دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تست شخصیت شناسی : از کدام تصویر بیشتر میترسید و چه شخصیتی دارید ؟
10
زمان مطالعه: 6 دقیقه
در ادامه میتوانید شخصیت خود و اطرافیانتان را از روی ترس و هراسی که از چیزهای مختلف دارید بشناسید .

شخصیت شناسی از روی ترس افراد

بعضی از ما با دیدن مار یا عنکبوت، استرسی می‌شویم و بعضی هم از ارتفاع می‌ترسیم و به محض سوار شدن به هواپیما، در دل‌مان آشوبی به پا می‌شود. در این بین، عمیق‌ترین و بیشترین ترس شما در زندگی از چیست؟

هرچند معمولا مردم دوست ندارند در این باره صحبت کنند و از چیز‌هایی بگویند که با دیدن‌شان، دست و حتی پایشان شروع به لرزیدن می‌کند، اما محققان دانشگاه ییل آمریکا طبق پژوهش‌هایشان که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده می‌گویند اگر دوست دارید در خصوص یک فرد اطلاعاتی به دست بیاورید، شاید بهتر باشد درباره ترس‌های او بیشتر بدانید چراکه فوبیا‌ها می‌توانند چیز‌های جالبی در خصوص شخصیت افراد مبتلا بیان کنند.

شخصیت افرادی که از عنکبوت میترسند

اهل خطر هستید

ترس از عنکبوت، ترسی رایج بین انسان هاست و به عنوان نمونه در آمریکا از هر سه خانم، یک نفر حتماً از عنکبوت می ترسد.

اما این ترس در بین آقایان هم رواج دارد و اشخاص زیادی بافرهنگ ها و شخصیت های گوناگون ممکن است این ترس را داشته باشند.

روان شناسان معتقد هستند افردی که از عنکبوت می ترسند، معمولاً حس نفرت بسیار زیادی در مورد یکسری موضوعات در وجودشان دارند که سعی می کنند مانند عنکبوت، تار هایی را روی آنها ببافند و مخفی شان کنند! در ضمن، ترس از عنکبوت میتواند شخص را به انسانی اهل ریسک کردن تبدیل کند.

ترس از عنکبوت

شخصیت افرادی که از مار میترسند

از هیجان فرار می کنید

مار ها این خزنده های ترسناک، ممکن است سبب فرار اشخاص زیادی از دور و برشان شوند. همانطور که می دانید معمولاً مار ها تصویر منفی در کتاب های تاریخی دارند.

طبق تحقیقات، ترس از مار میتواند به علت این باشد که در ادبیات و کتاب های به خصوص داستانی، مار نماد پلیدی است؛ بنابراین افردی که از مار می ترسند، معمولاً تعداد زیادی کتاب خوانده اند و ذهن قدرتمند تری هم نسبت به دیگر مردم دارند.

همچنین این اشخاص از فعالیت هایی که هیجان زیادی را می طلبد، فراری هستند.

ترس از مار

شخصیت شناسی افراد از روی ترس از ارتفاع

جزیی نگر هستید

ترس از ارتفاع، فوبیای دیگری است که اشخاص به میزان های مختلف به آن دچار هستند. پژوهشگران بر این باورند که نداشتن حس تعادل در زندگی و بی نظمی میتواند بسیار آزار دهنده باشد و بالا رفتن و ارتفاع گرفتن، این حس ها را در وجود شخص بیش تر و پر رنگ تر می کند.

در ضمن افرادی که از ارتفاع می ترسند، بسیار به جزئیات زودرنج هستند و به نوعی میتوان گفت بسیار جزیی نگر هستند و از اینکه کنترل خویش را در انجام هر کاری از دست بدهند، متنفرند.

ترس از ارتفاع

شخصی افرادی که از پرواز و پرواز کردن میترسند

قوه تخیل بالایی دارید

ترس از پرواز مثل ترس از ارتفاع است، ولی کمی اختلاف دارد. خطر سفر با اتومبیل در جاده بیشتر از سفر با هواپیماست، ولی اکثر افرادی که ترس از پرواز دارند، قادر به درک این مسئله نیستند! پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند افرادی که ترس از پرواز دارند، معمولاً قوه تخیل بالایی دارند و نمی توانند درصد اتفاق افتادن یک مسئله بد را در ذهن شان کاهش دهند، حتی اگر آن اتفاق غیر ممکن باشد!

ترس از پرواز

شخصیت شناسی از روی ترس از رعد و برق

قلب مهربانی دارید

همه ما احتمالا تجربه لحظه هایی را داشته باشیم که صدای رعد در اسمان و برق آن، ما را بهت زده می کند. افردی که این حالت را دارند، مستعد ترس و اضطراب هستند، ولی با این حال، در بین افراد دیگر شخصیت قابل قبولی دارند. درصورتی که شما از رعد و برق می ترسید به این معناست که قلب مهربانی دارید یا پدر و مادری هستید که اغلب تمایل دارید نگران فرزندتان باشید.

ترس از رعد و برق

شخصیت افراد از روی ترس از تزریق و آمپول

خیلی احساساتی هستید

تزریقات چیزی نیست که همه انسانها از آن لذت ببرند، هرچند بیش تر ما در مطب دکتر روی صندلی عاری سر و صدا می نشینیم، برای این که می دانیم تزریقات برای سلامتی و خوب شدن مان موثر است.

درصورتی که شما جزء افرادی هستید که بصورت غیرمنطقی از تزریقات و امپول می ترسید، به این معناست که شما بیش از حد با شخصیت درونی خودتان در ارتباط هستید.

تزریقات و فرو رفتن سوزن در بدن برای این اشخاص مثل این است که چاقو به آنها خورده باشد و هر لحظه احتمال مرگ برای خویش می دهند ! افرادی که از تزریقات و امپول می ترسند، غرایز و احساسات عمیقی دارند و خیلی آدم های احساساتی محسوب می شوند.

تست شخصیت شناسی : از کدام تصویر بیشتر میترسید و چه شخصیتی دارید ؟

شخصیت شناسی از روی ترس از میکروب ها

منظم و احتمالا وسواسی باشید

شاید باورتان نشود، ولی یکی از هشت فوبیای شایع در دنیا، ترس از میکروب است! گاهی چیز هایی که آنها را نمی بینیم، سبب ترس ما میشوند و میکروب ها مثال خوبی در این مورد هستند.

افرادی که از میکروب و باکتری می ترسند، امکان دارد کمی درگیر وسواس باشند، ولی قسمت روشن ماجرا این است که این اشخاص آدم های تمیز و مرتبی هستند که دوست دارند همه چیز پاکیزه باشد؛ بنابراین چنین افرادی، خیلی منظم هستند و اگر این ویژگی شخصیتی شان را مدیریت کنند، به احتمال زیاد وسواسی نخواهند شد.

ترس از میکروب ها

شخصیت شناسی ار روی ترس از شلوغی

درون گرا و کم صبر هستید

ترس از جمعیت و شلوغی یکی از انواع ترس از اجتماع است و یک نوع اضطراب اجتماعی شمرده می شود. جمعیت زیادی از انسانها در یک مکان مانند حضورشان در بازار، میتواند هر شخصی را بترساند.

درصورتی که این ترس سبب شود مثلا شما از منزل بیرون نروید یا کار های مشخصی را هم که عادی است انجام ندهید، در اینصورت میتوان گفت به چنین فوبیایی دچار شده اید.

افردی که ترس از شلوغی و جمعیت دارند، اغلب دوست دارند خانه نشین باشند و شخصیتی درون گرا دارند که ترجیح می دهند در گروه های کوچک عضو شوند یا در تنهایی باشند. همچنین تحمل و صبر چنین افرادی، کم تر از بقیه به نظر می رسد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits