دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ورزش های آبی مناسب برای کودکان
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ورزش های آبی مناسب برای کودکان - شنا کردن - ورزش -مفیدترین ورزش های آبی -استخر - قایق بادی

ورزش های آبی مناسب برای کودکان

استخرها یکی از بهترین مکان‌هایی هستند که کودکان شما در طول تابستان می‌توانند در آنها به نرمش و تمرین بپردازند.

آنها عاشق شنا کردن هستند و از یک ورزش درست و حسابی بدشان نخواهد آمد. در استخر می‌توانید به ورزش‌هایی بپردازید که هم برای قلب مفید هستند و هم تمامی عضلات بدن را همزمان به کار می‌گیرند.

نکته مثبت ورزش در استخر این است که آب از ایجاد کشش عضلانی که در ورزش‌های بیرون آب رخ می‌دهد جلوگیری می‌کند.

شنای طول/عرض زمان‌دار

زمان بگیرید و به کودکتان اجازه بدهید یک دور طول/عرض استخر را شنا کند. شنا از مفیدترین ورزش های آبی برای قلب و عروق است. ممکن است شنای زمان‌دار برای کودکان چندان جالب نباشد، ولی اگر آن را به شکل یک مسابقه دربیاورید می‌توانید آن‌ها را کاملاً جذب کنید.

ورزش های آبی مناسب برای کودکان

می‌توانید زمان هر روز را با روز قبل مقایسه کنید و ببینید که آیا پیشرفتی داشته‌است یا نه. این کار را به مدت یک هفته انجام دهید و سپس آن را به دو دور افزایش دهید. می‌توانید هر هفته یک دور به تعداد بیفزایید. اگر بیش از یک کودک دارید می‌توانید بین آنها مسابقه بگذارید و ببینید کدامیک ۵ دور را سریع‌تر به پایان می‌رساند. همچنین می‌توانید از یک کرنومتر استفاده کنید.

ورزش های آبی مناسب برای کودکان

مسابقه‌ی شکار

برای تدارک ورزش های آبی بین بچه‌ها خلاق باشید و یک مسابقه‌ی شکار در استخر برگزار کنید. اسباب بازی‌های بسیاری هستند که روی آب شناور می‌مانند و بعضی‌ها نیز در آب فرو می‌روند. بدون اینکه کودکتان متوجه شود ۱۰ اسباب بازی را در استخر بیندازید و سپس به او بگویید که آن‌ها را یکی یکی جمع کند و تلاش او را برای جمع کردن اسباب بازی‌ها تماشا کنید. با این کار هم ورزش خوبی می‌کند و هم از این کار لذت می‌برد. می‌توانید این بازی را برای حدود نیم ساعت ادامه بدهید.

بسکتبال یا والیبال

یک تور بسکتبال مخصوص استخر بخرید و بسکتبال آبی بازی کنید. انجام هر ورزشی در آب یک تمرین بسیار مفید است. می‌توانید تمرین پرتاب کنید و بعد با شنا توپ را دوباره بگیرید و یا چند نفری مسابقه برگزار کنید. اگر می‌خواهید مسابقه بدهید به دو تور نیاز خواهید داشت. هر تیمی که امتیاز بیشتری کسب کند برنده است. اگر به مدت ۳۰ دقیقه این ورزش را انجام دهید برای یک روزتان کافی خواهد بود.


اگر به بسکتبال علاقه ندارید می‌توانید والیبال هم بازی کنید. به یک تور یا یک خط مجازی برای جدا کردن زمین‌ها و بازیکنان احتیاج دارید. هر تیمی باید توپ را به سمت تیم دیگر بیندازد و اگر کسی از تیم مقابل موفق به بازگرداندن توپ نشود یک امتیاز محسوب می‌شود. اگر توپ را به بیرون استخر بیندازید امتیازی نخواهد داشت. تیمی که بعد از ۳۰ دقیقه امتیاز بیشتری کسب کرده باشد برنده‌ی بازی خواهد بود.

مسابقه‌های چندمرحله‌ای

می‌توانید در استخر با مسابقه‌های چند قسمتی یک ورزش مفرح ایجاد کنید. به کودکان یاد بدهید که توی استخر بپرند، چند حلقه را جمع کنند، از وسط تیوب شیرجه بزنند و از میان پاهایتان شنا کنند. اولین نفری که تمام این مراحل را پشت سر بگذارد و به انتهای دیگر استخر برسد برنده است.


نوع دیگری از ورزش های آبی می تواند انداختن آدمک بادی داخل استخر باشد تا ببینید کدامیک از بچه‌ها سریعتر می‌تواند آدمک را نجات بدهد و از تمام موانع عبور کند. حتی می‌توانید از بچه‌ها بخواهید روی یک قایق بادی چند متر شنا کنند. مسابقه‌های چند مرحله‌ای بسیاری هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. کافی است به اطراف نگاه کنید و از اشیائی که دارید استفاده کنید.

eHow



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits