دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ضرورت استفاده از لباس کار بجای لباس شخصی
4
زمان مطالعه: 8 دقیقه
دفعات متعددی ممکنه پیش آمده باشد که به خرید لباس کار و کفش ایمنی رغبتی نشان ندهیم و ترجیح بدهیم از البسه و کفش های شخصی و یا لباس و کفش کهنه موجود در خانه ، در محل کار خود استفاده نمائیم و به اصطلاح در هزینه ها صرفه جویی کنیم. به نظر شما تا چه مقدار...

به گزارش دلگرم به نقل از فروشگاه لباس کار سعید ، دفعات متعددی ممکنه پیش آمده باشد که به خرید لباس کار و کفش ایمنی رغبتی نشان ندهیم و ترجیح بدهیم از البسه و کفش های شخصی و یا لباس و کفش کهنه موجود در خانه ، در محل کار خود استفاده نمائیم و به اصطلاح در هزینه ها صرفه جویی کنیم. به نظر شما تا چه مقدار این نوع از تفکر صحیح می باشد؟

آیا در طولانی مدت استفاده از لباس کار و کفش کار از نظر هزینه مقرون به صرفه تر نیست؟!! خارج از مسائل مالی ، کدام یک از ایمنی و استاندارد بیشتری برخوردار است : البسه شخصی و یا البسه کار؟!! آیا در تمامی فعالیت های صنعتی بخصوص کارهای نسبتا مخاطره آمیز نیز هم میتوان باز به سراغ لباسکار و کفش کار نرویم ؟

لطفا برای مشاهده انواع لباس کار با قیمت مناسب روی لینک لباس کار سعید کلیک نمایید.

شاید در نگاه اول ، جایگزین کردن البسه و کفش های شخصی با لباس استاندارد و کفش مخصوص کار در این اوضاع اقتصادی کشور فکری بکر نباشد ، اما آیا نوع فعالیت فرد در البسه کار برابر با لباس شخصی است ؟ جواب این سوال خیر است. با توجه به الویت داشتن فرم زیبا و فیت بودن در البسه شخصی ، آزادی عملکردی که فرد در حین کار به آن نیاز مبرم دارد را ناممکن میکند که این امر منجر به خستگی زود هنگام و تعرق بالای فرد می شود که میتواند تاثیر مستقیمی در کاهش راندمان کار داشته باشد.

جنس نخ،فرم دوخت،دوام رنگ و البته استفاده از جیب های متنوع در لباس کار بسیار متمایز از سایر البسه شخصی می باشد. به عبارت دیگر بدون هیچگونه نگرانی از پاره گی ، بور شدن رنگ لباس در اثر تابش نور خورشید و یا شستشوی مکرر لباسکار ، میتوانید به کار خود ادامه بدهید.

اما در یکسری از شغل های صنعتی ، استفاده نکردن از یک لباس-کار استاندارد و مناسب کار اجتناب ناپذیر است. بخصوص شغل هایی که فرد در مجاورت کوره ها و مواد مذاب (استفاده از لباسکار نسوز آلومینیومی) و استاد کاران و کارگرانی که مشغول به عملیات جوشکاری و فرزکاری (استفاده از لباسکار کتان 100 درصد نخ) هستند.

شاید در بعضی از شغل های صنعتی ، بتوانیم از پوشیدن لباس-کار استاندارد چشم پوشی کنیم و از سایر البسه غیر کاری استفاده کنیم، اما در خصوص استفاده نمودن از کفش ایمنی و یا به اصطلاح کفش کار استاندارد و که می بایست مورد تایید وزارت کار باشد، نمی توان همچین دیدگاهی داشت. همانطور که میدانید فرم بدن انسان به شکلی است که قسمت پا ( بخصوص پنجه پا) از کل بدن جلوتر بوده که میزان بیشتری از جراحت و صدمات بوجود آمده را متوجه این قسمت از بدن میکند که ضعیف بودن استخوان های انگشت پا نیز به عمق جراحت نیز کمک هم میکند.

ضرورت استفاده از لباس کار بجای لباس شخصی

شما میتوانید با پرداخت کمترین هزینه ( ارزان تر از کفش شخصی) پای خود را که به عبارتی قلب دوم انسان نیز نامیده میشود را در برابر هر گونه ضایعه کاری و ناهنجاری بیمه کنید. البته منظور کفش اینمی ارزان قیمت ، خرید کفش کار نا مطلوب نیست بلکه جهت مراقبت بهتر و ایمن تر از پای خود، می بایست از کفش ایمنی کار که مورد تایید شرکت استاندارد و وازارت کار می باشد، خریداری و استفاده شود.

عوامل و قواعدی وجود دارد که بر انتخاب لباس کار مناسب تاثیر می گذارد، از جمله جنسیت، موقعیت و نقش شخص در محل کار که البته این موضوع را نباید نادیده گرفت که لباس کار تا حدی منعکس کننده شخصیت فرد است.

برای انتخاب یک لباس کار مناسب، سوالات زیادی در ذهن شکل می گیرد:

  1. آیا ماهیت کار بر انتخاب لباس کار تاثیر می گذارد؟
  2. موارد مهم در انتخاب لباس کار چیست؟
  3. آیا لباس های ویژه ای برای زنان و مردان وجود دارد؟
  4. آیا کار شما نقش تعیین کننده ای در رنگ لباس های شما دارد؟
  5. آیا لباس کار نشان دهنده شخصیت شماست؟

گاهی اوقات در برخی از شرکت ها یا کارخانه ها لباس کار و فرم هماهنگ، یکنواخت و رسمی وجود دارد و این باعث می شود که فرد هیچ نقشی در انتخاب لباس کار نداشته باشد، اما در این میان هستند شرکت ها و کارخانه هایی که هیچ فرم و لباس مشخصی تعیین نمیکنند و کارکنان در انتخاب لباس کار خود آزادی و اختیار دارند و این باعث می شود که افراد در انتخاب لباس و پوشش خود دقت و حساسیت نشان دهند اما این موضوع را نیز باید در نظر داشت که هر شغل و هر محل کاری با توجه به ماهیتی که دارد نیاز به یک لباس متناسب با همان شرایط را دارد.

ضرورت استفاده از لباس کار بجای لباس شخصی

اگر فردی در یک بانک و یا شرکت حقوقی کار می کند، لباس مناسب برای آن مکان ها لباس های کلاسیک مانند کت و شلوار با رنگ های تیره مانند سیاه و قهوه ای است.

محل کارهای مدرن این امکان را به شخص می دهد که گزینه های زیاد و متنوعی را برای انتخاب لباس کار در نظر بیاورد.

قوانین اساسی در انتخاب لباس کار وجود دارد و اولین مورد این است که آن لباس برای چه ماهیت شغلی استفاده می شود و فرهنگ غالب در آن محل کار حفظ شود، مهمتر اینکه باید لباس راحت و مناسبی باشد تا به هنگام کار احساس راحتی کنید و بتوانید وظابف خود را به درستی انجام دهید.

لباس کار برای خانم ها

خانم ها به هنگام انتخاب لباس کار باید به نکاتی توجه فرمایند.لباس های جذب و شفاف، لباس های مزین به تصاویر و کلمات نامناسب و همچنین لباس های با رنگ هایی که جلب توجه می کنند برای محل کار خانم ها مناسب نیستند و باید از خرید آنها اجتناب کرد.

ضرورت استفاده از لباس کار بجای لباس شخصی

لباس کار برای آقایان

به رغم آزادی که آقایان به هنگام انتخاب لباس کار دارند، مواردی وجود دارد که به هنگام انتخاب باید به آنها توجه شود، مانند اجتناب از تی شرت های دارای طرح چاپ شده، به خصوص طرح های نا مناسب،نپوشیدن شلوار جین و یا شلوار های کوتاه و جذب به علاوه که موقعیت شغلی نیز تا حدودی تعیین کننده رنگ لباس می باشد.

برخی از طراحان لباس و مد عقیده دارند که برای موقعیت های شغلی بالا رنگ های سیاه و سفید مناسب است اما نه در همه موارد.زیرا رنگ سیاه و سفید نشان دهنده عدم تمایل به همکاری با دیگران است و بهتر است با دو یا سه رنگ دیگر ترکیب شود.

صاحبان لباس هایی با رنگ تیره در کارشان جدی بوده و تمایل به کار گروهی ندارند اما رنگ های روشن مانند بژ یا سفید نشان دهنده این است که فرد تمایل به همکاری و کار گروهی دارد.

ضرورت استفاده از لباس کار بجای لباس شخصی

بررسی لباس کار طرح بوفالو

در این مطلب میخوام شما مصرف کننده عزیز را با یکی دیگر از محصولات فروشگاه لباس کار سعید آشنا کنم . لباس کار LION یا همان طرح بوفالو که یکی دیگر از تولیدات نه چندان قدیمی و البته محبوب این مجموعه می باشد.

لباس کار طرح بوفالو یک لباس مهندسی و مدیریتی بسیار شیک می باشد .رنگ آمیزی این لباسکار شامل یک رنگ اصلی بعنوان زمینه و رنگ فرعی برای قسمت پشت سر شانه استفاده شده است. متقاضیان این نوع از لباس بیشتر در تعمیرگاه ها و سرویس کاران و مهندسین و کسانی که به دنبال لباس کار با کیفیت و با دوام هستند مرسوم است. محبوبیت لباس کار LION در تعداد جیب های زیاد و کاربردی آن می باشد. 11 جیب برای این محصول تعبیه شده که شامل 6 جیب برای کاپشن و 5 جیب برای شوار آن می باشد.

اما مزایای این لباس کار به اینجا ختم نمی شود بلکه زانوی شلوار این محصول دولایه با به عبارتی دوبل میباشد که تاثیر بسزایی در استحکام این ناحیه از شلوار دارد. همچنین قسمت سرشانه کاپشن بصورت تنظیم شو یا رگلاجی می باشد که از پارگی آن ناحیه در حرکت های ناگهانی سرشانه به خوبی جلوگیری می کند همچنین تمام دوخت این لباس کار توسط چرخ های صنعتی و 2 سوزنه انجام گرفته است. مقدار پلی استر بکار رفته در این لباس اندک بوده و به استحکام و چروک نشدن کمک بزرگی می کند. تمام زیپ های قرار داده شده جهت باز و بسته نمودن لباس از نوع سیلورو بوده که از مقاومت خوبی بهرمند می باشد. تمامی لباس کار ها کاملا اطو شده و در سلفون جدا تحویل خریدار محترم می شود. تن خور این لباس کار بدلیل عدم نقص در الگوی لباس ، عالی می باشد.

لباسکار LION در 4 رنگ زیبا تولید و در این فروشگاه موجود است که شامل رنگ طوسی با استخوانی ، طوسی با آبی ، سرمه ای با آبی و سرمه ای با قرمز می شود. سایز بندی این لباس کار کامل و 7 سایز می باشد که شامل S-M-L-XL-2XL-3XL-4XL می شود.

تماس با ما

تهران - خیابان امام خمینی-روبروی بیمارستان سینا-پلاک 150-طبقه اول

sajedco@gmail.com

شنبه تا پنج شنبه : 20-9:30

منبع: لباس کار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits