دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه اضطراب جدایی کودک ومادر را کاهش دهیم؟
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چگونه اضطراب جدایی کودک ومادر را کاهش دهیم؟-اضطراب جدایی-کودک ومادر-جدایی کودک ومادر-کاهش اضطراب-اضطراب کودک

معمولاً اضطراب جدایی از 6 تا 7 ماهگی آغاز می شود اما در سن 10 تا 18 ماهگی به اوج خود می رسد. معمولاً در 24 ماهگی از شدت این حالات کاسته می شود.

چگونه اضطراب جدایی کودک ومادر را کاهش دهیم؟

برای کاهش اضطراب کودک می‌توان از شیوه‌هایی چون قصه گویی و بازی وی با همسالان استفاده کرد و به این وسیله از میزان وابستگی وی به مادر کاست.

امیر هوشنگ مهریار، روانشناس گفت: به دلیل آنکه کودک اضطراب ترس از جدایی را در وجود خود دارد باید جدایی وی از مادر به تدریج صورت بگیرد به این منظور مادر مدتی را کنار کودک بنشیند و پس از آن وی را به معلم تحویل دهد.

وی افزود: اضطراب جدایی کودک از مادر به طور معمول در همان سنین 5 تا 6 سالگی شروع می شود. این سنین همزمان با سنینی است که وی دوران مهد کودک و دبستان خود را آغاز می‌کند مادر و معلم مدرسه طبق مقتضای سن کودک و میزان توانایی وی در سخن گفتن به طور مشارکتی اضطراب جدایی وی را کاهش دهند.

چگونه اضطراب جدایی کودک ومادر را کاهش دهیم؟

چگونه اضطراب جدایی کودک ومادر را کاهش دهیم؟

این روانشناس ادامه داد: در صورتیکه اضطراب جدایی کودک حالت بیمارگونه داشته باشد وی را نزد روانشناس یا روانپزشک کودک برای معالجه ببرند جدایی کودک از مادر باید به صورت تدریجی باشد.

مهریار عنوان کرد: در جدایی تدریجی کودک از مادر وی متوجه خواهد شد که این جدایی چندان ترسناک نیست در اغلب این موارد کودک را در یک کار سرگرم کننده مشغول سازند تا میزان این اضطراب کاهش یابد.

وی تصریح کرد: برای کاهش اضطراب کودک می‌توان از شیوه قصه گویی و بازی وی با همسالانان استفاده کرد تا میزان وابستگی وی به مادر کمتر شود.

منبع: دکتر سلام




این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits