دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دعا برای زیاد شدن شیر مادر
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مادر چه دعایی برای افزایش شیر بخواند؟ یکی از دغدغه های اصلی مادران در روزها و ماههای ابتدایی تولد نوزادشان نگرانی از کم بودن شیر و سیر نشدن نوزاد است.

سوره هایی از قرآن برای افزایش شیر مادر

خواندن دعا یکی از راههای افزایش شیر مادر می باشد. با دلگرم همراه شوید.

بهترین دعاها برای افزایش شیر مادر از مفاتیح

ذکر و دعای مجرب و قوی برای زیاد شدن شیر مادر

به جهت زیاد شدن شیر مادر و لطف پروردگار و هدیه پروردگار به نوزاد، ابتدا نیت کند و با اخلاص تمام و ایمان و اعتقاد قلبی به پروردگار در ایام سعد و نیک و خارج از قمر در عقرب آیه شریفه پانزدهم از سوره مبارکه محمد (ص) را با رعایت اداب و شرایط در کاغذ بدون خط (ترجیحا با گلاب و زعفران) نوشته و در ظرفی از آب پاک بیندازد و آنرا هم بزند وسپس مادر نوزاد در سه نوبت بیاشامد ان شاءالله شیرش افزون گردد .

آن دعا این است:

[فِیهَا أَنْهَارٌ مِّن مَّاءٍ غَیْرِ آسِنٍ وَأَنْهَارٌ مِّن لَّبَنٍ لَّمْ یَتَغَیَّرْ طَعْمُهُ وَأَنْهَارٌ مِّنْ خَمْرٍ لَّذَّةٍ لِّلشَّارِبِینَ وَأَنْهَارٌ مِّنْ عَسَلٍ مُّصَفًّى]

حضرت علی(علیه السلام) می فرماید:

«برای طفل شیر خوار، هیچ شیری مبارک تر از شیر مادرش نیست».
«و وصّینا الانسان بوالدیه حملَته امّه وَهناً علی وَهن و فصاله فی عامین ان اشکُر لی و لوالدیک الیّ المصیر»؛ و انسان را سفارش کردیم به پدر و مادرش که مادرش در حالی که ضعفی بالای ضعف داشت، او را حمل کرد و او را دو سال شیر داد که شکرگزار من و پدر و مادرت باش که بازگشت به سوی من است.(لقمان، 14)

بر اساس آیات 233 سوره بقره و 14 سوره لقمان، مرز سفارش شده برای شیر دادن مادران به کودکان خود، دو سال تمام (بیست و چهار ماه) و بر اساس آیه 15 سوره احقاف، دست کم مدت لازم برای شیر دادن به کودکی که پس از طی 9 ماه جنینی متولد شده، 21 ماه است.

فقیهان و مفسران با الهام از روایت های اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا مدت شیرخوارگی در جایی بیست و چهار ماه و در آیه دیگر این مدت 21 ماه عنوان شده است، چنین گفته اند: «حداقل دوران حمل شش ماه و حداکثر دوران مفید رضاع بیست و چهار ماه است».

دعا برای زیاد شدن شیر مادر در قرآن

صاحب جامع الادعیه آورده که از مولایمان حضرت امام ابی عبد الله جعفر بن محمد الصادق (ع) منقول است که سوره مبارکه (حجر) را به زعفران بنویسد و به زنی دهد که شیر او کم باشد پس شیر او زیاد میگردد ان شاء الله تعالی .

بیشتر بخوانید :

دعای رفع چشم درد از زبان پیامبر(ص)

چند دعا کوتاه ولی موثر برای باز شدن بخت بسته شده

چند دعای قرآنی برای رفع استرس و نگرانی

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits