دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راز مثلث برمودا فاش شد
200
زمان مطالعه: 10 دقیقه
آیا در مورد مثلث برمودا چیزی در قرآن آمده است؟ دانشمندان سالهای زیادی را صرف کشف راز مثلث برمودا کرده اند ولی تاکنون به نتیجه ای دست نیافتند. اکنون اتفاق مشابهی در گوشه دیگر دنیا رخ داده که بی شباهت به مثلث برمودا نمی باشد.

۲۵ حقیقت راجب به مثلث برمودا یا مثلث شیطان

به گزارش دلگرم : مثلث برمودا در ناحیه غربی اقیانوس اطلس شمالی است که تقریبا هر کسی حکایاتی در مورد آن شنیده است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که واقعا در مثلث برمودا چه می گذرد؟ امروز ما میخواهیم که این پدیده را بشناسیم و حقیقت آن را یک بار برای همیشه کشف کنیم. خوب، شاید کمی جاه طلبانه باشد، اما ما چند تصور غلط را روشن می کنیم و البته بعضی از نظریه ها، واقعیت‌ها و افسانه هایی که درمورد مثلث برمودا وجود دارد را به شما معرفی می کنیم. بنابراین همراه با دلگرم شوید تا این ۲۵ حقیقت در مورد مثل برمودا را بدانید.

آیا درباره جزیره ی خضراء و مثلث برمودا چیزیدر قرآن آمده است؟

در مورد «جزیرة خضراء» کتابهای زیادی نوشته، و مطالب زیادی گفته شده است که از جمله آن مطالب در مورد اقامتگاه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌باشد. اما در قرآن کریم، آیه‌ای در این باره نیامده است، اما از نظر تاریخی و بررسی برخی متون روایی در مورد اقامتگاه حجت خدا، آنچه مسلم است و تردید ناپذیر است این که آن حضرت همه ساله در موسم حجّ به زیارت خانة خدا مشرف شده و در مراسم حج شرکت می‌کند، ولی انبوه حجاج او را نمی‌بینند، و یا نمی‌شناسند. از این رهگذر در طول غیبت آن خورشید جهانتاب، عاشقان کوی او، به حج خانة خدا روی آورده و در مراسم حج به جستجوی او پرداخته‌اند و چه بسیار نیک بختانی که توفیق تشرف به پیشگاه آن کعبة مقصود و قبلة موعود را در کنار خانة خدا یافته‌اند.

در غیر موسم حج، دلیل قاطعی بر اقامت آن بزرگوار در مکان معینی نداریم، فقط اشارات و کنایاتی در برخی از احادیث وارده شده است که یکی از مکانهای اقامت آن حضرت را «جزیرة خضراء» دانسته‌اند. در ماجرایی که مرحوم مجلسی (ره) در جلد52 بحار الانوار ذکر می‌کنند آمده است: «زین‌الدین، علی بن فاضل مازندرانی در سال (690 ه‍.ق.) به اقیانوس اطلس سفر کرده و از سرزمین «بربر» سه روز با کشتی در دل اقیانوس رفته تا به جزائر روافض (جزیره‌های شیعیان) رسیده است. در آنجا اطلاع یافته که جزیره‌ای به نام «جزیره خضراء» وجود دارد که اولاد حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در آنجا زندگی می‌کنند، مدت چهل روز در آنجا اقامت نموده، سرانجام بعد از چهل روز، هفت کشتی مواد غذایی از جزیرة خضراء به این جزیره آمده است.

ناخدای کشتی او را با نام و نام پدر صدا کرده و گفته است مشخصات تو را به من گفته‌اند و اجازه داده‌اند که تو را به جزیرة خضراء ببرم. او را به جزیرة خضراء برده‌اند، بعد از 16 روز دریانوردی سرانجام به «آبهای سفید» رسیده‌اند، آن ناخدا توضیح داده که این آبها مانند «سُورِ بلد» (دیوارشهر) جزیره را احاطه کرده است و کشتی دشمنان هرگز نمی‌تواند از آنها بگذرد و به برکت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در آن آبها غرق می‌شود.

به جزیرة خضراء رسیده جمعیت انوهی را با بهترین لباس و وضع مشاهده کرده، شهری بسیار آباد، با درختان سرسبز و انواع میوه‌ها و بازارهای بسیار و ساختمانهای مجلل از سنگهای شفاف و رُخام دیده است که شخص بزرگواری به نام «سید شمس الدین» که او را نوة پنجم حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) معرفی می‌کنند متصدی تعلیم، تربیت و ادارة آنجا است که نائب خاص آن حضرت در آن جزیره است و مستقیماً از امام (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمان می‌گیرد، ولی آن حضرت را نمی‌بیند بلکه به این صورت که صبح هر جمعه نامه‌ای به خط امام در نقطةمعینی گذاشته می‌شود

و در آن اوامر حضرت و آنچه مورد نیاز جناب شمس الدین تا یک هفته خواهد بود مندرج می‌باشد؛ علی بن فاضل، مدت 18 روز در آن جزیره اقامت نموده از محضر پرفیض جناب سید شمس الدین خوشه‌ها چیده و بعد از 18 روز به او دستور رسیده که به وطن خود باز گردد، علی بن فاضل آنچه را که از محضر جناب شمس الدین استفاده کرده در کتابی به نام «الفوائد الشمسیّة» گرد آورده و مشروح تشرف خود را به چند نفر از علمای عصر خود بازگو کرده است.

این اشاره‌ای بود مختصر در مود جزیرة خضراء که به صورت کنایه و اشاره در کتب حدیث شیعه وارد شده است، ولی در قرآن کریم در مورد جزیرة خضراء و مثلث برمودا چیزی نیامده است.پیشنهاد می‌شود جهت بهره‌مندی از اطلاعات بیشتر در مورد این جزیره به کتابهایی که تحت همین عنوان نگاشته شده از جمله کتاب «جزیره خضراء و تحقیقی پیرامون مثلث برمودا»، ناجی‌النجار و ترجمه علی اکبر مهدی‌پور جزیرة خضراء، افسانه یا واقعیت، مراجعه گردد. در این کتاب‌ها به طور مفصل در باره این موضوع سخن گفته‌اند.

مثلث برمودا:حقیقت های مثلث شیطانی برمودا

آیا این اشیا واقعا متعلق به شیطان هستند؟

۱- مثلث برمودا به علت همه رخدادهای اسرارآمیز و ناخوشایند در اطراف این منطقه به عنوان مثلث شیطان نیز شناخته می شود.

۲- کریستف کلمب اولین کسی بود که وقایع عجیب و غریب در این منطقه را ثبت کرد. یک شب، او اعلام کرد که یک شعله بزرگ در دریا سقوط کرد (احتمالا یک شهاب سنگ).

۳- کلمب همچنین نشانه های عجیبی در قطب نمایش دیده بود. این ممکن است به این دلیل باشد که مثلث برمودا یکی از معدود نقاط جهان می باشد که در آن شمال حقیقی و شمال مغناطیسی واقع شده است.

۴- گفته می شود که نمایشنامه طوفان شکسپیر، احتمالا بر اساس مثلث برمودا بوده و باعث افزایش اعتبار آن شده است.

۵- بعضی از خلبانان ادعا می کنند که در حالی که از روی مثلث برمودا پرواز می کنند، “زمان را از دست می دهند”. این باعث شده است که برخی افراد در مورد پرش زمانی و سفر چند بعدی نظریه هایی ارائه کنند.

۶- مثلث برمودا تا سال ۱۹۱۸ ناشناخته بود. بعد از آن کشتی یواس‌اس سایکلوپ با ۳۰۰ نفر مسافر در آنجا غرق شدند. کشتی هیچ سیگنال خطری به کسی نفرستاد و هیچ وقت پیدا نشد. رییس جمهور آن زمان آمریکا به نام وودرو ویلسون گفته است: “تنها خدا و دریا می داند که چه اتفاقی برای آن کشتی بزرگ رخ داده است”.

۷- در سال ۱۹۴۱ نیز دو کشتی در همان نقطه ناپدید شدند.

۸- مثلث برمودا زمانی بدنام تر شد که ۵ کشتی ناوی که ۱۴ فرد را حمل می کردند به سمت سواحل فلوریدا در حرکت بودند. در آن زمان آن ها مسیرشان را به خاطر اختلالاتی در قطب نما گم کردن و کم کم سوخت خود را از دست دادند.

۹- در سال ۱۹۶۴، وینسنت گادیس اصطلاح “مثلث برمودا” را در یک مقاله ای نوشت. از آن زمان به بعد نویسنده های علمی تخیلی به نوشتن در مورد موجودات فضایی، زمین های گرانشی معکوس و حتی هیولاهای دریایی روی آوردند. با این حال دانشمندان اشاره کرده اند که تلاش برای پیدا کردن دلیل برای تمام خرابی‌ها و سقوط‌ها در مثلث برمودا مانند تلاش برای کشف علت تصادف تمام ماشین هاست.

۱۰- مثلث حدودا بین برمودا، میامی و پورتو ریکو قرار دارد.

۱۱- گزارش های زیادی مبنی بر کشتی هایی وجود دارد که در اطراف و در سواحل پیدا شده اند. اکثر آن ها قادر به شناسایی نبودند و سرنوشت مسافران و عواملش یک راز باقی مانده است.

۱۲- در سال ۱۹۴۵، یک تحقیق دریایی صورت گرفت و در آن یک هلیکوپتر نجات به مثلث برمودا فرستاده شد تا به دنبال افراد گم شده بگردد. این هلیکوپتر با ۱۳ نفری که در آن بودند ناپدید شدند. بعد از یک تحقیق گسترده، مسئولان گفتند که این کشتی به گونه ای محو شده که انگار به مریخ سفر کرده است.

25 واقعیت باورنکردی برمودا

نقشه مثلث برمودا

۱۳- برخلاف همه اخبار بد ، دانشمندان دریافته اند که با توجه به طوفان های گرمسیری و آب و هوا، تعداد کشتی ها و هواپیماهای که ناپدید شده است، در واقع آنطور که به نظر می رسد به خاطر مثلث برمودا بوده است، از بین نرفته اند.

۱۴- جالب است بدانید که علاوه بر دانشمندان، گارد ساحلی ایالات متحده نیز مثلث برمودا را خطرناک تر از دیگر نقاط اقیانوس نمی داند.

۱۵- به احتمال زیاد، حوادث ناشی از طوفان، صخره ها، جریان گلف استریم (یک جریان اقیانوسی گرم و قوی) و سایر چالش های اقیانوسی بوده اند.

۱۶- یک نظریه طبیعی عجیب دیگری که منتشر شده است این می باشد که دلیل غرق شدن کشتی ها، حباب های متان بوده است.

۱۷- به همین دلیل است که بسیاری از خرابه های کشتی یافت نشده است. در اینجه فرضیه ای مطرح می شود که هر گونه مخروبه ای از کشتی هایی که غذق شده اند، توسط گلف استریم جریان یافته اند.

۱۸- خنده دارترین توضیح این است که یک سفینه فضایی پایین آمده و کشتی ها را در زیر آب سوار می کند.

۱۹- یک توضیح علمی تخیلی مشهور این است که مثلث برمودا یکی از ۱۲ منطقه عجیب است که در اطراف زمین در عرض جغرافیایی مشابه قرار گرفته است. این مناطق، سایت هایی هستند که در وقایع و ناپدیدشدن های غیر قابل توضیح اتفاق می افتد.

۲۰- در سال ۲۰۱۳، صندوق جهانی طبیعت، خطرناک ترین مسیرهای حمل و نقل با کشتی را اعلام کرد که البته مثلث برمودا در بین آن ها دیده نمی شد.

۲۱- دانشمندان بیشتری ادعا کرده اند که رمز و راز مثلث برمودا واقعا مسائل برانگیختن احساست است که توسط نویسندگان و رسانه های منتشر شده که می خواهند پول بیشتری توسط این اسرار در بیاورند.

۲۲- در سال ۱۹۵۵ یک کشتی بادبادنی پیدا شد که از سه طوفان رهایی یافته اما همه خدمه و عوامل آن ناپدید شده بودند.

۲۳- گارد ساحلی گفته است که تعداد کشتی هایی که ناپدید می شوند با توجه به کشتی و قایق هایی که به این سمت می آیند، رقم بسیار ناچیزی است.

۲۴- روانشناسان معتقدند که ادامه پیدا کردن رازهایی در مورد مثلث برمودا به خاطر چیزی به نام سوءگیری یا جهت گیری تاییدی است. ما انتظار داریم که کشتی ها غرق شوند و زمانی که یک کشتی واقعا غرق می شود، به سرعت آن را به مسائل ماوراءالطبیعه و فراانسانی ربط می دهیم.

۲۵- اما بهتر است بپرسیم که هر سال چند کشتی و یا هواپیما ناپدید می شوند؟ به هر حال می شود گفت که بر خلاف آمار و توضیحات علمی مربوطه، حدود ۲۰ کشتی و ۴ هواپیما هر سال در این نقطه از جهان یعنی مثلث برمودا ناپدید می شوند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (200 رای)  

۷ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

امیرقاسم عباسی | ۳ سال پیش
سلام
مطلب مفیدی بود و خوب بود
ولی هر چیزی یک فضیه علمی داره و غیر ممکن است که چیزی باشه که نتوانیم اثبات کنیم
و
یک روز این قضیه با برسی بیشتر اثبات میکنیم
من شرایت رفت به اون قسمت ندارم
ولی میتونم تئوری بودم که :« امکان دارد که اون قسمت از جازبه بسیار زیادی بر خودار است که جسمی نمیتونه از محدوده این مثلث بیرون بیاد مثال بزنم :(مثل مکه که انقدر جازبه داره که پنده‌ای نمیتونه از روش گذر کند و هواپیما هم اون قسمت هم نمیتونه پرواز کند ) و میشه نتیجه گرفت که احتمالا جازبه خیلی زیادی برخورد دار است که نمیتواند از اون قسمت گذر کند و انقدر حازبه زیاده که به عمق اب کشیده میشه و امواج دریا نمیتونه انهارو حرکت بده »
3
12
صبا | ۴ سال پیش
اطلاعات زیادی از مثلث برمودا دریافت کردم
7
17
صبا | ۴ سال پیش
واقعا خیلی جالب وهیجان انگیز بود
6
14
مارال | ۴ سال پیش
مثلث برمودا جیز عجیبی است فقط انسانهایی که در کشتی ها یا در هواپیما بودن و توسط برمودا اسیر شدن مردن یا زنده هستنن
3
21
من | ۵ سال پیش
خو پس دیدگاه قرآن کو
2
27
میم_الف | ۵ سال پیش
چه نفس گیر بود _مرسی خانم امینی(یکهو چشمم به این مطلب خوردنمیدونم چرا اینقدر قبل از خوندنش و حین خوندنش ترسیدم ) نمیتونه عادی باشه یک همچین اتفاقی
6
22
پاسخ ها:
بنده خدا | ۳ سال پیش
واقعا چیز خیلی خیلی جالبی هست مثلث برمودا عجیب و غریبه،،طلسم یا جاذبه؟چه دلیلی میتونه داشته باشه یعنی
3
18

hits