دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دعای مجرب برای دور ماندن از ویروس کرونا
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای دور ماندن از کرونا و بیماری های ویروسی دیگر دعای حرز امام جواد میباشد که در ادامه متن و ترجمه دعای در امان ماندن از ویروس کرونا قرار داده شده است .

دعا برای دور ماندن از کرونا

دعای مجرب جهت دور ماندن از ویروس کرونا ، ادعیه و روایات همواره چراغ راهنما برای ما گره گشای مسائل و مشکلات در زندگی بشر به شمار می روند. همراه داشتن یا خواندن یا همراه داشتن این دعا از بیماری های واگیر دار مثل کرونا یا کوید 19 مصون بمانید.

این دعا حرز امام جواد است که معتبرترین دعاها با منابع قوی است که بسیار مجرب و سفارش شده است که همراه داشتن یا خواندن آن از بسیاری از مشکلات و بلایا و مریضی ها بخصوص کرونا که اخیرا درگیرآن هستیم ایمن می سازد.

امیدواریم با همراه داشتن و خواندن این دعا در این ایام پر خطر ویروس کرونا سالم بمانید و همواره تندرست باشید.

البته ذکر این نکته مهم است که صرف همراه داشتن دعا دلیلی بر عدم رعایت و پیشگری های لازم ندارد. شما می بایست رعایت های لازم را انجام دهید و این حرز را نیز به همراه داشته باشید .

متن دعای برای دور ماندن و از بیماری و ویروس کرونا

“بسم الله الرحمن الرحیم”
یا نُورُ یا بُرْهانُ یا مُبینُ یا مُنیرُ یا رَبِّ اِکْفِنى الْشُّرُورَ وَ افاتِ الدُّهُورِ وَ اَسْئَلُکَ النَّجاةَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِى الصُّورِ
اى نور و اى دلیل روشن و اى آشکارکننده اى نوربخش پروردگارا کفایتم کن از شرور و آفات روزگار واز تو خواهم رهایى را در روزى که دمیده شود در صور

امام جواد (ع) میفرماید :

خود را به این دعا حرز کن که اگر لشکرهای روم و ترک را ملاقات کنی و همگی به همراه جمیع اهل زمین علیه تو قیام کنند، از ایشان به تو بدی نرسد و از همه آن ها ایمن باشی.

آیت الله بهجت :

من در مورد ختومات از استادم (مرحوم آیت الله قاضی) چیزی نمی پرسیدم، اما گاهی خود ایشان می فرمودند. از جمله سه عمل را:
اول حرز امام جواد(ع) که باید به بازو بسته شود و خاصیت آن ( خصوصا برای باطل کردن سحر و طلسم) فقط در صورت بسته شدن به بازوست…

خواص حرز امام جواد (ع)

الف)دفع بلایا:

در بین ادعیه و احراز مشهور ترین حرز برای دفع بلا حرز امام جواد (ع) است.با توجه به متن حرز شاید بتوان از مصادیق دفع بلا مواردی را نام برد از جمله:دور شدن نگاه و زبان سوء دشمن دفع شرور مردم، سلاطین،شیاطین، جنیان،غولان،حفظ از فریب و دشمنی و حیله، حفظ از جراحت و فساد و غرق شدن و هلاکت و شکست خوردن، حفظ آبرو ،حفظ از قتل و انتقام و قطع شدن، حفظ از بیماری وناخوشی وآزار، حفظ از فقر و گرسنگی و عطش،حفظ از وسوسه،حفظ از نقصان در دین و معیشت در زندگی و…

ب)دفع چشم زخم:

امام صادق(ع):«اگر نبش قبر برای شما ممکن بود(و علت مرگ ها را می فهمیدید )برای شما آشکار می شدکه علت بیشتر مرگها چشم زخم است» وهمچنین از پیامبر اکرم(ص)نقل شده است:«که چشم زخم مرد را در قبر وشتر را در دیگ قرار می دهد.»شاید بتوان یکی از مهمترین اثرات این حرزبرای دفع چشم زخم تجربه شده است.

ج)دفع سحروجادو:

شیخ بهایی در تعریف سحر این چنین می گوید: تمزیج قوای عالیه فعاله با سافله منفعله سحر می باشد.

و علامه مجلسی در مورد تأثیرسحر می گوید:

آنچه برای ما از آیات و روایات معلوم شد این است که برای سحر یک نوع تأثیر آن هم در بعضی آن هم در بعضی از اشخاص و ابدان(ج بدن)است مثل ایجاد دوستی و عداوت و اندوه و شادی (بحارج 60 ص 31).

وهمچنین می گوید:سحر به عوذات (دعاهای مأثور مثل حرز امام جواد (ع) )و آیات و توکل به خدا دفع می شوند (بحار ج60 ص41)

آیت الله بهجت می فرمایند:«برای جلوگیری از چشم زخم یا باطل شدن سحرهمراه داشتن حرز امام جواد(ع)مفید است .

دعا و ذکر برای برطرف شدن بیماری سخت : دعای رفع کرونا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits