دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه گوشی اندرویدی را روت کنیم؟ آموزش آسان و قدم به قدم
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
روت کردن گوشی را بلدید ؟ ابزار رایگان KingoRoot کنترل کاملی بر روی گوشی های هوشمند اندرویدی در اختیار شما قرار می دهد.

روت کردن دستگاه اندرویدی معادل جیل بریک کردن یا به اصطلاح عامیانه آن رهایی از زندان و خلاص شدن از شر محدودیت هاست. روت کردن گوشی های اندرویدی به معنای شکستن قفل سیستم عامل است تا بتوان اپلیکیشن های تایید نشده، نرم افزارهای ناخواسته پاک شده را نصب کرد، سیستم عامل را به روزرسانی نمود، فرم ویر را جایگزین کرد، پردازنده را اورکلاک کرد یا هر چیزی که بر روی گوشی همراه وجود دارد را سفارشی سازی نمود. البته انجام اینکار برای یک کاربر معمولی می تواند فرایند وحشتناکی باشد. مهم تر از همه، روت کردن نرم افزارهای هسته گوشی های هوشمند می تواند در برخی از موارد فاجعه بار باشد. اگر حرکت اشتباهی انجام شود تنها چیزی که باقی می ماند یک تکه آهن بدون مصرف است. به لطف ابزارهای مختلفی همچون KingoRoot روت کردن گوشی های اندرویدی با یک کلیک بسیار ساده تر شده است. این ابزار رایگان است و تقریبا به خوبی کار می کند هرچند ممکن است بر روی برخی از گوشی ها کارساز نباشد. ابزار KingoRoot بر روی گوشی های مختلفی همچون ایسوس نکسوس 7 و Virgin Mobile Supreme تست شده است. این فرآیند ساده و سریع است. اخیرا این ابزار بر روی گوشی های وان پلاس نیز تست شده و عملکرد خوب و سریعی داشته است.
با اینحال نمی توان از چنین ابزاری بر روی سامسونگ گلکسی اس 6 استفاده کرد. ممکن است گوشی شما و قابلیت های آن کاملا متفاوت باشد. به همین خاطر توصیه می شود فهرست compatibility را بررسی کنید.

آموزش روت گوشی اندرویدی

روت اندروید بدون کامپیوتر

روت اندروید با کامپیتوتر

نسخه اپلیکیشن

آسان ترین روش برای استفاده از KingoRoot نصب نسخه اپلیکیشن بر روی دستگاه است که فرآیند روت را تنها با یک کلیک انجام می دهد. واقعیت این است که نصب این نرم افزار بر روی دستگاه اندرویدی بخش پیچیده ماجراست. این موضوع بدین خاطر است که نمی توان آن را از گوگل پلی استور دریافت کرد. شما باید KingoRoot را از سایت خودش دانلود کنید و به صورت دستی نصب نمایید. کافیست از طریق موبایل خود وارد صفحه این اپلیکیشن شوید و آن را به طور مستقیم دانلود نمایید. اگر این موضوع به دلایل مختلف برای شما کار نکرد یا در حال حاضر بر روی دسکتاپ هستید،APK را دانلود کنید و آن را به صورت ایمیل برای خودتان ارسال نمایید. سپس بر روی دستگاه موبایلی خود، ایمیل را باز کنید و فایل الحاق شده را دانلود نمایید. برای نصب این نرم افزار باید مطمئن شوید که دستگاه شما اجازه نصب نرم افزارها از منابع ناشناخته را می دهد. در بیشتر نسخه های اندرویدی، کافیست سری به بخش تنظیمات بزنید و بخش Security را انتخاب کنید. به سمت پایین بیایید و Unknown Sources را انتخاب کنید و آن را فعال نمایید. حالا می توانید KingoRoot را نصب کنید. بعد از نصب، اپلیکیشن را اجرا کنید و بر روی one click root کلیک نمایید. اگر همه چیز خوب پیش برود، دستگاه شما باید در عرض 60 ثانیه روت شود.

روت اندروید
روت اندروید

نسخه دسکتاپی

صفحه پشتیبانی KingoRoot توصیه می کند برای بررسی روت شدن گوشی های گلکسی اس 6 از نسخه ویندوزی استفاده شود. اجازه دهید نحوه انجام اینکار را با هم مرور کنیم.

گام اول

این اپلیکیشن را برای ویندوز دانلود و نصب کنید. مطمئن شوید که گزینه Install Yahoo powered Chromium browser را تیک نخورده رها می کنید و سپس بر روی Decline کلیک می نمایید تا از بروز مشکل پیشگیری کنید.

گام دوم

حالت USB debugging را بر روی گوشی خود فعال کنید. اگر اندروید 4.0 یا 4.1 را بر روی گوشی خود دارید بر روی تنظیمات کلیک کنید. گزینه Developer Options را انتخاب نمایید و جعبه USB debugging را تیک بزنید. ممکن است مجبور شوید گزینه Developer options را هم فعال نمایید. بر روی اندروید 4.2، بر روی تنظیمات، About Phone ، Developer Options کلیک کنید و سپس USB debugging را تیک بزنید و بر روی اوکی کلیک کنید.
بر روی اندروید 4.3 و بالاتر، بر روی تنظیمات ، About phone کلیک کنید و سپس به سمت Build Number بیایید و هفت بار بر روی آن ضربه بزنید. در هر مورد باید پیامی همچون You are now a developer را مشاهده کنید. بعد از انجام اینکار، بر روی تنظیمات کلیک کنید، About phone ، Developer Options و سپس USB debugging را انتخاب کنید و اوکی را بزنید.

گام سوم

نرم افزار را بر روی رایانه خود اجرا کنید و گوشی را از طریق USB به رایانه وصل نمایید. باید نحوه اتصال گوشی به رایانه را مشاهده کنید. حالا بر روی صفحه نمایش دستگاه خود پیامی همچون Allow USB debugging? را دریافت خواهید کرد. گزینه Always allow from this computer را تیک بزنید و سپس اوکی را فشار دهید.

گام چهارم

بر روی روت کلیک کنید و منتظر بمانید تا نرم افزار کار خود را انجام دهد. بعد از چند دقیقه گوشی گلکسی اس 6 من تا 70 درصد پیشرفت کرده بود و سپس گوشی ریبوت شد . باز هم باید به خاطر داشته باشید که ممکن است گوشی شما متفاوت باشد. خوب کار شما تمام شده است. اگر خواستید این فرآیند را برعکس کنید فقط Android Root را اجرا کنید، گوشی خود را متصل نمایید و بر روی Remove Root کلیک کنید.

divider

آموزش روت کردن گوشی اندروید بدون استفاده از کامپیوتر



امیدوارم این آموزش برای روت کردن اندروید مفید بوده باشد. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits