دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص سوره زخرف
28
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فضائل و خواص سوره زخرف - این سوره هشتاد و نه آیه دارد و به جز آیه ی 45،بقیه آیات آن در مکّه نازل شده است.نام این سوره از آیه 35 گرفته شده که در آن کلمه«زخرف»بکار رفته است.

فضیلت و خواص سوره زخرف

زخرف به معنای طلا و نقره و زینت می باشد.عمده مطالب این سوره درباره ی قرآن و نبوّت،عکس العمل مخالفان انبیا، دلایل توحید و مبارزه با شرک و بیان بخشی از تاریخ انبیا و صحنه های معاد است.زخرف؛ چهل و سومین سوره قرآن است که مکی و 89 آیه دارد.

نکته جالب توجّه آنکه هفت سوره پی در پی قرآن با حروف مقطعه «حم» آغاز می شود.سوره های غافر،فصّلت،شوری،زخرف،دخان،جاثیه و احقاف که حوامیم سبعه یا سوره های آل حم گفته می شوند.

آثار و برکات سوره زخرف

از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم روایت شده: هر کس سوره زخرف را قرائت نماید در شمار کسانی خواهد بود که روز قیامت به ایشان گفته می شود ای بندگان خدا، هیچ ترس و اندوهی بر شما نیست، بدون حسابرسی به بهشت وارد شوید.
امام باقر علیه السلام فرمودند: هر کس بر قرائت سوره زخرف مداومت ورزد، خداوند او را از فشار قبر و دیگر مشکلات در قبر ایمنی می دهد تا هنگامی که بر پروردگارش وارد شود و آنگاه به امر خداوند در بهشت جای می گیرد.

فضیلت تلاوت سوره زخرف

1) درمان بیماری صرع

در تفسیر البرهان به نقل رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم آمده: هر کس سوره زخرف را بنویسد و پس از شستن از آب ان بنوشد در بیماریهایی که به آن مبتلا می شود، نیازی به دارو نخواهد داشت و و اگر این آب را بر روی شخصی که بیماری صرع دارد بپاشند به هوش خواهد آمد...

2)محبوبیت بین مردم

روایت است از امام صادق علیه السلام که فرمودند: هر کس سوره زخرف را بنویسد و با خود داشته باشد از شر هر حاکم و پادشاهی در امان خواهدبود و نزد مردم از محبوبیت برخوردار می شود .

3) برای زن ناسازگار

مرحوم کفعمی در کتاب المصباح می نویسد: اگر از آب حاصل از شسته شدن این سوره به زنی که اطاعت از شوهر نمی کند بنوشانند مطیع خواهد شد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (28 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits