دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سفید کردن دندان‌ با زغال و اثرات آن برای سلامت دهان و دندان

فواید بی نظیر زغال برای زیبایی و سلامت دندان

سفید کردن دندان‌ با زغال و اثرات آن برای سلامت دهان و دندان
5
زمان مطالعه: 5 دقیقه
روش سفید کردن فوری دندان با زغال : استفاده از زعال برای سفید کردن دندان یک راه ثابت شده است. این راه سفید کننده خانگی یکی از بهترین موثرترین روش ها برای از بین بردن لکه های زرد و بدرنگ روی دندان هاست.

زغال فعال راهکاری برای سفید کردن دندان

عنصری بسیار موثر که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است، زغال فعال است. کاربرد این نوع زغال بیشتر در جهت تقویت پوست و مو بوده و همچنین افراد زیادی برای سفید کردن دندان هایشان از خمیر زغال فعال استفاده می کنند. با دلگرم همراه باشید تا ببینیم این ماده چگونه باعث سفید شدن دندان ها می شود.

بهترین روش سفید کردن دندان ها در خانه با زغال

استفاده از زغال برای سفید کردن دندان و از بین بردن لکه های زرد و بدرنگ روی دندان شاید برایتان عجیب باشد ولی زغال با تمامی سیاهی اش دندان ها را سفید می کند.

دکتر جوزف بنکر،دندانپزشک در ایالت نیوجرسی امریکا می گوید:

باور این کار برای من هم سخت بود، تا اینکه خودم امتحان کردم. کمی کثیف کاری می شود، اما این ماده، پلاک ها و لکه های روی دندان ها را از بین می برد و آن را سفید تر می کند.

زغال برای سفید کردن دندان چگونه عمل می کند؟

کربن فعال طبیعی به رنگ دهنده های سطحی دندان مثل قهوه، چای، مواد غذایی و نوشیدنی ها و پلاک ها می چسبند و آن ها را از روی دندان پاک می کنند. اگر دندان های تان به طور طبیعی زرد یا تیره است، باید یک محصول سفید کننده دندان حاوی هیدروژن پروکسید هم بخرید.

این ماده امن، خوب، بی بو و بی مزه بسیار مقرون به صرفه است. در همه فروشگاه های مواد غذایی موجود است. دکتر بنکر می گوید:«اگر دیدید دغال حالت ریگی دارد، آن را روی دندان های تان نمالید، چون به مینای دندان آسیب می رساند. هنوز هیچ محصولی از ذغال برای دندان به بازار نیامده است . بزرگ ترین نگرانی ما سختی آن است که به مینای دندان آسیب می زند.

نحوه سفید کردن دندان با زغال فعال

1- ابتدا مسواک خود را خیس کرده و سپس به منظور نریختن پودر به اطراف، آن را بر روی یک حوله تمیز بگذارید.

2- کپسول زغال را باز کنید کمی از پودر داخل آن را بر روی مسواک خود بریزید.

3- دندان‌های خود را با پودر زغال و به مدت چند دقیقه، مسواک بزنید.

4- به صورت عادی مسواک بزنید.

5- دهان خود را کاملا بشویید تا تمام مواد سیاه از دهان شما خارج شوند.

فواید بی نظیر زغال برای زیبایی و سلامت دندان

شما همچنین می توانید از مسواک مخصوصی که برس آن از زغال فعال ساخته شده برای سفید کردن دندان استفاده کنید. اگرچه این مسواک هنوز به صورت گسترده در کشور ما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما باید بدانید که استفاده از آن رو به افزایش می‌باشد. این مسواک که در کشور ژاپن ساخته شده است باعث از بین بردن لکه‌های روی دندان، بوی بد دهان و سفید شدن دندان‌ می‌شود.

توجه: اگر بر روی دندان خود قاب یا پلاک دارید، قبل از استفاده از زغال فعال، حتما با دنداپزشک خود مشورت کنید. اگرچه در موارد استفاده شده، گزارشی از آسیب رسیدن به این نوع دندان‌ها ارائه نشده است اما باز هم احتیاط کنید.

مدت زمان ماندن خمیر زغال فعال بر روی دندان

خمیر زغال فعال باید حدودا 2 دقیقه بر روی دندان ها بماند و پس از آن با مسواک خوب شسته شود. این کار را می توانید 2 یا 3 بار در طی هفته تکرار کنید.

مضرات سفیدکننده‌ های کربنی

مواد سفیدکننده کربنی یا به اصطلاح ذرات زغالی، اثرات سایندگی دارند. این اثرات می‌تواند حتی شدیدتر از اثرات خمیردندان‌ها و مواد سفیدکننده باشد. به خصوص وقتی که توأم با سایش مکانیکی مانند مسواک‌های زبر استفاده شوند، ممکن است باعث سایش سمان روی ریشه دندان، سایش مینا و تحلیل لثه شوند؛ بنابراین باید با احتیاط استفاده بشوند.

نظر دندان پزشکان در مورد سفید کردن دندان با زغال فعال

انجمن دندان‌پزشکان آمریکا در حال حاضر هیچ نوع محصولی برای سفید کردن دندان با زغال با ویژگی سفیدکنندگی را نه تایید و نه رد کرده اند. حتی یکی از سخنگوهای این انجمن نسبت به این محصول ابراز نگرانی کرده، چون قدرت سایندگی و آسیب آن مشخص نیست.

دکتر مپلز می‌گوید

تفاوت یک محصول سفیدکننده دندان تأیید شده با وسایل دست ساز، در نحوه کارکردشان است. برای نمونه، محصولات تجاری تأیید شده، از طریق مینا به درون دندان نفوذ می‌کنند و به عاج می‌رسند که روی رنگ دندان مؤثر است؛ اما دندان‌پزشکان و مصرف کننده‌ها نمی‌دانند اثرات محصولات جدیدی که برای سفید کردن دندان با زغال ساخته می شوند چقدر است، چون ممکن است باعث لک شدن دندان شود، یا مینا را به سمت فرسایش و از بین رفتن ببرند.

وقتی مینای دندان از بین بروند، دندان ها حساس می‌شوند و رنگ آن تیره‌تر می‌شود چون به قسمتی از دندان نزدیک شده‌اید که رنگ تیره‌ و زردتری دارد. با توجه به این که مینای دندان دیگر ترمیم نمی‌شوند ، تنها کاری که می‌توانید بکنید این است که آن را با مواد ترمیم دندان‌پزشکی بپوشانید.

او توصیه می‌کند، کسانی که دوست دارند دندان‌هایشان سفید شود، سراغ محصولات تأیید شده بروند یا توصیه‌های دندان‌پزشک شان را در خانه پیاده کنند. ترس من از این است که مردم گاه و بی‌گاه از این محصول، بی‌دلیل و بی رویه استفاده کنند و به مرور زمان، شاهد افراد زیادی باشیم که گرفتار ساییدگی دندان هایشان باشند.

نتیجه گیری

بدلیل اینکه زغال فعال با ساییدگی سطح دندان ها، باعث از بین رفتن جرم و لک روی دندان می شود، بهتر است در استفاده از آن تفریط نکنید تا باعث ساییدگی مینای دندان هایتان نشود.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits