دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش های بازیابی عکس پاک شده از آیفون و گوشی اندرویدی (Recovery)
3
زمان مطالعه: 8 دقیقه
ریکاوری عکس ها خیلی آسان اسن. شما هم در تلاش برای بازیابی (ریکاوری) عکس هایتان هستید؟ حذف، حذف، اوه لعنتی نمی خواستم این یکی رو حذف کنم.

بازیابی عکس ها به راحتی امکان پذیر است. همه ما زمانی بوده که با اشتیاق زیاد در حال پاک کردن یکسری از عکس ها در گوشی خودمان بوده ایم که به طور تصادفی ممکنه تصاویر مهمی رو پاک کرده باشیم مثلا تصاویری مربوط به اینستاگرام یا بدتر از اون تصاویری از یک آلبوم کامل عکس که مربوط به تعطیلات مان می شده است را به صورت تصادفی پاک کردیم. خوشبختانه، وقتی که پای تکنولوژی به میان می آید، همیشه راهی برای بازیابی موارد از دست رفته وجود دارد.

بازیابی عکس های پاک شده از موبایل

نرم افزار ریکاوری عکس از مموری

ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده گوشی

ریکاوری حافظه داخلی گوشی

شرکت اپل با سیستم عامل IOS نسخه 8 بازیابی تصاویر را آسان کرد اما وقتی صحبت از بازیابی تصاویر از گوشی های اندرویدی و یا کارت های حافظه می شه نیاز به اندکی کمک توسط نرم افزار های شخص ثالث خواهید داشت.

این که آیا شما از یک گوشی آیفون یا یک گوشی اندرویدی استفاده می کنید مهم نیست، این راهنما به شما کمک می کند عکس های پاک شده را از دستگاه های خود بازیابی کنید.

با این حال، نکته ای که باید در ذهن خود داشته باشید این است که هنگامی که تصاویر یا سایر فایل ها را حذف کرده اید، بهتر این است که دیگر از دستگاه خود استفاده نکنید تا داده ها بازیابی شوند. هنگامی که تصویری حذف می شود، در اصل به طور دائمی حذف نمی شود، بلکه فقط فضای بیشتری را برای سایر اطلاعات باز می کند. هرگونه عملیاتی توسط دستگاه شما اعم از عکس انداختن باعث می شود که تصاویر جدید بر روی فضای باز شده ذخیره شوند و اطلاعات تصاویر قبلی از بین برود و عملیات بازیابی غیر ممکن شود.

نحوه بازیابی عکس های پاک شده از روی آیفون

بازیابی عکس
بازیابی عکس آیفون

برگرداندن عکس های پاک شده گوشی آیفون

ریکاوری عکس در ایفون

گوشی آیفون

شرکت اپل در آخرین نسخه از سیستم عامل خود عملیات بازیابی تصاویر حذف شده را بسیار آسان نموده است.

شیوه انجام آن اینگونه است:

گام اول

به برنامه Photos وارد شوید و به گالری تصاویر خود بروید.

گام دوم

به پایین صفحه اسکرول کنید (بروید) و بر روی گزینه "Recently Deleted" "اخیرا حذف شده" فشار دهید.

گام سوم

در آن پوشه عکس ها، شما عکس هایی را خواهید دید که از 30 روز پیش حذف شده اند. برای اینکه هر کدام از تصاویر را بازیابی کنید کافی است که شما آن عکس را انتخاب کرده و بر روی گزینه بازیابی"Recover" فشار دهید، شما همچنین می توانید گزینه حذف "Delete" را فشار دهید تا برای همیشه از دست آن عکس خلاصی یابید.

نکته: اگر چنانچه دنبال تصویری هستید که بیش از 30 روز گذشته حذف شده است یا به طور کل باید از نسخه پشتیبان که توسط Itunes ایجاد شده است استفاده کنید و یا از نرم افزار های بازیابی شخص ثالث استفاده نمائید.

چندین نرم افزار وجود دارد مانند DiskDigger و Kvisoft Data Recovery که به کاربران اندروید برای بازیابی تصاویر کمک می کنند.

بازیابی عکس های پاک شده اندروید

بازیابی عکس
بازیابی عکس اندروید

نرم افزار ریکاوری عکس برای اندروید

برگرداندن عکس های پاک شده در اندروید بدون نیاز به روت

ریکاوری عکس گوشی سامسونگ

ریکاوری مموری گوشی اندروید

گوشی اندروید:

برنامه های مختلفی در بازار آندروید وجود دارد که به شما کمک می کند داده های از دست رفته خود را بازیابی کنید. شما می توانید چندین نرم افزار را امتحان کنید و ببینید که کدام یک بهتر است اما در اینجا چند توصیه در مورد برنامه هایی که سریع و آسان هستند وجود دارد.

اولین برنامه DiskDigger است. این برنامه را می توانید از فروشگاه گوگل پلی "Google Play" دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید. DiskDigger تمام دستگاه شما، از جمله کارت حافظه SD را برای فایل های پاک شده جستجو می کند.

این نحوه استفاده از برنامه است:

گام اول

به فروشگاه گوگل پلی Google Play خود دسترسی پیدا کنید و DiskDigger را جستجو کنید، سپس برنامه را دانلود و نصب کنید.

گام دوم

برنامه DiskDigger را باز کنید و روی گزینه "Refresh List" ضربه بزنید تا صفحه ای نمایش داده شود. هنگامی که صفحه نمایش داده شد، پوشه "System" را انتخاب کنید.

گام سوم

پس از انتخاب پوشه، روی گزینه "Scan Device" فشار دهید و صفحه ای با لیستی از آخرین فایل های حذف شده نمایش داده خواهد شد. هنگامی که عکسی که می خواهید بازیابی کنید را مشاهده کردید، خیلی راحت آن را انتخاب کنید و بر روی گزینه ذخیره "Save" فشار دهید.

گام چهارم

برنامه پس از آن از شما می خواهد که عکس را ذخیره کنید و پس از انتخاب مقصد، عکس شما باید در کارت حافظه یا تلفن شما ظاهر شود.

اگر هنوز نمیتوانید توسط یک برنامه عکس های حذف شده خود را پیدا کنید، همچنین میتوانید برنامه هایی که بر روی کامپیوتر نصب می شوند مانند Kvisoft Data Recovery را امتحان کنید که فایلهای از دست رفته بر روی دستگاه Android شما را جستجو و پیدا می کند. با این حال، اگر می خواهید فایل ها را بازیابی کنید، باید نسخه ارتقاء یافته آن را خریداری کنید که هزینه آن 70 دلار است.

با این روش می توانید از برنامه استفاده کنید:

گام اول

باید حتما گزینه debugging USB را بر روی گوشی خود فعال کنید، که میتوانید با رفتن به آدرس Settings >Applications >Development و سپس فعال کردن گزینه « debugging USB » این کار را انجام دهید. در حالی که شما این کار را انجام می دهید اطمینان حاصل کنید که این برنامه را بر روی کامپیوتر خود راه اندازی کرده اید.

گام دوم

هنگامی که گزینه debugging USB را فعال کردید و برنامه در حال اجرا بود، ادامه بدهید و تلفن خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر خود متصل کنید وگزینه Device Multimedia/Mobile را از صفحه اصلی برنامه انتخاب کنید.

گام سوم

پس از کلیک بر روی Multimedia/Mobile Device به دنبال دستگاه تان بگردید که می توانید آن را از روی نام دستگاه و یا ظرفیت ذخیره ساز اش پیدا کنید سپس دکمه Start را فشار دهید.

گام چهارم

سپس برنامه تمام دستگاه اندرویدی را جستجو و نتیجه را در قالب یک لیست از فایل ها به شما نشان می دهد که شما می توانید موارد موجود در لیست را جستجو کنید. پس از انتخاب فایل هایی که می خواهید بازیابی کنید، می توانید بر روی گزینه "Recovery" کلیک کنید و پس از مشخص کردن مسیر فایل ها ذخیره خواهند شد.

جایگزین دیگری نیز وجود دارد اگر شما نمی خواهید پولی پرداخت کنید- واقعا؟ خوب کی دوست داره پول پرداخت کنه؟-شما می توانید از برنامه Wondershare's Dr. Fone برای گوشی های اندرویدی استفاده کنید. گرچه نرم افزار های دسکتاپ فقط مخصوص کامپیوتر هستند.

با این روش می توانید از برنامه استفاده کنید:

گام اول

دستگاه خود را به رایانه وصل کنید و برنامه را اجرا کنید.

گام دوم

پس از آن باید دستگاه خود را شناسایی کنید و بعد از انتخاب آن می توانید «Start» را فشار دهید.

گام سوم

پس از آن برنامه تمام دستگاه را برای داده های از دست رفته جستجو و آنها را به صورت طبقه بندی شده نشان می دهد.

گام چهارم

بعد از اینکه تصاویر مورد نظر را که می خواهید بازیابی کنید، انتخاب کردید دکمه "Recover" را فشار دهید و مسیر ذخیره فایل ها را مشخص کنید.

توجه: اگر این برنامه ها بر روی گوشی نصب شده اند باید کارت های حافظه SD شما را هم جستجو کنند، اما اگر صرف می خواهید که کارت حافظه SD را جستجو نمائید ممکنه که بخواهید از نرم افزارهای بازیابی عکس برای کارت حافظه استفاده کنید. چندین نرم افزار در بازار وجود دارد اما نرم افزاری که ثابت کرده که می تواند این کار را انجام دهد، نرم افزار PhotoRec هست که کاری از تیم CGSecurity می باشد و همچنین رایگان است. نحوه کار نرم افزار شبیه به
نرم افزار Dr. Fone and Kvisoft است. شما فقط باید برنامه را راه اندازی کنید، کارت حافظه خود را قرار دهید، فایل ها را اسکن کنید و سپس آنها را درون کامپیوتر خود ذخیره کنید.


بازیابی عکس، فیلم و اطلاعات پاک شده از گوشی های اندروید



با استفاده از روش مطرح شده میتوانید به راحتی عکس های خود را بازیابی کنید. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits