دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با همسر حساس و زودرنج خود چگونه رفتار کنیم ؟
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بسیاری از خانم ها و آقایان به دنبال راه هایی هستند تا بتوانند با همسر زودرنج و حساس خود رفتار کنند. زودرنج بودن باعث می شود تا افراد از مسائل کوچک و پیش پا افتاده ناراحت شوند. با ما همراه باشید تا راهکارهایی برای رفتار با همسر زودرنج ارائه دهیم.

آشنایی با نحوه رفتار با همسر زودرنج و حساس

نحوه برخورد با همسر زودرنج موضوع مورد بحث ماست. بیش تر زن و شوهرها در زندگی مشترک خویش دارای خصوصیت اخلاقی منحصر به‌ فردی هستند و در کنار هر خصوصیت اخلاقی بد خصوصیت های مثبت هم دارند.

همسر زودرنج و داشتن حساسیت های خاص در اخلاق می تواند یک خصوصیت اخلاقی در مرد و بیش تر در زن باشد. حساسیت همسر امکان دارد بیشتر در دختران دیده شود و دختران نسبت به مردها از درجه حساسیت بالاتری بهره مند هستند و این حساسیت ها می تواند مشکلاتی را برای همسران آن ها به وجود آورد.

که موجب شود در برقراری روابط خویش با همسر زودرنج خویش دچار مشکل، ترس و اضطراب شوند که چه رفتاری با وی باعث می شود این حساسیت ها کم شود و چه رفتاری این حساسیت ها را در وی بیش تر می کند ؟

همسر زود رنج پدیده ای هست چند وجهی که ریشه در مسایل گوناگونی دارد. کم نیستند خانواده های نوپایی که هنوز دوران کوتاهی از زندگی شان نگذشته بخاطر مسائلی پیش پا افتاده و تنها به علت آلرژی یکی از زوجین و زودرنجی او از موضوعات و تنش هایی که بهرحال در تمامی خانواده ها پیش می‌ آید،

به سراغ جدایی می روند و به همین راحتی کانون گرم یک خانواده به علت ضعف شخصیتی یک شخص، حال زن باشد یا مرد تبدیل می شود به جولانگاهی که نتیجه اش چیزی نیست جز جدایی.

اشخاص زودرنج هم مثل اشخاص درونگرا نیاز به تنهایی دارند و خصوصیت اخلاقی شبیه به یکدیگر دارند. آن ها در طول روز چند بار آزرده می شوند و احساساتی می شوند و با گریه کردن خویش را تخلیه می کنند.

انتقاد کردن از آنان باعث ناراحتیشان می شود و از حالات سایرین خیلی زود تأثیر می پذیرند. این اشخاص سیستم عصبی بسیار حساس تری دارند و نسبت به درد سریع عکس العمل نشان می‌دهند.

بدن این اشخاص به هوا، خوراکی ها و بعضی مواد حساسیت نشان می دهد و آن ها بیش تر در معرض حساسیت یا آلرژی به همه چیز قرار می گیرند همچنین بدن این اشخاص نسبت به محرک های خارجی (صدا، تصویر یا حتی لرزش ها) حساس تر هستند.

نحوه برخورد با زن زودرنج

با همسر زودرنج چگونه رفتار کنیم ؟

روش برخورد با همسر حساس و زودرنج

1. نحوه برخورد با همسر زودرنج: دوری از رفتار تند

ممکن است زندگی با همسر حساس و زودرنج سختی ها و مشکلات خویش را داشته باشد و باعث شود تا از کوره در بروید و رفتارهای تند و خشنی با وی داشته باشید.

ولی باید حواستان باشد این رفتار و عکس العمل اشتباه می تواند حساسیت های بیشتری را برای وی به وجود آورد. زمانی که همسر شما دچار حساسیت رفتاری می شود در مرحله نخست باید کنترل احساسات خویش را حفظ کنید.

در این جا باید دید چطور در کنترل خشم موفق باشیم تا آن را بروز ندهیم.

نحوه برخورد با شوهر زودرنج

طرز رفتار با همسر زودرنج

2. نحوه رفتار با همسر زودرنج: انتقاد نکردن

در رابطه بین زن و شوهر حساسیت بوجود آمده ممکن است به علت کاهش اعتماد به نفس همسر باشد و در اینصورت انتقاد کردن می تواند برای وی مخرب باشد و عزت نفس خویش را از دست دهد.

در شرایط خاص چنانچه لازم است موردی را به وی یادآور شوید اول با بیان احساسات و تعریف از وی آغاز کنید و بعد بگویید که با حل این مشکل می تواند شخصی ویژه در نظر همه باشد.

زودرنج بودن همسر

طرز برخورد با همسر زودرنج

3. ابراز احساسات به همسر حساس و زودرنج

چنانچه شما همسری خجالتی هستید و نمی توانید احساسات خویش را به همسر حساس خویش بیان کنید باید بدانید که ممکن است همین مورد باعث بروز حساسیت در همسرتان می شود.

بدین ترتیب با بیان عواطف و ابراز محبّت می توانید توجه همسرتان را بخود جلب کنید و به وی اعتماد و امینت بدهید. آنچه باید در مورد اعتماد کردن به همسر بدانید این است که این روابط دو طرفه است و با دادن اعتماد می توانید اعتماد وی را دریافت کنید.

همسر حساس و زودرنج

تأثیر ابراز احساسات بر همسر زودرنج

4. در رفتار با همسر حساس از موارد ایجاد کننده حساسیت دوری کنید

اشخاص حساس همواره برای خویش دارای خط قرمزهایی هستند که عبور از آن ها باعث بروز حساسیت و رنجش آن ها می شود. همسر این اشخاص باید با این خط قرمزها شناخت داشته باشد و از آن ها دوری کند.

رفتار با همسر زودرنج

نحوه برخورد با همسر حساس

5. حرف زدن آرام با همسر زودرنج و حساس

برای برخورد درست با همسر حساس باید زمانی که همسرتان حساسیت های خویش را نشان می دهد سعی کنید با حرف زدن با وی آرامش بیشتری به وی بدهید و وی را آرام کنید.

شما می توانید از این طریق این رفتار را در وی کاهش دهید و وی را قانع کنید که این رفتار باعث آزار خود او می شود.

درمان زودرنجی همسر

نحوه حرف زدن با همسر زودرنج

نکات رفتاری درمورد برخورد با همسر زودرنج و حساس

انتقادگر نباشید. همسرتان را بخاطر حساس بودنش سرزنش نکنید.

به وی کمک کنید تا اندکی از حساسیت خویش بکاهد، ولی هیچوقت وی را تحقیر نکنید.

گاهی حساسیت به علت فقدان اعتماد به نفس کافی در شخص است. در اینصورت انتقاد و سرزنش می تواند وی را از نزد حساس تر نموده و به عزت نفس وی هم آسیب بزند.

در صورتی که می خواهید نکته ای را به وی تذکر دهید اول از نقاط قوتش گفته و بعد به این مسئله اشاره کنید که حل آن می تواند باعث شود زیبایی شخصیتش بیش تر به چشم بیاید.

اگر خجالتی باشید و نتوانید احساسات خویش نسبت به همسرتان را بیان کنید امکان دارد باعث شوید همسرتان بیش تر حساس شده و زود برنجد. تلاش کنید با روشی مطلوب احساسات خویش را بیان نموده و به همسرتان محبّت کنید لغایت حس امنیت و اعتماد کند.

ممکن است همسر شما زمانیکه حس ناراحتی می کند در خویش فرو رفته و آرام شود. به وی مدتی مهلت دهید و بعد برای شکستن سکوت وی پیش قدم شده و سر صحبت را باز کنید تا بتواند احساسات خویش را ابراز کند.

زمانی که در خصوص مشکلش صحبت کرد به وی گوش نموده و اگر راه حلی دارید ارائه دهید، در غیر اینصورت تنها یک شنونده خوب باشید.

برخی از حساسیت های همسرتان بخاطر هوش بالا و نکته سنجی زیاد است. بنابراین با همسرتان صحبت کرده و به وی یادآوری کنید که متوجه درک ظریف وی از مسائل هستید و به وی کمک کنید تا در خصوص مسئله و علل ناراحتی اش با شما صحبت کند.

به وی اطمینان دهید که وی را درک نموده و حمایتش می کنید. خط قرمز های همسرتان را بشناسید تا ناخواسته سبب رنجش وی نشوید.

آشتی با همسر بعد از دعوا : چگونه بعد از دعوا آشتی کنیم ؟

۱۰ روش طلایی برای برخورد با شوهر قهر قهرو



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits