده اند توصیه می شود که تنها به وسیله یک کلید انتظار به اجرا توسط کنترل کننده ای که یک نمای کامل از کرکره را دارد اداره شود. هرگونه لباس، انگشت، دست یا غیره که در کرکره گیر کند در حالی که در حال حرکت است می تواند عواقب وحشتناک آشکاری داشته باشد.

اگر از هرگونه کنترل از راه دوری استفاده شده باشد سپس ایمنی عملیاتی حتی مهم تر است و در بسیاری از موارد با کرکره های بزرگتر مخصوصا آن هایی که در درگاه ها و پنجره های پاسیو نصب شده است این یک الزام است که مخصوصا در مکان های عمومی گیرنده های ایمنی در لبه راهنمای کرکره ها نصب کنند که این گیرنده ها اغلب با سیستم پرتوهای مادون قرمز همراه هستند.

شما بدون سیستم ایمنی که موتور برقی را به سرعت خاموش کند نمی توانید را بدون کمترین خطر گیر افتادن شخص یا قسمت های بدن داشته باشید. به عنوان مثال قانون یکسانی برای کرکره های با زمان سنج (تایمر) نیز اجرا می شود. اگر هیچ کس قادر به دیدن عملکرد کرکره با کنترل کامل نیست پس یک سیستم ایمنی باید اضافه شود.

افزایش امنیت: کرکره به علاوه دستگاه های قفل

شما به راحتی می توانید سطح حفاظت فیزیکی ارائه شده توسط کرکره های فولادی غلتان را با استفاده از انتخاب یکی از دستگاه های قفل افزایش دهید. این کمک می کند که مانع ایجاد نقاط ضعف به خاطر شکسته شدن می شود و تضمین می کند که شما وابسته به قدرت فیزیکی کامل کرکره هستید. بهترین نوع از دستگاه های قفل آن هایی هستند که به طور کلی در ساختار کلی کرکره غلتان به طور یکپارچه وجود دارند.

امنیت بالا: یک کرکره با کیفیت بالا در رقابت با دیگر سیستم ها

حتی با داشتن کرکره برقی پنجره با کیفیت بالا و به روز یک مجرم با صرف یک ساعت یا بیشتر زمان بی وقفه می تواند از طریق تقریبا هر مانع فیزیکی عبور کند و وارد شود. اگر آن ها اجازه داشته باشند که با یک زاویه چرخ کار کنند می توانند حتی راه خود را در میان یک دیوار بتنی هم پیدا کنند. بنابراین، برای حداکثر بازدارندگی از یک کرکره غلتان با مشخصات کامل در یک سیستم که به همراه نظارت از راه دور (شامل دوربین های مدار بسته یا دوربین های دید در شب) و هشدار دهنده ها است استفاده کنید. اعمال سایر اقدامات زمانی را که نیاز دارند انکار می کنند و به شما بالاترین موقعیت ممکن برای نجات از حمله یک جنایتکار می دهد.


منبع: کرکره برقی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits