دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دعای افزایش صبر + 18 راهکار اساسی برای افزایش صبر در زندگی

خواندن کدام سوره و دعاها صبر را زیاد میکند!

دعای افزایش صبر + 18 راهکار اساسی برای افزایش صبر در زندگی
255
زمان مطالعه: 7 دقیقه
در این مقاله دعا و دستورالعمل بسیار قوی و تضمینی برای افزایش صبر و حوصله و آرامش روحی و روانی را برای شما آورده ایم . امیدوارم که کارگشای مشکلات شما عزیزان واقع شود .

دستورالعمل و نسخه مجرب برای افزایش صبر و حوصله و آرامش روحی و روانی

دلگرم : برای پر حوصله شدن و شکیبایی زیاد نیز دعاهای قرآنی موثری وجود دارد. برای افزایش صبر و حوصله و ایجاد آرامش روحی هرچه بیشتر ، قبل از خواب سوره مبارکه عنکبوت را قرائت کنید که مجرب است.

دعای حضرت ایوب علیه السلام برای زیاد شدن صبر

در برخی از مراحل زندگی همه ی ما مجبور هستیم که سختی ها و گرفتاری ها را تحمل کنیم و همین طور خود را از بلایی که بر سرمان آمده است نجات دهیم و به سمت روشنایی ها و خوشی ها برویم، در نتیجه بهتر است که در ادامه ی این مطلب دعایی خاص و سریع الاثر از حضرت ایوب علیه السلام را بیاموزیم که راهگشای بسیاری از مشکلات زندگی و همین طور سختی ها می باشد.

شما می توانید این دعا را در وضعیت های پیچیده و سختی های زندگی بخوانید که راهگشای مشکلات است.

دعایی مجرب از حضرت ایوب علیه السلام برای زیاد شدن صبر

این دعای پر خیر و سریع الاثر را در هنگام سختی ها و گرفتاری های زندگی همواره بخوانید و از خدای متعال بخواهید صبر شما در برابر گرفتاری ها و مشکلات بیش از پیش شود.

اللهم انی أعوذ بک الیوم فاعذنی،

و استجیر بک الیوم من جهد البلاء فاجرنی

و استغیث بک الیوم فأغثنی،

(و أستصرخک الیوم علی عدوک و عدوی فأصرخنی،)

و استنصرک الیوم فانصرنی،

و استعین بک الیوم علی امری فأعنی،

و أتوکل علیک فاکفنی، و اعتصم بک فاعصمنی،

و آمن بک فامنی، و أسألک فاعطنی،

و استرزقک فارزقنی، و أستغفرک فاغفر لی،

و ادعوک فاذکرنی، و استرحکم فارحمنی

چند دعا و نکته مهم برای پر حوصله شدن

برای پرحوصله شدن چند راه داریم:

1. بعد از نماز به سجده رفته و 10 بار بگوییم «یا الله» و 10 بار نیز بگوییم «یا صبور»

2. هر روز سوره «والعصر» را بخوانیم.

3. هر روز دو آیه آخر سوره نحل را بخوانیم:

«وَ اصْبِرْ وَ ما صَبْرُکَ إِلاَّ بِاللَّهِ

وَ لا تَحْزَنْ عَلَیْهِمْ وَ لا تَکُ فی‏

ضَیْقٍ مِمَّا یَمْکُرُونَ. إِنَّ اللَّهَ

مَعَ الَّذینَ اتَّقَوْا وَ الَّذینَ هُمْ مُحْسِنُونَ»

4. هنگام خشم سکوت کنیم و بر خود مسلط شویم.

خواندن کدام سوره و دعاها صبر را زیاد میکند!

بیشتر بخوانید :

دعای صبر برای آرامش بعد از مرگ عزیزانمان

دعاهای سریع الاجابه برای جذاب شدن و جذب جنس مخالف

دعا برای درد ناف | بهترین دعا برای درمان درد ناف و شکم

18 راهکار موثر برای افزایش تحمل و صبر

به منظور افزایش تحمل و صبر خویش باید همانند دیگر برنامه‏ های تغییر رفتار به صورت جدی، دقیق و کامل به دستوالعمل‏ های زیر عمل کنید تا بتوانید بر نیروی غضب خود غلبه پیدا کرده و آن را تحت کنترل خویش در آورید.

والا بدون رعایت این امور تحصیل آن مقصود ناممکن است به هرحال توصیه‏ های مؤکد ما در این باره به قرار زیر می‏باشند:

۱- همیشه فضای ذهنی و روانی خود را برای شنیدن و دریافت رفتارهای نابجا و خلاف انتظار آماده سازید و به این معنا که همیشه این انتظار را داشته باشید تا دیگران با شما به بدترین شکل برخورد داشته باشند و خود را برای تحمل آن آماده کنید.

۲- قبل از مواجه با برخوردهای نابجای دیگران پاسخ خود و عکس ‏العمل خوب خود را برای مواجه با رفتارهای خلاف انتظار دیگران در ذهن خویش مرور کنید و با طرح ذهنی آماده شده با رفتارهای بی‏ مورد دیگران برخورد کنید.

مثلاً با خود بگویید اگر فلان شخص به من ناسزا بگوید به حرف او توجه نمی‏کنم همچنان دوستش دارم چون گناهان من را پاک کرده و این صبر سبب تعالی روحی من می‏شود و به هر حال با این کلمات و تلقین ها همیشه آمادگی ذهنی و روانی خود را برای عملکردهای خلاف انتظار مردم فراهم سازید.

۳- با خود شرط و عهد ببندید که هیچ گاه و در هیچ شرایطی اقدام به حرف های نابجا و برخورد تند و تصمیم‏ گیری عجولانه نخواهید کرد و برای تخلافات خود نیز جریمه مناسب که تنبیه کننده است در نظر بگیرید.

۴- اگر برخی موارد سریع سخن گفتید و عجولانه تصمیم گرفتید و رفتار نابجا از شما سرزد سریع خود را سرزنش وحتی در لفظ اظهار پشیمانی نمایید و وعده‏ها و قولی که با خود داشتید را در ذهن خویش حاضر سازید.

۵- از خود ارزندگی های نابجا و پفکی و شخصیت قائل شدن بیش از اندازه برای خود اجتناب ورزید و تنها هنجارها را رعایت کنید و لذا به سراغ رفتارهای متواضعانه همانند تقدم در سلام، همنشینی مناسب با افراد پایین‏تر، ابراز اردت به کوچکترها، مصافحه و احوالپرسی با دیگران به خصوص طبقه پایین‏تر، تفریح و صحبت با دیگران اقدام کنید.

۶- ذکر«لا حول و لا قوه الا بالله» را زیاد بر زبان جاری سازید و سوره والعصر را زیاد بخوانید.

۷- به هنگام احساس عصبانیت، سریع تغییر وضعیت و موقعیت دهید و از آن محیط دور شوید مثلاً اگر در منزل این حادثه رخ داد لباس پوشیده و منزل را ترک کنید.

۸- در هنگام عصبانیت اگر ایستاده ‏اید بنشینید و اگر نشسته هستید بخوابید.

۹- وقتی که با امور عصبانیت آفرین مواجه هستید برای مدتی (حدود ۱۰تا ۱۵ دقیقه) راه دریافت های حسی خود را سد سازید مثلاً جلوی گوش خود را بگیرید و چشمان خود را ببندید و سر خود را پایین اندازید تا دریافت‏های عصبانیت راتحت کنترل شما در آیند و موجب تحریک بیشتر شما نشوند.

۱۰- اگر رفتار و یا صفتی که در شخصی هست موجب عصبانیت شما شده است آن رفتار را شوخی تلقی کرده و به شکلی خود را از تیررس آنها دور در نظر بگیرید.

separator line

یعنی به گونه‏ ای از مخاطب قرار گرفتن خویش در برابر رفتارهای دیگران پرهیز کنید مثلاً از مشاهده کسی که فحش می‏دهد با خود بگویید مخاطب او من نیستم و در این هنگام ازصحنه دور شده و راه دریافت‏های حسی را سد سازید تا بیشتر مورد هجوم قرار نگیرید.

۱۱- برای توجیه رفتارهای خلاف انتظاری که از دیگران سر می‏زند توجیه مناسب داشته باشید و آنها را مقصر تلقی نکنید تا موجب شود به خود اجازه عکس العمل بدهید مثلاً بگویید خودم از این فرد بدتر رفتار می‏کنم او اشتباه گرفته مقصر نیست اشتباه من باعث رفتار نامناسب او شده است.

۱۲- به نظرات و عقاید دیگران احترام قائل شوید و به دیده احترام به آنها بنگرید و حتی محترمانه با آنها رفتار کنید.

۱۳- به منظور تقویت اراده و حفظ سعه صدر از تفریحاتی همانند صحرانوردی، کوهنوردی، شنا، اسب سواری، پیاده روی در صبح زود بهره گیرید.

۱۴- در برخی کارهای مهم با مشورت خواستن از دیگران تصمیمات خود را استحکام بخشید و از اقدامات عجولانه وخام بپرهیزید.

۱۵- بیشتر با افراد حلیم صبور و غیر عصبی معاشرت کنید و از دوستی و حرف شنوی افراد تند مزاج پرهیزکنید.

۱۶- همیشه خودتان و رفتارتان را دوست و صحیح تلقی نکنید و احتمال خطا در کارهای خود را بدهید.

۱۷- سعی کنید به عنوان تمرین گاه گاهی با افرادی که سلیقه آنها را نمی ‏پسندید برخورد کوتاه مدت داشته باشید و با صاحبان دیگر انظار مراوده کوتاه مدت داشته باشید.

۱۸- موارد فوق را در برنامه‏ای منظم با درج موارد آن در یک جدول و نمره دادن به عملکرد خود و رعایت این امور سعی در تقلیل موارد تخلف داشته و همت خود به افزایش صبر و تحصیل سعه صدر معطوف بدارید.

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (255 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits