دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دانستنیهایی درباره جن
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
همه چیز درباره جن ها _ علامه طباطبایی (ره) چنين تفسير مي‌كند كه جنيان در بهره‌كشی از انسان‌ ها ممنوع شده‌اند؛ همان‌ طور كه ما هم نبايد جن‌ ها را تحت سلطه و سيطره خود بگيريم.

بیشتر درباره "جن" بدانیم

در منابع مختلف از جمله قرآن کریم ، تفاسیر، احادیث و کتب علمی از جن یاد شده است. دانشمندان غربی از جن به عنوان ارواح صدادار یاد می‌کنند. پیامبر گرامی اسلام که درود خدا بر او باد می‌فرمایند: «خداوند جن را در پنج صنف آفرید: باد، مار، عقرب، حشرات و انسان.»برخی از انسانها جن را می‌ پرستند، علّامه طباطبائی (رضوان‌ الله‌ تعالی‌ الیه) می‌فرمایند: «مشرکان سه دسته می‌شوند، اول آنهایی که جن می‌پرستند، دوم آنهایی که ملائکه می‌پرستند و سوم آنهایی که مقدّسینی از بشر را پرستش می‌کنند.» با دلگرم همراه شوید .

درباره جن

آنچه درباره جن باید بدانیم

وَأَنَّهُ کانَ رِجَالٌ مِّنَ الْإِنسِ یعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقاً / وَأَنَّهُمْ ظَنُّواْ کمَا ظَنَنتُمْ أَن لَّن یبْعَثَ اللَّهُ أَحَداً / وَأَنَّا لَمَسْنَا السَّمَآءَ فَوَجَدْنَاهَا مُلِئَتْ حَرَساً شَدِیداً وَشُهُباً

و مردانی از انسان به مردانی از جنّ پناه می‌برند و به طغیان آنان افزودند و آنان پنداشتند چنانکه شما پنداشتید که خدا هرگز احدی را مبعوث نخواهد کرد. و ما به آسمان‌ ها نزدیک شویم، پس آنجا را پر از نگهبانان نیرومند و شهاب‌ها یافتیم.

«رَهَق» به معنای فعل قبیح و خلافی است که انسان را در بر گیرد. مراد از پناه بردن به جنّ، براساس روایات، رفتن نزد کسانی است که با جنّ ارتباط دارند و مورد الهام شیطان هستند و از آنها بخواهد که مشکلش را حل کنند. ( تفسیر نورالثقلین)

کسی که با نور قرآن روشن شد و رشد یافت، از تمام انحرافات فکری و عملی نجات می‌یابد. قرآن بعد از جمله «یهدی الی الرشد» سیمایی از عقاید انحرافی را بیان می‌کند که برای خدا همسر و فرزند می‌گیرند «ما اتّخذ صاحبة ولا ولدا» سخن ناحق می‌گویند. «یقول سفیهنا علی اللّه شططا» و به جای خدا به جن پناه می‌برند. «یعوذون برجالٍ من الجن» و خیال می‌کنند قیامتی در کار نیست. «لن یبعث اللّه احداً»

کلام وحی/ از جن بیشتر بدانید

  • پناه بردن به جن، کاری لغو و سفیهانه است. «یقولوا علی اللّه سفیهنا علی اللّه شططا… یعوذون برجال من الجنّ»
  • جنّیان مثل انسان، مرد و زن دارند. «برجال من الجنّ»
  • پیام ارتباط با جنّ که عموماً برای رسیدن به مقاصد نادرست است، بر گمراهی دو طرف می‌افزاید. «یعوذون… فزادوهم رهقا»
  • منکران قیامت، برهان و دلیل علمی ندارند بلکه گرفتار ظنّ و گمان هستند. «ظنّوا کما ظننتم»
  • جنّ از عقاید انسان آگاه است.«ظنّوا کما ظننتم»
  • بعضی از جنیان کافرند و قیامت را انکار می‌کنند. «لن یبعث اللّه احدا»
  • جن، توان تماس با آسمان را دارد. «لمسنا السماء»
  • نااهلان را به هر جا راه ندهید. «فوجدناه ملئت حرساً شدیداً»

بیشتر بخوانید :

مجربترین دعاها برای ایجاد عزت نفس در جامعه

بهترین دعاها برای افزایش شیر مادر از مفاتیح

دعای طلاق | مجرب ترین دعا برای سریع شدن طلاق

بهترین دعا برای شب امتحان مناسب دانش آموزان و دانشجویان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits