دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاربر تاریخ : پنج شنبه, ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
بازدید: ۳۰۱
سلام من باردار هستم بعضی مواقع شربت متادون استفاده میکنم ضرری واسه بچه ام ندارد

سلام

بله. متادون ماده ای است که از جفت عبور می کند، به این معنی که به طور مستقیم بر نوزاد در حال رشد تأثیر می گذارد. با وجود این که کودک ممکن است از سندرم پرهیز رنج ببرد ، متادون یک گزینه بسیار ایمن تر از استفاده از هروئین یا قرص های تجویز شده در دوران بارداری است.

متادون درمان ترجیحی برای وابستگی به مواد افیونی در زنان باردار است. با این حال ، مصرف این دارو در دوران بارداری می تواند منجر به سندرم پرهیز نوزاد شود. نوزادانی که هنگام تولد مبتلا به سندرم پرهیز هستند ممکن است علائمی از جمله تب ، استفراغ یا لرزش بدن را تجربه کنند.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف مواد افیونی در دوران بارداری می تواند عواقب جدی پزشکی را برای مادر و نوزاد به همراه داشته باشد. با این حال ، تا ۲۹ درصد زنان در دوران بارداری از مواد افیونی استفاده می کنند. خوشبختانه ، متادون یک گزینه جایگزین برای زنان بارداری است که به مواد مخدر وابسته هستند.

اگر خانمی در دوران بارداری شروع به استفاده از متادون می کند ، نباید بدون مشورت با پزشک مقدار مصرف خود را قطع یا تغییر دهد. زنان بارداری که به طور ناگهانی متادون مصرف می کنند ، علائم ترک را تجربه می کنند. این امر همچنین می تواند بر سلامتی کودک تأثیر سو بگذارد.


دیدگاه ها

چنانچه در رابطه با این سوال و جواب نظری دارید با ما و دیگران در میان بگذارید.


سوالات مرتبط