دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دعا برای اتمام کار و آسان شدن امور
269
زمان مطالعه: 6 دقیقه
دعاهای مجرب برای آسان شدن امور می تواند گره گشای کارهای عقب افتاده شما باشد . این دعاها مجرب و گرفته شده از مفاتیح است.

دعا برای تمام شدن کارها

شاید کاری را شروع کرده باشید که در طی مسیر موفق نمی شوید آن را به سرانجام برسانید و یا احساس میکنید کار نیمه تمام میماند یک دعای خوب و فوری برای راحت تر شدن امور روزانه و همچنین به پایان رساندن کارها در این مطلب آورده شده است . با دلگرم همراه شوید.

نسخه ای برای به اتمام رساندن و آسان شدن تمام کارها

1 - اگر کسی این پنج اسم مبارک و شریف یعنی اَلْمُصَوِّرُ اَلْمُبْدِئُ‏ اَلْمُعِیدُ اَلْمُحْیُ اَلْمُمِیتُ را چهل روز و هر روز ۱۷۴۰ مرتبه بخواند هیچ چیز بر او مشکل نگردد.

2- ذکر یا فتاح را برای اتمام رساندن و آسان شدن تمام کارها به مجموع ابجد :

بسم الله الرحمن الرحیم و ابجد نام.فرد و ابجد نام.مادر.فرد در دو روز فقط سه.شنبه یا پنجشنبه در ساعت مشتری یا قمر باید خواند

مثال :

ابجد بسم الله الرحمن الرحیم : 786

ابجدنام شما مثلا کریم : 270

ابجد نام مادر شما مثلا زینب : 69

دعای آسان شدن کار

3 - هر کس این پنج آیه را ( که اسم اعظم در آن ها است ) هر روز ۱۱ مرتبه بخواند برای او هر امر مهمی آسان گردد و به زودی به مراد خویش انشاء الله خواهد رسید :

۱- آیه الکرسی تا وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ
۲-اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ
۳-اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ لَیَجْمَعَنَّکُمْ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ لاَ رَیْبَ فِیهِ وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللّهِ حَدِیثًا
۴-اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ لَهُ الْأَسْمَاء الْحُسْنَى
۵-اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ

4 - اگر کسی بخواهد کاری را شروع کند این دو آیه را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بخواند. بعد از اینکه شروع به کار کند آن کار بر او سهل و آسان و مبارک و خوش یمن شود. آیات ۲۱ و ۲۲ سوره قصص :

فَخَرَجَ مِنْهَا خَائِفًا یَتَرَقَّبُ قَالَ رَبِّ نَجِّنِی مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ ﴿۲۱﴾

وَلَمَّا تَوَجَّهَ تِلْقَاء مَدْیَنَ قَالَ عَسَى رَبِّی أَن یَهْدِیَنِی سَوَاء السَّبِیلِ ﴿۲۲﴾

5 - امام سجاد(علیه السلام) در دعای 54 صحیفه سجادیه فرموده اند که هر گاه اندوه و گرفتاری امور دنیا به شما روی آورد این گونه خدا را بخوانید:

«یا فارِجَ الهَمِّ وَ کاشِفَ الغَمِّ، یا رَحمنَ الدُّنیا والاخِرَةِ وَ رَحیمَهُما، صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و الِ مُحَمّدٍ وَ افرُج هَمّی وَاکشِف غَمّی یا واحِدُ یا اَحَدُ یا صَمَدُ یا مَن لَم یَلِد وَ لَم یوُلَد وَ لَم یَکُن لَهُ کُفُواً اَحَدٌ اِعصِمنی وَ طَهِّرنی وَ اِذهَب بِبَلِیَّتی.

آن گاه آیةالکرسی (آیة 255 سورة بقره) و سورة فلق و ناس و توحید را بخوانید و بگویید: «ای خدای من، مانند کسی که نیازمندیش به نهایت رسیده و فریادرسی نمی یابد و نیرویش سست شده و نیرودهنده ای نمی شناسد و گناهانش بسیار است و آمرزنده ای سراغ ندارد... جان مرا آن دم بازستان که در ایمان استوار باشم و رشتة نیاز مرا از این جهان بگسل و میل و رغبت و نیاز مرا به آنچه در نزد توست قرار ده... خدایا میل و نیاز مرا در درخواست از خودت آن گونه قرار ده که آنچه دوستانت از تو می خواهند من نیز از تو بخواهم و از آنچه می ترسند بترسم...».

دعا برای فتح امور

6 - خداوند متعال می‌فرماید: «و قال ربکم ادعونی استجب لکم» «و پروردگارتان فرمود: مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم.» از آیه مذکور بر می‌آید که دعا کردن، محبوب خداوند متعال است و از طرفی بعد از دعا، وعده استجابت داده شده است.

7 - جهت آسان شدن امور مادی و معنوی مرحوم شیخ حسنعلی اصفهانی نخودکی (الیه الرحمه) عارف بزرگ اسلام دستوری فرموده اند که بارها بنده و دیگران تجربه نمودیم و نتایج بسیار عالی گرفتیم .

حتماً بخوانید:
۲ دعای سریع الاجابه برای گشایش هر چه سریعتر در کار

۲ دعای سریع الاجابه برای گشایش هر چه سریعتر در کار

دعای برای گشایش کار به گزارش دلگرم : کفعمى در کتاب «بلد الامین» دعایى به روایت از موسى بن جعفر علیهما السلام دعای سریع الاجابه برای گشایش کار نقل…

دستور این است: شبهای جمعه (پنج شنبه شب) بعد از نماز عشا بلافاصله : یک بار سوره یاسین خوانده و سپس ۱۱۰ صلوات فرستاده و ثواب این عمل را به روح مومنین وادی السلام نجف هدیه کنید که اثری عظیم دارد.

8 - دعای عظیم و قطعی برای آسان شدن کار ها و سختی ها

اللَّهُمَ‏ رَبَّنَا وَ رَبَ‏ کُلِ‏ شَیْ‏ءٍ مُنْزِلَ التَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِیلِ وَ الْفُرْقَانِ فَالِقَ الْحَبِّ وَ النَّوَى أَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّ کُلِّ دَابَّةٍ أَنْتَ

آخِذٌ بِنَاصِیَتِهَا أَنْتَ الْأَوَّلُ فَلَیْسَ قَبْلَکَ شَیْ‏ءٌ وَ أَنْتَ الْآخِرُ فَلَیْسَ بَعْدَکَ شَیْ‏ءٌ وَ أَنْتَ الظَّاهِرُ فَلَیْسَ فَوْقَکَ شَیْ‏ءٌ

وَ أَنْتَ الْبَاطِنُ فَلَیْسَ دُونَکَ شَیْ‏ءٌ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِهِ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمُ السَّلَامُ وَ اقْضِ عَنِّی الدَّیْنَ

وَ أَغْنِنِی مِنَ الْفَقْرِ وَ یَسِّرْ لِی کُلَّ الْأَمْرِ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (269 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

روح الله | ۲ سال پیش
به دست کردن انگشتر در نجف هم برای آسان شدن امور نافع است
0
7

hits