فوائد مداومت زيارت عاشورا

۵,۹۹۳
۷
۲
Arad |
دوشنبه, ۳۰ -۳۴۴۳ ۰۳:۲۵

فوائد مداومت زيارت عاشورا

فوائد مداومت زيارت عاشورا

صفوان از حضرت صادق(عليه السلام) نقل كرده كه به من فرمود كه: مواظبت داشته باش به اين زيارت و بخوان اين دعا را و زيارت كن به آن، پس بدرستى كه من ضامنم براى هر كه زيارت كند بر اين زيارت و دعا كند به اين دعا از نزديك يادور اين كه زيارتش قبول شود وسعيش مشكور و سلامش به آن حضرت برسد و محجوب نماند و حاجت او قضاء شود از جانب خداوند بهر مرتبه كه خواهد برسد و او را نوميد برنگرداند.

اى صفوان يافتم اين زيارت را باين ضمان از پدرم و پدرم از پدرش على بن الحسين(عليه السلام) به همين ضمان و او از حسين(عليه السلام) به همين ضمان و حسين از برادرش حسن به همين ضمان و حسن از پدرش اميرالمؤمنين(عليه السلام) به همين ضمان و امير المؤمنين(عليه السلام) از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) با همين ضمان و رسول خدا(صلى الله عليه وآله)و از جبرئيل با همين ضمان و جبرئيل از خداى تعالى با همين ضمان و بتحقيق كه خداوند قسم خورده بذات مقدّس خود كه هر كه زيارت كند حسين (عليه السلام) را به اين زيارت از نزديك يا دور و دعا كند به اين دعا قبول ميكنم از او زيارت او را و مى پذيرم از او خواهش او را به هرقدر كه باشد و مى دهم مسئلتش را پس باز نگردد از حضرت من با نااميدى و آزادى از دوزخ و قبول كنم شفاعت او را در حقّ هر كس كه شفاعت كند.

حضرت فرمايد جز دشمن ما اهل بيت كه در حقّ او قبول نشود قسم خورده حقّ تعالى برذات مقدّسش و گواه گرفته ما را بر آنچه كه گواهى دادند به آن ملائكه ملكوت او.

پس جبرئيل گفت يا رسول الله، خدا فرستاده مرا به سوى تو بخت سرور و بشارت تو و شادى و بشارت على(عليه السلام) و فاطمه و حسن و حسين و امامان از اولاد تو(عليهم السلام) تا روز قيامت پس مُسْتَمَراً پايبنده باد مسرت تو و مسرت على و فاطمه و حسن و حسين و امامان(عليهم السلام) و شيعه شما تا روز رستخيز.

صفوان گفت كه حضرت صادق(عليه السلام) به من فرمود اى صفوان هرگاه روى داد از براى تو به سوى خداى عزّوجلّ حاجتى پس زيارت كن به اين زيارت از هر مكانى كه بوده باشى و بخوان اين دعا را و بخواه از پروردگار خود حاجتت را كه برآورده شود از خدا و خدا خلاف نخواهد فرمود وعده خود را بر رسول خود بجود و امتنان خويش.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(7 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
  • برچسب ها:
  • فوائد مداومت زيارت عاشورا

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید
 
ir
HAMED | ۵ سال پیش
نويسندگان مقاله بر دو نكته كرده اند: 1. زيارت عاشورا يك زيارت معتبر است. 2. ضروري است عموم شيعيان به تدريج با نسخه هاي قديمي تر كه به زمان حضور ائمه(ع) نزديكترند آشنا شوند.
گفتني است عبارات حاوي لعن در پايان زيارت عاشورا در قديمي ترين نسخه زيارت عاشورا كه در كامل الزيارات آمده چنين است: «اَللّهُمَّ خُصَّ أنْتَ أوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ آلَ نَبِيِّكَ بِاللَّعْنِ ثُمَّ الْعَنْ أعْداءَ آلِ مُحَمَّدٍ مِنَ الْأوَّلينَ وَالْآخِرينَ. اَللّهُمَّ الْعَنْ يَزيدَ وَ أباهُ».
يكي از نويسندگان اين مقاله در وبلاگ شخصي اش نوشته : " توقع ما از دوستان اينست كه قبل از اظهار نظر ، متن كامل اين مقاله علمي را با دقت و به دور از تعصب مطالعه فرمايند تا دچار سوء برداشت يا سوء ظن نشوند."
لينك مطالعه چكيده مقاله مورد نظر:
***://kq.yazd.ac.ir/article_326_96.html
لينك مستقيم متن كامل مقاله:
***://kq.yazd.ac.ir/pdf_326_60202842f675feb69af713d557f87922.html
۰
۰
 
 
ir
HAMED | ۵ سال پیش
زيارت شريف عاشورا علاوه بر نسخه اي كه در كتاب مفاتيح الجنان شيخ عباس قمي(متوفاي قرن 14) آمده و امروزه رواج بسياري دارد ، نسخه هاي خطي قديمي تري نيز دارد كه قدمت آنها به بيش از هزار سال پيش بر مي گردد. اين نسخه هاي قديمي ، معتبرتر از نسخه رايج كنوني اند. عبارت مشهور «اللهم خص أنت اول ظالم ... ثم العن الثاني و الثالث و الرابع ...» در نسخه هاي قديمي زيارت عاشورا به اين شكل نبوده است.
اين مطلب را آقايان دكتر مهدي ايزدي (از متخصصان و استادان علم رجال و حديث ) و اسلام ملكي معاف (دانشجوي دكتراي علوم قرآن و حديث) در يك مقاله علمي مستند تبيين كرده اند. اين دو پژوهشگر با تكيه بر معيارهاي علمي متعدد به مقايسه نسخه هاي رايج با كتاب كامل الزيارات نوشته ابن قولويه قمي(متوفاي 367هـ) و نسخه هاي قديمي كتاب مصباح المتهجد نوشته شيخ طوسي(متوفاي 460هـ) پرداخته ، نشان داده اند كه اين نسخه هاي قديمي از چند نظر معتبرتر از نسخه رايج كنوني هستند.
۰
۰
 
hits

آخرین مطالب دلگرم

StatCounter