دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
احادیثی درباره همجنس گرایی در دین اسلام و قرآن
2
زمان مطالعه: 10 دقیقه
همجنس بازی در اسلام و احادیثی از امامان و قرآن درباره همجنس بازی و همجنس گرایی .همجنس بازی (لواط) از دید قرآن / احادیثی درباره لواط .

همجنس بازی (لواط) از دید قرآن

همجنس گرایی، جهالت و اسراف است. چون عامل به آن نه تنها راه درست و کامل لذت و ارضای شهوت را نمی داند و به خلافی عمل می کند که حتی این کار را حیوان نمی کند بلکه خلاف طبیعت خود و نظام خلقت حرکت می کند پس این عمل او، صرفاً از روی شهوت نیست، بلکه در اصل از جهالت است.

یکی از احکام اسلامی که از سوی منتقدان این دین آسمانی مورد توجه و بعضا حمله قرار گرفته، مخالفت شدید اسلام با هم جنس گرایی است. آنها احکام اسلام در مورد هم جنس گرایی را غیرانسانی عنوان کرده و ضد آزادی می دانند.به همین منظور به بررسی آیات قرآنی و احادیثی در مورد این موضوع و علل مخالفت اسلام با آن اشاره می کنیم:

خداوند در آیه 7 سوره مومنون می فرماید:
کسانی که برای اقناع غریزه جنسی خود راهی غیر از ازدواج طلب کنند، تجاوزگرند.

همچنین در مذمّت لواط در قرآن از قول حضرت لوط به قومش آمده است: "آیا در میان جهانیان شما به سراغ جنس مرد می روید و همسرانی را که خدا برای شما آفریده است رها می کنید؟! شما قوم تجاوزگری هستید".

این رابطه از نظر شرعی کاملا مردود است و هرگز نباید انجام گیرد چنان چه امام صادق (ع) در بیان فلسفه حرمت لواط می فرماید: اگر آمیزش با پسران حلال بود، مردان از زنان بی نیاز می شدند و این موجب قطع نسل بشر می شد و مفاسد زیاد اخلاقی و اجتماعی به بار می آورد.

در حدیثی از امام رضا (ع) در فلسفه تحریم همجنس گرایی چنین آمده است: " فلسفه تحریم مردان بر مردان و زنان بر زنان این است که این امر بر خلاف طبیعتی است که خداوند برای زن و مرد قرار داده (و مخالفت با این ساختمان فطری و طبیعی، سبب انحراف روح و جسم انسان خواهد شد) و به خاطر این است که اگر مردان و زنان همجنس گرا شوند، نسل بشر قطع می گردد، و تدبیر زندگی اجتماعی به فساد می گراید، و دنیا به ویرانی می کشد."

از سوی دیگر باید توجه داشت هم جنس بازی و بخصوص لواط، عملی بر خلاف فطرت است و هر چه با فطرت هم خوانی ندارد، تأثیر سوء دارد و بر تحیر و سرگردانی و پریشانی آن‏ها افزوده می شود. به همین دلیل روایات زیادی درباره مذمت هم جنس بازی نقل شده که بسیار تکان دهنده است. با مطالعه روایات می توان به زشت بودن این عمل پی برد.

از نظر پزشکی نیز ثابت شده که رابطه همجنس با همجنس یک رابطه پرخطر است.

حدیثی از امام صادق در خصوص لواط و همجنس گرایی

حُرْمَةُ اَلدُّبُرِ أَعْظَمُ مِنْ حُرْمَةِ اَلْفَرْجِ وَ إِنَّ اَللَّهَ أَهْلَکَ أُمَّةً لِحُرْمَةِ اَلدُّبُرِ وَ لَمْ یُهْلِکْ أَحَداً لِحُرْمَةِ اَلْفَرْجِ.
«حرمت لواط از زنا بیشتر است، به درستی که خداوند قومی را برای عمل لواط هلاک فرمود (قوم لوط) ولی کسی را برای زنا هلاک نفرمود».

حدیثی از حضرت رسول اکرم ص درباره همجنس گرایی

مَنْ جَامَعَ غُلاَماً جَاءَ جُنُباً یَوْمَ اَلْقِیَامَةِ لاَ یُنَقِّیهِ مَاءُ اَلدُّنْیَا وَ غَضِبَ اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ « جَهَنَّمَ وَ سٰاءَتْ مَصِیراً» ثُمَّ قَالَ إِنَّ اَلذَّکَرَ لَیَرْکَبُ اَلذَّکَرَ فَیَهْتَزُّ اَلْعَرْشُ لِذَلِکَ وَ إِنَّ اَلرَّجُلَ لَیُؤْتَى فِی حَقَبِهِ فَیَحْبِسُهُ اَللَّهُ عَلَى جِسْرِ جَهَنَّمَ حَتَّى یَفْرُغَ مِنْ حِسَابِ اَلْخَلاَئِقِ ثُمَّ یُؤْمَرُ بِهِ إِلَى جَهَنَّمَ فَیُعَذَّبُ بِطَبَقَاتِهَا طَبَقَةً طَبَقَةً حَتَّى یُرَدَّ إِلَى أَسْفَلِهَا وَ لاَ یَخْرُجُ مِنْهَا.
کسی که با پسری جمع شود روز قیامت جنب وارد محشر می شود و آب دنیا او را پاک نمی کند و خشم خدا بر او است و او را لعنت فرموده، دوزخ را برایش آماده می فرماید و بد جایگاهی است. سپس فرمود هرگاه کسی لواط کند، عرش خدا بلرزه درآید و خداوند او را لعنت و غضب فرموده و جهنم را برایش آماده می فرماید و ملوط (مفعول) را در کنار جهنم نگه می دارند تا خلایق از حساب فارغ شوند، پس او را در جهنم می اندازند و در طبقات دوزخ همیشه معذب خواهد بود.

حدیثی از امیر المؤمنین (ع) در خصوص لواط و همجنس گرایی

اَللِّوَاطُ مَا دُونَ اَلدُّبُرِ وَ اَلدُّبُرُ هُوَ اَلْکُفْرُ.
لواط (که از گناهان کبیره است و این عقوبت ها را دارد) مادامی است که دخول در مخرج نشود، اما حکم دخول در دبر اگر آن را حلال بداند کفر است زیرا منکر ضروری دین گردیده و اگر آن را حلال نداند، در شدت و طول عذاب مانند کفر است.

حذیفه بن منصور گفت که از حضرت صادق علیه السّلام از لواط که از گناهان کبیره است پرسیدم، حضرت فرمودند:

مَا بَیْنَ اَلْفَخِذَیْنِ وَ سَأَلْتُهُ عَنِ اَلَّذِی یُوقِبُ فَقَالَ ذَاکَ اَلْکُفْرُ بِمَا أَنْزَلَ اَللَّهُ عَلَى نَبِیِّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ .
ما بین دوران است، پرسیدم از کسی که در دبر دخول می نماید فرمود که این عمل کفر و انکار آنچه خدا بر پیغمبرش فرستاده می باشد، یعنی انکار قرآن است.

حدیثی از حضرت صادق علیه السّلام در خصوص لواط و همجنس گرایی

مَا مِنْ عَبْدٍ یَخْرُجُ مِنَ اَلدُّنْیَا یَسْتَحِلُّ عَمَلَ قَوْمِ لُوطٍ إِلاَّ رَمَاهُ اَللَّهُ بِحَجَرٍ مِنْ تِلْکَ اَلْحِجَارَةِ تَکُونُ مَنِیَّتُهُ فِیهَا وَ لَکِنَّ اَلْخَلْقَ لاَ یَرَوْنَهُ.

نیست بنده ای که عمل قوم لوط را حلال بداند (و در روایت دیگر کسی که بر لواط کردن اصرار داشته باشد) نمی میرد مگر اینکه در آن ساعت خداوند بر او سنگی از همان سنگ های عذابی که بر قوم لوط بارید، می اندازد و مرگ وی در خوردن همان سنگ است و برای اینکه رسوا نشود، خداوند آن سنگ را از نظر خلق پوشیده است.

حدیث درباره همجنس گرایی

حدیثی از حضرت رضا (ع) در خصوص لواط و همجنس گرایی

وَ اِتَّقِ اَلزِّنَا وَ اَللِّوَاطَ وَ هُوَ أَشَدُّ مِنَ اَلزِّنَى وَ اَلزِّنَى أَشَدُّ مِنَ اَللِّوَاطِ وَ هُمَا یُورِثَانِ صَاحِبَهُمَا اِثْنَیْنِ وَ سَبْعِینَ دَاءً فِی اَلدُّنْیَا وَ فِی اَلْآخِرَةِ.
بترس و ترک کن زنا و لواط را و لواط بدتر از زنا است و این دو گناه موجب هفتاد و دو گونه درد در دنیا و آخرت برای صاحبش می شود.

مجازات اسلام برای همجنس گرایی

اسلام برای همجنس گرایی مجازاتی سنگین قرار داده است. اسلام برای همجنس گرایی مجازات شلاق و برای لواط مردها و سومین مرتبه از مساحقۀ زنان، حکم اعدام، صادر کرده است. ذکر این نکته نیز قابل توجه است که اسلام یکی از مجازاتهایی را که برای چنین افرادی قائل شده آن است که ازدواج خواهر و مادر و دختر شخص مفعول بر فاعل حرام است یعنی اگر چنین کاری قبل از ازدواج صورت گرفته شد، این زنان برای او حرام ابدی می شوند. سیاست کیفری اسلام دارای دو نوع درمان برای دو مرحله ویژه از وضعیت جامعه است:

مجازات های خفیف

پیش بینی مجازات های خفیف با شرایط اجرای آسان تر:جرائمی که حاکی از وخامت شدید اوضاع اجتماعی نبوده و در شرایط عادی جامعه رخ می دهد، در این دسته قرار می گیرد. این دسته از مجازات ها، جرائمی است که اختیارات قضات در این نوع جرائم وسیع تر بوده و می توانند با در نظر گرفتن شخصیت مجرم و اوضاع و احوال ارتکاب جرم، تصمیم مقتضی را در برخورد با وی اتخاذ نمایند.

مجازات های شدید

اعمال این مجازات ها منوط به شرایط و قیدهای فراوان است، به نحوی که گاه به ندرت فراهم می شود. این نوع مجازاتها از نوع درمان های سخت است که تنها در شرایط خاص به کار گرفته می شوند. این نوع درمان در جائی تجویز می شود که بزهکاری در آن به وضع حاد و بغرنجی رسیده، پرده های عفت دریده شده و ارتکاب جرائم در ملا عام قبحی ندارد. در کدام جامعه زنا واقع می شود، در حالی که چهار نفر مرد عادل شاهد وقوع آن باشند؟ چنین جامعه ای قطعا دچار بیماری چنان شدیدی شده که مداوای آن از راه های عادی ممکن نیست و نیاز به شوک دارد. در جامعه ای که خون بیگناهی را به ناحق بر زمین می ریزند، کدام اهرم قوی می تواند از وقوع مجدد این بیماری خطرناک جلوگیری کند؟

گرفتن اموال مجرم، سلب آزادی او، اصلاح و درمان مجرم، یا سازگار کردن او با جامعه، همه این امور در جای خود لازم و مفید هستند، اما برای حفظ امنیت و حیات جامعه کافی نیست. اسلام، سلب زندگی و آزادی مجرم را هدف قرار نداده است. سیاست کیفری اسلام بیشتر تهدید به مجازات است، تا اجرای آن، از این رو مثلا برای اجرای حد سرقت، شرایط فراوانی گذاشته که جمع شدن همه آنها بسیار بعید است. همین طور در زنا، لواط و جرایم عفافی، شرایطی را بیان می کند که مشخص می کند هدف اسلام بیشتر جلوگیری از اشاعه فحشا و علنی شدن بزهکاری در جامعه است تا اجرای مجازات. همجنس گرایی نیز از دسته دوم است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits