دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اگر «امام حسین»(ع) با یزید بیعت می‌کرد، امروز چیزی به نام اسلام نبود
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اگر «امام حسین»(ع) با یزید بیعت می‌کرد، امروز چیزی به نام اسلام نبود - خبرگزاري فارس

امام جماعت مسجد زینبیه (ع) استانبول:
اگر «امام حسین»(ع) با یزید بیعت می‌کرد، امروز چیزی به نام اسلام نبود

اسلام در عاشورا

روحانی شیعه مسجد زینبیه(ع) استانبول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون واقعه کربلا و شهادت «امام حسین»(ع) تاکید کرد، اگر آن حضرت(ع) با یزید بیعت کرده بود، امروز چیزی به نام اسلام باقی نمانده بود.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، «حمید توران»، روحانی شیعه مسجد زینبیه (ع) استانبول، به تحلیل واقعه کربلا و عاشورا و شهادت امام سوم شیعیان جهان در صحرای کربلا پرداخت.

نام محرم مصادف با ماتم و عزاست

حمید توران با اشاره به اینکه ماه محرم یکی از ماه‌های چهارگانه حرام در دین مبین اسلام است، در ادامه افزود: به دنبال شهادت امام حسین(ع) و یاران و اهل بیت آن حضرت، ماه محرم نزد مسلمانان به عنوان ماه ماتم و عزا معروف شد و بعد از آن حضرت، تمام امامان معصوم(ع) اعم از امام سجاد(ع) و سایرین با برگزاری مراسم ماتم و عزا در این ماه مانع از فراموشی مظلومیت حسین(ع) و فرزندان آن حضرت و نیز مظالم یزید شدند. امروز وقتی نام محرم می‌آید، در اذهان ماتم و عزا و دانشگاه بشریت که بانی آن امام حسین(ع) است، تداعی می‌شود.

کربلا، زندگی با عزت بشریت است

این روحانی شیعه ترک درباره پیام قیام کربلا و فلسفه اشک ریختن برای امام حسین(ع) نیز اظهار داشت: پیام قیام کربلا در واقع زندگی با عزب بشریت است. تاوانی که در قیام کربلا پرداخت شد، اهمیت عزت و شرف انسانی را مشخص ساخت. گریه کردن برای امام حسین(ع) در واقع اولین گام در راستای قرار گرفتن در صف آن حضرت است و در ادامه باید به خاطر ارزش‌هایی باشد که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد و به مبارزه پرداخت.

ابوسفیان 21 سال علیه پیامبر (ص) جنگید

حمید توران درباره ریخته شدن خون اهل بیت پیامبر اسلام(ص) آن هم در ماه حرام که ریختن خون حرام است، نیز گفت: کسانی که تا قبل از اسلام پایه‌های سلطنت خود را بر روی شرک نهاده بودند، بعد از آمدن اسلام از پذیرش توحید خودداری کردند. ابوسفیان سرکرده شرک به مدت 21 سال تمام با پیامبر اسلام(ص) جنگید و در نهایت بعد از فتح مکه توسط مسلمین چون به پایان راه رسیده بود، تظاهر به اسلام کرد. اما آتش شرک و نفاق هنوز هم در قلب او و همسرش هند و پسرش معاویه خاموش نشده بود، لذا بعد از رحلت رسول اکرم(ص) با استفاده از فرصت‌های پیش آمده آتش خشم خود را بر سر اهل بیت آن حضرت فرو ریختند. خداوند این مطلب را در آیه 61 سوره مبارکه مائده به خوبی بیان کرده و فرموده است: «هنگامی که نزد شما می آیند، می گویند ایمان آورده‏ایم، (اما) با کفر وارد می‏شوند. و با کفر خارج می‏گردند؛ و خداوند، از آن ‌چه که ‏ کتمان می‏کنند آگاه ترین است»!

سلطنت با کفر ادامه می‌یابد، اما با ظلم پایدار نمی‌ماند

این روحانی شیعه درباره پیام ظلم یزید به دولتمردان امروزی نیز تصریح کرد: مظالمی که یزید در حق صالح‌ترین بندگان خدا روا داشت باعث شد که سلطنت وی نیز دیری نپاید و دو سال بعد جنازه‌اش در حالی‌که مانند ذغال سیاه شده بود، پیدا شود و اینگونه بود که این سخن رسول خدا(ص) که فرمود: سلطنت با کفر ادامه می‌یابد، ولی با ظلم پایدار نمی ماند، بار دیگر در آنجا تجلی پیدا کرد.

امروز سیاستمدارانی که می‌خواهند در صف امام حسین(ع) قرار گیرند، قبل از هر چیز باید آن حضرت را به درستی بشناسند. به عقیده من قرار دادن رژیم‌هایی مانند آمریکا و اسرائیل و سایر دولت‌های اسلامی و غیراسلامی با حب امام حسین(ع) در یک سطح اشتباه است. پیامبر(ص) فرموده است که اهل بیت من با هیچ چیز قابل قیاس نیست. نباید فراموش کنیم که آبادی با ظلم آخر و عاقبتی ندارد، چونکه آه مظلوم در آخر یقه ظالم را می‌گیرد.

قرآن با خون امام حسین (ع) از تحریف نجات یافت

حمید توران درباره عاقبت سازش امام حسین(ع) با یزید نیز بیان داشت: پاسخ این سوال را امام حسین(ع) به ولید والی یزید در مدینه داد و فرمود: ما خاندان نبوتیم، معدن رسالتیم. خانه ما محل رفت و آمد فرشتگان است و ما صاحب رحمتیم. خداوند عالم را با ما خلق کرد و با ما به پایان می‌رساند. اما یزید یک فاسق، گناهکار، شرابخوار و کسی است که انسان ها را به ناحق می کشد و از انجام آشکار گناه ابایی ندارد. کسی مانند من هرگز با فردی مانند او بیعت نمی‌کند. امام در پاسخ به مروان دستیار ولید هم فرمود: اگر امت دچار حکمرانی مانند یزید شود، فاتحه‌اش خوانده است .. در واقع اگر آن روز امام حسین(ع) و اصحابش و خاندانش شهادت را پذیرا نمی‌شدند، امروز چیزی به نام اسلام باقی نمانده بود. خداوند قرآن را با خون حسین(ع) از تحریف نجات داد.

منبع: خبرگزاري فارس



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits