دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برکات بی نظیر گفتن اسم مبارک یا لطیف از اسماء الهی

ذکر یا لطیف : خواص و فضیلت ذکر یا لطیف

برکات بی نظیر گفتن اسم مبارک یا لطیف از اسماء الهی
124
زمان مطالعه: 6 دقیقه
در این بخش از مجله دلگرم ذکر و دعاهای قرآنی ، برکات و فضیلت گفتن اسم مبارک یا لطیف از اسماء الهی را برای شما عزیزان قرار دادیم . التماس دعا.

برکات و فضیلت گفتن اسم مبارک یا لطیف از اسماء الهی

به گزارش دلگرم : یالطیف در لغت به معنای بسیار با لطف و مهربان است خداوند تعالی در سوره الشوری آیه ۱۹ میفرماید خداوند تعالی به بندگان خود بسیار مهربان است و به هر کس که بخواهد روزی میدهد او توانا و مقتدر است.

خواص بی نظیر ذکر یا لطیف برای گشایش کارها

هر که هیچ نداشته باشد از اسباب معیشت و درویش حال بود یا دور افتاده باشد از دیار و دوستان یا غایبی دارد و یا دختری بخت بسته باشد یا بیماری که از علاج عاجز باشد یا مرادی دارد که تدبیر آن دشوار است یا مهمی که کفایت نمی‌شود این جمله که گفته شد و می‌خواهد که ساخته گردد تدبیر آن است که غسل کند یا وضوی کامل بسازد دو رکعت نماز با خشوع و خضوع کند. چون سلام باز دهد همچنان بر روی سجاده با قلب سلیم متوجه قبله 100 نوبت بگوید «یا لطیف» به آن نیت حاجات و مرادات حاصل گردد. که تصور آن را نمی‌شود کرد.

خواص و فضیلت های بی شمار ذکر یا لطیف

جهت وسعت رزق و بر طرف شدن تنگی معیشت روزی ۸۰ مرتبه اسم مبارک یا لطیف گفته شود به قصد بر طرف شدن هم وغم وناراحتی های درونی ۸۰ مرتبه این نام تکرار شودبرای باز شدن بخت دوشیزگانی که از سن ازدواج انها گذشته روزی ۱۲۹ مرتبه این نام تکرار شودجهت براورده شدن حاجت شرعی که از هیچ طریقی حل نشده دو رکعت نماز مانند نماز صبح به قصد براورده شدن حاجت به جای اورد بعد از نماز یکصد مرتبه ذکر یا لطیف گفته شود به نیت شفای بیماری که مرض او علاج ناپذیر است دو رکعت نماز در کنار بستر او بجا اورد بعد از سلام ۱۰۰ مرتبه نام مبارک یا لطیف را بگوید جهت ایمنی در سفر و رفع خطرات و سالم به مقصد رسیدن قبل از حرکت دو رکعت نماز بجای اورد و سپس در مقابل قبله ۱۰۰ مرتبه اسم یا لطیف را بگوید.

ختم ذکر یا لطیف

نماز حاجت با ذکر یا لطیف

به جهت هر مطلب و هر حاجت دو رکعت نماز بجای آورد،بعد از حمد 3 مرتبه این آیه شریفه را بخواند. (اللَّهُ لَطِیفٌ بِعِبَادِهِ یَرْزُقُ مَن یَشَاء وَهُوَ الْقَوِیُّ العَزِیزُ) و چون سلام دهد برپا ایستد و 129 مرتبه بگوید: (یا لطیف) و بعد به سجده رود و حاجت بخواهد که انشاءالله به اجابت مقرون است و تا سه روز صبر کند اگر تاخیر در حاجت شود باز دو رکعت نماز به همان طریق بنماید و اسم مذکور را 903 مرتبه بخواند که مجرب است.

نماز رفع گرفتاری و حاجت با ذکر یا لطیف

دو رکعت نماز بخوانید به نیت حاجت و بعد از نماز یک دور تسبیح ذکر "یا لطیف" گفته شود و بعد حاجت بخواهید.

دو رکعت نماز با ذکر یا لطیف برای رفع مشکلی که از هیچ طریق حل نشده

  • 156 بار (یا قیوم) : برای رفع مشکلی که از هیچ طریق حل نشده
  • بعداز دو رکعت نماز: جهت براورده شدن حاجت شرعی که از هیچ طریقی حل نشده
  • 100 بار (یا لطیف)

حتماً بخوانید:
دعای اسم اعظم (صد نام خدا) برای اجابت سریع حاجت

دعای اسم اعظم (صد نام خدا) برای اجابت سریع حاجت

برخی از احادیث که در قرآن کریم به آن اشاره شده است، نامی وجود دارد که هرکس خداوند را با آن بخواند، مستجاب الدعوه خواهد بود.

رفع اضطرار و گرفتاری : 5 بار صلوات وآیت الکرسی سپس در دل بسیار بگو :

اللـّهم اجعَلنی فی دِرعِکَ الحصینةِ التی تَجعلُ فیها من تشاءِ .

هنگامی که از دست کسی به ناراحتی و شدت افتادی بگو:

حَسَبی اللهُ لا اِلهَ اِلا هُوَ عَلیهِ توَکلتُ و هُوَ رَبُّ العَرش العَظیم

امام هفتم موسى بن جعفر علیه السلام فرموده : هر کس را گرفتارى رسد که او را غمگین کند یا گرفتارى به او رسد، سرش را به آسمان بلند کند و سه بار بگوید: (بسم الله الرحمن الرحیم) .

جهت ایمنی در سفر : بعد از دو رکعت نماز و قبل از حرکت برای سفر : ایمنی درسفر و رفع خطرات و سالم به مقصد رسیدن (ذکر مقابل قبله خوانده شود) 100بار (یا لطیف).

برای باز شدن بخت : دوشیزگانی که از سن ازدواج انها گذشته: 129 بار (یا لطیف) برای مغلوب نشدن درتمام مراحل زندگی دریک مجلس . ( در یک مجلس یعنی یکجا و پشت سر هم ) خوانده شود 1001 بار (یا احد) قبل از صحبت با همسر این اسم بگوید خداوند او را فرزندی صالح کرامت کند 10 بار (یا متکبر) .

خواص ذکر یا لطیف

پیوسته در یک مجلس: تشرف به حج در همان سال یا تا قبل از اجل 1000 بار (ماشاء الله) هرروز خدا در دنیا و آخرت قرین حال و رفیق روزگار گردد و در قبر مونس و در محشر ممّد او باشد ، 11 بار (یارب الخالق الباری)

مداومت: برای حفظ مال و عیال از جمیع بلایا (یا رقیب) در هر زمان که حال خوشی پیدا شود بگوید : جهت برخوردار شدن از عطایا و عنایات خاصه خداوند (یا واهِبَ العَطایا أعطِنی) وسعت رزق،برطرف شدن تنگی و هم وغم وناراحتی های درونی وحاجات دنیوی و اخروی 80 بار (یا لطیف) برای جلوگیری از فقر و بهبودی وضعیت مالی 100 بار (یا غنی) برای نجات پیدا کردن از فقر و زیاد شدن روزی (قبل وبعدازآن صلوات گفته شود) 110 بار

(اللّهُمَّ اغننِی بِحَلالِکَ عَن حَرامِکَ وَبِفَضلِکَ عَمَّن سِواکَ)

بعد از نماز صبح : برای ثروت بی گمان 10 بار

(سُبْحانَ الله العَظیمِ وَبِحَمْدِهِ أَسْتَغْفِرُ الله و أَسْأَلُهُ مِنْ فَضْلِه)

برای ادای دین و قرض و جلوگیری از فقر 110 بار (یا علی)

جهت توفیق : ثواب و حسنات فراوان (روزی 25 بار)

اللهمَّ اغفِرلِلمُومِنینَ وَالمُومِنات والمُسلِمینَ وَالمُسلِمات

برآورده شدن 100 حاجت (30 تا دنیوی ، 70 تا اخروی ) : 100 بار : یا رَبِّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و آل مُحَمَّد.

جهت توفیق: تلاوت آیه الکرسی روزانه 10 بار با دست روی قلب ، تلاوت روزانه قران ، استغفار بسیار کسی که توفیق کار خیر و دفع سوء و بدی را می‌طلبد پس باید روزی 402 بار (یا بّر) بگوید.

رفع خیالات و اوهام : مداومت بر (یا لطیف) 200 بار بعد از نماز (یا غنی یا کریم) کسی که خواستار حسن عاقبت است گفتن 801 بار ذکر (یا آخر) نافع است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (124 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

حسن هادی | ۸ ماه پیش
بسیار مفید فایده است
0
4

hits