دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دعاها برای سوختگی و درد آن
11
زمان مطالعه: 11 دقیقه
دعا برای سوختگی :به جز درمان پزشکی برای سوختگی دعا بهترین راه درمان برای کاهش دردهای سوختگی است.

دعاهای سریع الاثر برای درمان سوختگی های معمولی

درمان سوختگی یکی از دغدغه های کسانی است که با سوختگی های شدید مواجه می شوند و در این میان بیشترین آمار مربوط به سوختگی کودکان و خردسالان است.

به همین دلیل اینکه جای سوختگی در بدن باقی نماند و کاملا جای سوختگی از بین برود برای همه افراد خیلی مهم است چون تاثیر مستقیم در زیبایی دارد. دعاهایی مجرب برای کاهش درد و درمان سوختگی وجود دارد. با دلگرم همراه شوید.

دعا برای درمان و درد های شدید سوختگی

دعا برای درمان زخم وآسیب پوست

مجرّب است این آیه مبارکه را بر پوست سوخته بنویسد:

وَیَسئَلُونَک عَنِ الجِْبَالِ فَقُلْ یَنسِفُهَا رَبى نَسفاً

فَیَذَرُهَا قَاعاً صفْصفاً لا تَرَى فِیهَا عِوَجاً وَ لا أَمْتاً

دعای مجرب درمان سوختگی سریع الاثر

امام باقر (ع) : برای دفع درد سوختگی دست بر محل سوخته بمالید و هفت مرتبه بگوئید:

اَعُوذُ باللهِ الذی سَکنَ لهُ ما فی البَرَ و البحرِ و ما فی السمواتِ و الارضِ
و هُوَ السمیعُ العلیمُ

دعا به جهت شفای درد سوختگی

در مکارم الاخلاق از حضرت صادق (ع) نقل است که فرمودند :

دست خود را بر محل درد و سوخته بگذار و بخوان آیة الکرسی و فاتحه را و سپس بگو :

اللهُ اَکبرُ اللهُ اکبرُ لا اِلهَ اِلا اللهُ و اللهُ اَکبرُ اَجلَ و اکبرَ مِما اَخافُ و احذَر اعوذُ باللهِ
مِن عَرَقِ نِعارٍ و اعُوذُ باللهِ مِن حَرَ النارِ

«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. لاَ إِلَهَ إِلّاَ الْمَلِکُ الْحَقُّ الْمُبِینُ شَهِدَ

اللهُ الاْیه لِلَّهِ نُورٌ وَحِکْمَه وَعِزٌّ وَقُوَّه وَبُرْهَانٌ وَقُدْرَه وَسُلْطَانٌ وَرَحْمَه.

یا مَنْ لاَ ینَامُ لاَ إِلَهَ إِلّاَ اللهُ إِبْرَاهِیمُ خَلِیلُ اللهِ لاَ إِلَهَ إِلّاَ اللهُ مُوسَى کَلِیمُ اللهِ لاَ إِلَهَ إِلّاَ اللهُ

عِیسَى رُوحُ اللهِ وَکَلِمَتُهُ لاَ إِلَهَ إِلّاَ اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ وَصَفِیهُ وَصَفْوَتُهُ. اسْکُنْ سَکَّنْتُکَ

بِمَنْ یسْکُنُ لَهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَالاْرْضِ وَبِمَنْ سَکَنَ لَهُ

مَا فِی اللَّیلِ وَالنَّهارِ وَهُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ فَسَخَّرْنا

لَهُ الرِّیحَ تَجْرِی بِأَمْرِهِ رُخاءً حَیثُ أَصابَ

وَالشَّیاطِینَ کُلَّ بَنَّاءٍ وَغَوَّاصٍ أَلا إِلَى اللهِ تَصِیرُ الاْمُور»

دعای قوی و پرخیر برای دفع بیماری های عضلانی و درمان سوختگی

إِنَّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُّبِینًا ﴿۱﴾

لِیَغْفِرَ لَکَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِن ذَنبِکَ وَمَا تَأَخَّرَ وَیُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَیْکَ وَیَهْدِیَکَ صِرَاطًا مُّسْتَقِیمًا ﴿۲﴾

وَیَنصُرَکَ اللَّهُ نَصْرًا عَزِیزًا ﴿۳﴾

هُوَ الَّذِی أَنزَلَ السَّکِینَةَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لِیَزْدَادُوا إِیمَانًا مَّعَ إِیمَانِهِمْ وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ

وَکَانَ اللَّهُ عَلِیمًا حَکِیمًا ﴿۴﴾

لِیُدْخِلَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا وَیُکَفِّرَ عَنْهُمْ سَیِّئَاتِهِمْ وَکَانَ

ذَلِکَ عِندَ اللَّهِ فَوْزًا عَظِیمًا ﴿۵﴾

وَیُعَذِّبَ الْمُنَافِقِینَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْمُشْرِکِینَ وَالْمُشْرِکَاتِ الظَّانِّینَ بِاللَّهِ ظَنَّ السَّوْءِ عَلَیْهِمْ دَائِرَةُ السَّوْءِ

وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ وَلَعَنَهُمْ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَهَنَّمَ وَسَاءتْ مَصِیرًا ﴿۶﴾

وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَکَانَ اللَّهُ عَزِیزًا حَکِیمًا ﴿۷﴾

دعاهای مجرب برای درمان سوختگی و کاهش درد سوختگی

separator line

درمان معجزه آمیز و سنتی درد سوختگی

مرد جوانی مزرعه ش رو با سم آفت کش سمپاشی می کرد و می خواست بدونه که چقدر از سم در مخزن باقی مونده. درپوش رو برداشت و فندک رو روشن کرد.

بخار بلند شده از سم آتش گرفت و سراسر بدن اونو در بر گرفت. اون از روی تراکتور پائین پرید و فریاد زد. زن همسایه با حدود 10 تخم مرغ از خونه بیرون دوید و در عین حال فریاد می کشید "تخم مرغ بیارید". او تخم مرغها رو شکست وسفیده رو از زرده جدا کرد".

وقتی آمبولانس رسید و مسئولین کمک های اولیه مرد جوان رو دیدن پرسیدن "کی این کارو کرده؟" همه به اون زن اشاره کردن و مامورین به اون زن تبریک گفتن. " شما صورت اونو از نابود شدن نجات دادین". در انتهای تابستان مرد جوان دسته گلی به اون زن تقدیم و از اون تشکر کرد. صورتش مثل صورت یک بچه صاف شده بود.

در ذهن داشته باشین که این روش درمان شامل آموزشهای مامورین آتش نشانی هم هست. کمک ها اولیه شامل پاشیدن آب سرد بر سطح صدمه دیده و کاهش درجه حرارت برای جلوگیری از سوختگی لایه های زیرین پوسته. بعد سفیده تخم مرغ رو روی اون نقطه پخش کنید.

زنی که قسمت زیادی از دستش رو با آب جوش سوزانده بود، با وجود درد زیاد، آب سرد روی دستش ریخت (که خیلی هم دردناکه. من کشیدم می دونم) دوتا تخم مرغ رو شکست و زرده رو از سفیده جدا کرد، کمی اونها رو هم زد، و دستش رو در سفیده فرو برد. سفیده روی دستش خشکید و لایه ای روی دستش کشیده شد.

بعداً یاد گرفت که سفیده تخم مرغ یک کولاژن طبیعیه و در تمام بعد از ظهر هر یک ساعت لایه دیگری بر لایه های قبلی افزود. در بعد از ظهر دیگه دردی احساس نمی کرد و روز بعد بسختی میشد اثری از سوختگی دید.

10 روز بعد، هیچ اثری باقی نمونده و پوست رنگ طبیعی شو بدست آورده بود. نواحی سوخته شده به لطف کولاژن موجود در سفیده تخم مرغ که پر از ویتامینه کاملاً ترمیم شده بود.

درمان خانگی سوختگی ها

شعله اجاق گاز، حرارت زیاد قابلمه، پریدن روغن از درون ماهیتابه، قرار گرفتن در معرض تابش خورشید و ریختن آب جوش روی بدن از جمله سوختگی های سطحی اما دردناکی است که ممکن است همه ما تجربه آن را در طول زندگی بارها داشته باشیم.

این نوع سوختگی ها درصورتی که از نوع سوختگی های باز نباشند، خوشبختانه خیلی سطحی بوده و به راحتی در منزل قابل درمانند بنابراین اگر سطح سوختگی باز نشده و امکان عفونت برای آن وجود ندارد می توان با چند راهکار ساده به تسریع روند درمانی آن کمک کرد.

دعاهای مجرب برای درمان سوختگی و کاهش درد سوختگی

1 - محلول سرکه و تسکین سوزش

اگر دچار سوختگی شدید و این سوختگی باز نیست، می توانید از مخلوط سرکه و آب برای شست و شو و خنک کردن محل سوختگی استفاده کنید.

برای تهیه این محلول باید به میزان مساوی سرکه و آب را با هم مخلوط کرده و سطح سوختگی را به آرامی با آن بشویید.

با این کار نه تنها محل سوختگی را خنک کرده و به کاهش سوزش آن کمک می کنید بلکه موجب کاهش درد در ناحیه مورد نظر نیز می شوید. برای شست وشوی محل زخم کافی است محلول را به آرامی روی محل سوختگی بریزید یا آن را به کمک دستمال پارچه ای تمیز به روی موضعی که دچار سوختگی شده قرار دهید.

دقت داشته باشید از مالیدن پارچه و حرکت دادن آن به روی سوختگی خودداری کنید و تنها پارچه آغشته به محلول را روی سوختگی قرار دهید.

بیشتر بخوانید :

بهترین دعا برای شب امتحان مناسب دانش آموزان و دانشجویان

بهترین دعاها برای پسر دار شدن با اثر تضمینی

مجربترین دعاها برای ایجاد عزت نفس در جامعه

2 - یخ درمانی کنید

اولین حرکتی که همواره پس از سوختگی های سطحی نظیر برخورد پوست دست با ماهیتابه یا ریختن آب جوش به روی بدن باید انجام داد ریختن آب سرد یا استفاده از تکه های یخ برای سرد کردن موضع سوختگی است.

بهترین راه حل برای خنک کردن موضع سوختگی آن است که فورا آن را زیر جریان آب سرد قرار دهید یا درون ظرف آب سرد فرو کنید اما مراقب باشید که در سوختگی هایی که زخم باز دارند اول زخم را با پارچه ای استریل بپوشانید و پس از آن با کیسه یخ آن را کمپرس کنید.

3 - در تابستان هلودرمانی کنید

برگ، میوه و هسته درخت هلو از جمله کاربردی ترین محصولات طبیعت است که برای درمان بیماری های مختلفی از قبیل روماتیسم، تسکین تب، دفع سنگ کلیه، کاهش وزن و پاکسازی بدن از سموم و موادزائد بسیار موثر است، اما برگ این میوه تابستانی خاصیت درمانی دیگری نیز دارد و آن تسکین و درمان سوختگی های سطحی بر پوست است که به واسطه شعله اجاق گاز، آب جوش یا تماس با اشیای گرم به وجود آمده است.

درمانگران ترکیب برگ درخت هلو و گیاه جعفری با روغن زیتون را برای بهبود آثار سوختگی و از بین رفتن اسکار به جای مانده در موضع سوختگی بسیار مؤثر می دانند.

4 - درمان محل سوختگی با آلوورا

براساس شواهد موجود، بسیاری از درمانگران مکاتب درمانی در جهان از دوران های بسیار قدیم از گیاه آلوورا و ژل آن برای درمان سوختگی ها، خراش ها و برخی از جراحت ها استفاده می کردند. این درمانگران استفاده از ژل این گیاه را برای از بین بردن زخم و اسکار باقی مانده از سوختگی نیز موثر می دانند.

به این ترتیب برای کاهش سوزش و درمان بهتر محل سوختگی می توانید با شکستن برگ آلوورا و استفاده از ژل میان آن به درمان خود کمک کنید. این ژل را می توانید از داروخانه ها نیز تهیه کنید.

5 - با عسل ضدعفونی کنید

امروزه بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستان های مختص سوانح سوختگی از عسل به عنوان یکی از بهترین داروهای طبیعی برای ترمیم بافت های آسیب دیده و سوخته و همین طور برای درمان عفونت های بافت درگیر استفاده می کنند.

این طلای طبیعی به علت داشتن خواص ضد قارچ و آنتی باکتریال و رطوبت رسانی به موضع سوختگی کمک می کند. برای استفاده از فواید این دارو کافی است مقداری عسل طبیعی را روی دستمالی تمیز یا باند استریل قرار داده و آن را روی پوست سوخته و آسیب دیده قرار دهید.

6 - از التهاب پیشگیری کنید

براساس متون طب سنتی، بسیاری از درمانگران این شیوه درمانی از گیاه گل همیشه بهار به صورت موضعی برای درمان التهاب ها، زخم ها، تاول ها و خشکی پوست استفاده می کردند. این گیاه امروزه به صورت کرم، پماد و محلول توسط کارخانه های داروسازی تولید شده و در حال حاضر قابل تهیه در داروخانه هاست.

این داروی گیاهی نیز به دلیل داشتن خاصیت آنتی باکتریال می تواند در درمان سوختگی های سطحی بسیار کمک کننده باشد.

7 - درد آفتاب سوختگی را رفع کنید

روغن یا عصاره به دست آمده از گیاه اسطوخودوس یا لاوندر خواص درمانی متعددی دارد. این دارو که به صورت موضعی برای درمان انواع سردردها و تسکین کوفتگی ها مورد استفاده قرار می گیرد از جمله داروهایی است که در تسکین آفتاب سوختگی ها و درمان پوست سوخته شده بسیار موثر است.

درصورتی که در فصل تابستان به دلیل حرارت بیش از حد خورشید دچار آفتاب سوختگی شدید، بهترین راه حل برای درمان آن استفاده از روغن اسطوخودوس و ماساژ آن روی پوست بدن است. استفاده از این روغن هر روز به مدت یک هفته به درمان آفتاب سوختگی کمک می کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (11 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits