دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پدر خوب بودن،چگونه پدر خوبی باشیم؟
6
زمان مطالعه: 7 دقیقه
پدر خوب و پدر خوب بودن و چگونه پدر خوبی باشیم-پدر خوب-پدر خوب بودن-چگونه پدر خوبی باشیم-پدر خوبی باشید-پدر بودن-شوهر خوب بودن-برای پدر خوب بودن-بعد از بچه دار شدن-قبل از بچه دار شدن-پدری مهربان-فرزندان-خوشی و شادی بچه ها-محبتی از پدر-پدرها-تمام...

پدر بودن کار ساده یی نیست، اما قطعاً پدری که فعالانه در زندگی فرزندش حضور دارد، بنیاد یک رابطه ی خوب پدر-فرزندی را پی ریزی می کند، پس اگر می خواهید پدر خوبی باشید توصیه های زیر را بخوانید:

پدر خوب و پدر خوب بودن و چگونه پدر خوبی باشیم


۱) پدر خوبی بودن تنها این نیست که همیشه بچه به بغل باشید، بدانید که چگونه آروغ بگیرید، بلکه پدر خوب بودن با شوهر خوب بودن شروع می‌شود، با شریک بودن در تمام لحظات قبل از زایمان شروع می‌شود. پس اگر می‌خواهید واقعاً پدر خوبی باشید، ابتدا مطمئن شوید که شوهر خوبی هستید، اگر چیزی وجود داشته باشد که بچه شما به آن نیاز داشته باشد آن، عشق شما به خانه و خانواده‌تان است برای اینکه پایه های ازدواج تان را محکم کنید، کار کنید شما وقتی پدر خوبی باقی خواهید ماند که آنها در امنیت باشند.

پدر خوب و پدر خوب بودن و چگونه پدر خوبی باشیم


۲) برای پدر خوب بودن سعی کنید که بعد از بچه دار شدن زندگی عادی خود را از سر گیرید. بعضی از پدر و مادرها در ابتدا که بچه دار می‌شوند بسیار آشفته می‌شوند و تا ۲ سال خانه شان را ترک نمی‌کنند که مبادا آسیبی به فرزندشان برسد. این فقط یک بچه است، نیتروگلیسیرین که نیست! بعد از یکی دو هفته بیرون بروید و زندگی روزمره ای که قبل از بچه دار شدن شما و همسرتان داشتید را آغاز کنید.

پدر خوب و پدر خوب بودن و چگونه پدر خوبی باشیم


به خاطر داشته باشید وقتی بچه شما کوچک است، در مسافرتها تمام تجهیزاتی که در یک فروشگاه لوازم کودک موجود است را با خود همراه داشته باشید. کودکتان را به گردش، خرید، سفر با هواپیما و تقریباً هر جایی که قبل از بچه دار شدن می‌رفتید با خود ببرید.
یقیناً خیلی از چیزها با قبل تفاوت کرده است اما باید به شرایط جدید عادت کنید، گذشت زمان استرس موجود در شما و همسرتان را از بین خواهد برد، البته اگر زندگی روزمره را شروع کنید نه اینکه ۲۴ ساعت در خانه باشید و خود را زندانی کنید که همین کار بسیار تنش زا می باشد.

پدر خوب و پدر خوب بودن و چگونه پدر خوبی باشیم

3)برای پدر خوب بودن توانایی های بالقوه ی خود را برای پدر بودن باور داشته باشید و بدانید هر کودکی، لیاقت داشتن پدری مهربان و با محبت را دارد.

پدر خوب و پدر خوب بودن و چگونه پدر خوبی باشیم

4)برای پدر خوب بودن بچه از این که به نحوی کمک می کنند و نقشی در همکاری با خانواده به عهده می گیرند ، غالبا احساس خوشحالی و رضایت خاطر دارند . بنابراین پدران بدون هیچ گونه احساس ناراحتی می توانند و لازم است وظایفی به فرزندان خود محول کنند . این کار به آنها این امکان را می دهد که گوشه ای از بار مسوولیت خانواده را به دوش گیرند

پدر خوب و پدر خوب بودن و چگونه پدر خوبی باشیم

5)برای پدر خوب بودن باور کنیم فرزندان 80% خود ما هستند اما در دنیای کوچک ها . بنابراین ابتدا باید خوب خودتان را بشناسید . سپس شیوه ی ثابتی را انتخاب کنید و آن را ملاک قرار دهید.
باید باور کنیم که کودکان میل دارند خوب باشند . بیشتر خوشی و شادی بچه ها بستگی به تایید والدین دارد ، زیرا در کنار همه ی رفتارهای نادرست و کارهای نامطلوب آنها همیشه یک میل به هم کاری و پذیرفته شدن و تایید و حمایت والدین نهفته است.

پدر خوب و پدر خوب بودن و چگونه پدر خوبی باشیم

6)برای پدر خوب بودن ماجراها و داستان های زندگی خود را برای کودکان تان تعریف کنید. آنها از اشتباهات شما درس می گیرند و تجربه می آموزند.

پدر خوب و پدر خوب بودن و چگونه پدر خوبی باشیم


7) برای پدر خوب بودن با فرزندتان مهربان باشید مخصوصاً هنگامیکه او بزرگتر می‌شود، بچه ها به محبت نیاز دارند، آنها عشق لفظی را در هیچ سطحی نمی‌فهمند برای فرزندی که محبتی از پدرش نمی‌بیند گفتن بابا دوست داره کاملاً بی معنی است.
بدانید که بچه ها کوچکترین تماس محبت آمیز، در آغوش گرفتن و بوسیدن آنها را به خوبی درک می‌کنند، این راه اصلی محبت به فرزندتان است، اما بعضی از پدرها احساس می‌کنند ابراز احساسات زشت است و آن را سرکوب می‌کنند یک کودک در تمام مدت نیاز دارد که عشق را احساس کند کودکی که عشق را شناخته باشد شاد است و هنگامیکه شما را می‌بیند می‌دود و به سوی بازوان شما می‌پرد.

پدر خوب و پدر خوب بودن و چگونه پدر خوبی باشیم


8) برای پدر خوب بودن با فرزندتان طوری رفتار کنید که دوست داشتید در کودکی با شما رفتار شود، نگاهی به گذشته بیندازید، ببینید که چگونه پدرتان به شما ابراز محبت می‌کرد و شما این شدید.
اگر شما پدر خوبی داشتید هر آنچه که او به شما نشان داده است را به خوبی بکار بگیرید و اگر پدر خوبی نداشتید، این هم شانس شما بوده است.

این یک فرصت طلایی است برای جبران تمام بی انصافی‌هایی که پدرتان در حق شما کرده بود، با فرزندتان بهتر، احساسی تر و عاشقانه تر از آنچه که پدرتان با شما بود،باشید. این یک شانس است که شما به پدرتان نشان دهید چه چیزی یک پدر را در نظر فرزندش دوست داشتنی و خوب جلوه می دهد. عشق، شکیبایی و درک مهربانی را با رفتار خودتان به فرزندتان بیاموزید.

پدر خوب و پدر خوب بودن و چگونه پدر خوبی باشیم


9) برای پدر خوب بودن هرگز و هرگز با فرزندتان بدرفتاری نکنید، حتی یک دلیل هم برای آسیب رساندن به بچه و یا همسرتان وجود ندارد. منتها درجه بزدلی و رسوایی است برای تمام پدران که به زن و یا فرزندشان آسیبی برسانند. امکان ندارد شما پدر خوبی باشید و فرزند و مادر فرزندتان را آزار دهید. شمایی که در تمام زندگیتان سخت کار کرده اید تا به اینجا رسیده اید.
هرگز کودکتان را حتی با کلمات هم تنبیه نکنید، هرگز به او احمق یا سبک مغز با هر اسمی که او فکر کند کمتر از آن چیزی است که هست نگویید او را طوری تربیت کنید که بی‌محلی شما برایش تنبیه باشد. اعتماد به نفس داشته باشد و عشق بورزد و ستایشگر و قدر شناس باشد.

پدر خوب و پدر خوب بودن و چگونه پدر خوبی باشیم

10)برای پدر خوب بودن برای این که ثابت کنید آدم مصممی هستید پای نه گفتن خود بایستید . البته در « نه » گفتن به کودک باید بسیار دقیق بود و فقط در مواقع لازم به کودک « نه » گفت . جدی بودن ، احساس امنیت و آرامش را به دنبال می آورد . با مهربانی تمام ، جدی باشید . باید صبور باشید تا او به روش جدید عادت کند و مطمئن باشید که در آینده حتما سپاسگزار شما خواهد بود.

پدر خوب و پدر خوب بودن و چگونه پدر خوبی باشیم


11) برای پدر خوب بودن از زندگیتان لذت ببرید، همه چیز به سرعت می‌گذرد پسر من الان ۷ سالش است و اگر شما بپرسید که این ۷ سال چگونه گذشت، به شما خواهم گفت مثل برق و باد، شاید به اندازه ۲ روز و یا شایدم ۲ روز و نیم!
زمانی که شما با کودکتان هستید بی قید و شرط مانند پروازی با شکوه است.

زمان خود را برای او صرف کنید، در روزی که بیمار است با او تماس بگیرید، برای تفریح با او به پارک بروید، فررزندتان را تا مدرسه همراهی کنید، هدف او برای پرتاب یک سطل توپ شوید، داوطلب مربی تیم فوتبال او باشید، به من اعتماد کنید شما در بستر مرگ هرگز نخواهید گفت که کاش در دفتر کارم بیشتر وقت صرف می‌کردم خواهید گفت کاش زمان بیشتری در کنار فرزند و همسرم بودم.

پدر خوب و پدر خوب بودن و چگونه پدر خوبی باشیم

12)برای پدر خوب بودن هیچ کودکی نیست که با میل خود ، بازی را ترک کند و مثلا به کار و درس بپردازد ، یا به موقع بازی را تمام کند و به رختخواب برود . بنابراین لازم است که به جای قطع ناگهانی برنامه ی آنها ، پیش از آن به بچه ها اخطار دهید ، مثلا بگویید تا 10 دقیقه ی دیگر وقت برای بازی داری .

گردآوری:مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits