دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا تحریک شدن نیاز به غسل دارد ؟
52
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آیا تحریک شدن غسل دارد ؟ چه زمانی غسل جنابت واجب میشود ؟ جنابت یا تحریک چه زمانی است ؟ برای رسیدن به پاسخ سوالات خود تا انتها با دلگرم همراه باشید .

آیا تحریک شدن غسل دارد ؟

تحریک جنسی هر محرکی (از جمله تماس جسمی) است که با استفاده از قسمت‌های تحریک پذیر، منجر به تقویت و حفظ برانگیختگی جنسی می‌شود و ممکن است منجر به ارگاسم شود. اگرچه برانگیختگی جنسی ممکن است بدون تحریک جسمی به‌وجود آید، اما دستیابی به ارگاسم معمولاً نیاز به تحریک جنسی جسمی دارد .

غسل جنابت چه زمانی بر زن واجب می شود؟

جنابت در اصل، اسم مصدر از اجناب و به معنای دوری است و در اصطلاح، به حالت نجاست باطنی گفته می شود که پس از نزدیکی یا خروج منی حاصل می شود. انسان جنب، از آن جهت که بدون طهارت و غسل، از نزدیک شدن به نماز منع و نهی گردیده، جنب نامیده شده است.

به طور کلی، انسان به دو چیز جنب می شود؛ یکی آمیزش جنسی به شرط دخول، نسبت به مرد و زن [اگرچه منی بیرون نیاید] و دیگری بیرون آمدن منی؛ در خواب باشد یا بیداری؛ کم باشد یا زیاد؛ با شهوت باشد یا بی شهوت و با اختیار باشد یا بی اختیار. هر یک از دو مشخصه یاد شده، به تنهایی باعث وجوب غسل جنابت می گردد. بنابراین، ممکن است مرد با همسر خود نزدیکی کند و منی از او بیرون نیاید که در این صورت نیز بر هر دوی آنان غسل واجب می شود.

آیا تحریک شدن غسل دارد ؟

غسل جنابت چه مواقعی بر انسان واجب میشود؟

  • آیت الله خامنه ای

زن در غیر از مورد نزدیکی و دخول،اگر بر اثر تحریک های جنسی به قدری تحریک شود که به اوج لذت و شهوت جنسی برسد و در آن حال مایعی از او خارج شود ،جنب می شود. اگر به اوج لذت نرسد و مایع خارج شود و یا به اوج لذت برسد، ولی مایعی خارج نشود و یا شک کند که مایعی خارج شد یا نه ، جنب نمی شود و غسل لازم نیست.

زن اگر یقین به خارج شدن منی پیدا کند، جنب می شود . اگر یقین پیدا نکند جنب نمی شود.

بنابراین مواقعی که زن بر اثر تحریک های شهوانی مقداری لذت می برد و در آن حال رطوبتی از او خارج می شود ،چون به اوج شهوت نرسیده ،جنب نمی شود . رطوبت خارج شده هم پاک است . وضو و غسل را باطل نمی کند.

  • آیت الله مکارم شیرازی

زن با دو چیز جنب می شود و هرگاه جنب شود باید غسل جنابت کند .

بوسیله داخل شدن آلت تناسلی مرد به جلو یا عقب زن که اگر به اندازه ختنه گاه یا بیشتر داخل شود زن و مرد هردو جنب می شوند گرچه منی خارج نشود.

بیرون آمدن مایعی در اوج لذت . اگر زن بر اثر تحریک های جنسی به قدری تحریک شود که به اوج لذت و شهوت جنسی برسد و در آن حال مایعی از او خارج شود جنب می شود و آن مایع نجس است و باید غسل جنابت کند .

و اگر به اوج لذت نرسد و مایع خارج شود و یا به اوج لذت برسد ولی مایعی خارج نشود و یا شک کند که مایعی خارج شد یا نه جنب نمی شود و غسل لازم نیست. به دیگر سخن زن اگر یقین به خارج شدن مایع درحال اوج لذت پیدا کند جنب می شود و اگر یقین پیدا نکند جنب نمی شود.

بنابراین مواقعی که زن بر اثر تحریک های شهوانی مقداری لذت می برد و در آن حال رطوبتی از او خارج می شود چون به اوج شهوت نرسیده جنب نمی شود و رطوبت خارج شده هم پاک است و وضو و غسل را باطل نمی کند.

غسل جنابت چه زمانی بر زن واجب می شود؟

نتیجه :

ترشحاتی که با اندکی شهوت و خوشایندی خارج می‏شود، در اصطلاح منی نام دارد و پاک است، علاوه براین غسل ندارد. ولی مایعی که همراه با اوج شهوت (ارگاسم) از زن خارج می‏شود حکم منی را دارد و موجب جنابت است.

به طور کلی هر وقت یقین پیدا کردید آنچه از شما خارج شده منی بوده نجس است و غسل جنابت واجب می شود و اما هر وقت یقین ندارید، غسل واجب نمی شود و اجتناب از آن رطوبت نیز لازم نیست.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (52 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits