دلگرم
امروز: دوشنبه, ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۱۵ شعبان ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ فوریه ۲۰۲۴ میلادی
کاربر تاریخ : چهارشنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۲
بازدید: ۹۹
با سلام و احترام
بنده مجرد و ۳۳ ساله هستم،دچار اختلال قاعدگی و لکه بینی شدم،به ماما مراجعه کردم،داروهای مدروکسی پروژسترون( شبی ۲ عدد)،متفورمین،داکسی سایکلین،مولتی ویتامین دیلی،ویتامین د۳-۱۰۰۰تجویز کردند،ولی با گذشت ۴ شب از مصرف گاهی خیلی کم لکه بینی دارم،آیا طبیعی است یا به تجویز ماما ترانگزامیک اسید به صورت ۸ ساعتی مصرف کنم؟
و آیا این داروها مخصوصا مدروکسی پروژسترون عوارض دارد؟و چند دوره باید مصرف کنم؟و آیا مولتی ویتامین دیلی سبب چاقی میشود؟
با سپاس

سلام

شما اول باید کنترل سونوگرافی و آزمایش هورمونی برای تشخیص اولیه انجام دهید تا علت مشخص شود سپس جهت درمان اقدام کنید. 

بعد که مشکل مشخص شد دارو استفاده کنید.

اختلال هورمونی کم کاری تیروئید و بالا رفتن هورمون پرولاکتین معمولا باعث اختلال در روند کار هورمون های تخمدان میشود که حتما باید با انجام دادن آزمایش خون در سوم تا پنج پریودی بررسی شود سپس جهت درمان به متخصص غدد مراجعه کنید. 

همه دارو های هورمونی عوارض دارد و معمولا یک الی سه ماه بسته به طول درمان استفاده میشود.

معمولا مولتی‌ویتامین ها باعث افزایش اشتها میشود.


دیدگاه ها

چنانچه در رابطه با این سوال و جواب نظری دارید با ما و دیگران در میان بگذارید.


سوالات مرتبط