دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اربعین حسینی چه پیامی برای ما دارد ؟
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پیام اربعین : ما نیاز به اسطوره نداریم، امام حسین (ع) یک رهبر واقعی بود، نه اسطوره‎. او نوه پیامبری است که از دیدگاه ادیان دیگر هم به رسمیت شناخته می‎شود. او با ایثار و فداکاری و شجاعت از انحراف دین جلوگیری کرد که این کار در تاریخ اسلام ماندگار شد.

پیام اربعین چیست ؟

مدیر گروه معارف دانشگاه اصفهان با اشاره به پیام راهپیمایی عظیم اربعین گفت : امام حسین شهید نشد که جنگ برپا شود بلکه شهیدی بود برای صلح. امام حسین شهید شد که جلوی انحرافات را بگیرد نه اینکه انحرافات در جامعه بیشتر شود.

مجتبی سپاهی، با تسلیت اربعین حسینی و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کربلا اظهار کرد : اربعین از نظر تاریخی از اهمیت بسیاری برخوردار است و اهل بیت نیز برای احیای پیام کربلا توانستند در اربعین اول یا دوم به کربلا برگردند و آنجا به عزاداری مشغول شوند.

وی تصریح کرد : اصل جریان کربلا حرکت بسیار عجیبی بود که در تاریخ بشریت اتفاق افتاد و بشریت را به فکر فرو برد و بدون شک امام حسین (ع) همه هستی و خانواده خود را فدای جلوگیری از انحرافی کرد که در جامعه اسلامی ایجاد شده بود.

مدیرگروه معارف دانشگاه اصفهان افزود : جامعه اسلامی دچار رسوبات فکری و برگشت به یک جاهلیت همراه با ادعاهای متظاهرانه اسلامی شده بود و امام حسین در چنین جامعه ای باید دست به یک حرکت استثنایی و با ماموریت الهی می زد. به همین جهت وقتی صحنه کربلا پیش آمد امام حسین (ع) در حقیقت فدای نجات بشریت از انحراف شد.

سپاهی خاطرنشان کرد : واقعیت این است که آن چیزی که می تواند کربلا را در ذهن و روح جامعه بشری و مخصوصا جامعه دینی و به ویژه جامعه شیعی زنده نگه دارد احیای شعائری است که وجود دارد و حرکت عظیم میلیونی اربعین که در این سال ها اتفاق افتاده تاثیر زیادی بر این احیا خواهد داشت.

وی اضافه کرد : حرکت میلیونی اربعین پیام بسیار عظیمی به دنیای امروز دارد و آن پیام عبارت از این است که امام حسین شهید نشد که جنگ برپا شود بلکه شهیدی بود برای صلح، امام حسین شهید شد که جلوی انحرافات را بگیرد نه اینکه انحرافات در جامعه بیشتر شود.

سپاهی تصریح کرد : اربعین بزرگترین پیام را به بشریت داد و آن هم زیستی مسالمت آمیز و نجات واقعی بشریت از طریق امام حسین است و پیام امام حسین همان پیام اسلام یعنی پیام رسیدن به توحید است مخصوصا در این روزها که عده ای در جهان اسلام با نام اسلام تیشه به ریشه اسلام می زنند.

وی اضافه کرد : اربعین شکوه و عظمت اسلام ناب حسینی را در برابر اسلام منحط و دروغینی است که داعشی ها و وهابی ها و استکبار جهانی ترویج می دهند.

بنابراین، باید افتخار کنیم که بخش عظیمی از مردم به یک شعور و آگاهی حسینی رسیده اند که می توانند با تحمل همه سختی ها در این حرکت سهیم باشند و اگر این حرکت ادامه داشته باشد به مرور زمان می تواند در دنیای امروز نفوذ کند و بسیاری از انسان هایی که فطرتی پاک دارند را به طرف خود جذب کند.

مدیر گروه معارف دانشگاه اصفهان اضافه کرد : این راهپیمایی فقط به بحث شیعه منحصر نیست بلکه از همه ملیت ها و ادیان نیز در آن شرکت کرده اند.

سپاهی در مورد تاثیر این راهپیمایی در گسترش و افزایش ظرفیت رابطه ایران و عراق گفت: این راهپیمایی نه تنها رابطه بسیار تنگاتنگی را از لحاظ نزدیک شدن اندیشه ها و عواطف همدیگر دارد بلکه می تواند به یک وحدت بلند مدت در برابر دشمنان تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد : عراق کشور مصیبت زده ای است و بعد از سال ها حکومت دیکتاتوری، جنگ تحمیلی و بعد از نفوذ آمریکایی ها در آن، شدیدا نیاز به همبستگی دارد و در واقع وجود ایرانی ها در عراق این هم سو شدن عواطف آن ها و احترام به عقاید آن هاست.

بیشتر بخوانید :

اربعین حسینی به چه معناست ؟ ۴ روایت از اتفاقات اربعین

متن عربی زیارت نامه اربعین حسینی + ترجمه

سخنان آیت الله خامنه ای در مورد اربعین

در پیاده روی اربعین چه ذکری بگوییم ؟ متن زیارت نامه عاشورا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits