دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با شوهر درونگرای خود چگونه رفتار کنیم ؟
4
زمان مطالعه: 6 دقیقه
یکی از ویژگی های شخصیتی همه ی ما انسان ها، درونگرا یا برونگرا بودن ماست. گاهی پیش می آید که یک خانم برونگرا با یک آقای درونگرا ازدواج می کند. حالا باید چگونه با آقای درونگرا رفتار کرد ؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سوال هایتان را بگیرید.

آشنایی با نحوه رفتار با مردان درونگرا

نحوه برخورد با شوهر درونگرا موضوع مورد بحث ماست. درونگراها چه زن و چه مرد، درگیر احساسات و افکار خودشان هستند در حالیکه برونگراها معاشرتی‌ اند و به تعاملات و رفتارهای اجتماعی توجه دارند.

بنابراین زنان برونگرا ممکن است در برخورد با شوهران درونگرای خود، دچار مسائلی بشوند که شاید در رابطه‌ی مرد برونگرا و زن درونگرا، چندان پررنگ نباشد. پس اگر زنی برونگرا هستید که همسری درونگرا دارید بخوانید:

شما می‌گویید: «از لباس جدیدم خوشت می‌آید ؟» او می‌گوید:«بله». شما می‌ شنوید: «این زشت‌ ترین لباسی است که تا به حال دیده‌ام. تو در این لباس درست مثل یک اسب آبی می‌شوی !»

چیزی که او فکر می‌ کند به شما گفته است: «این لباس خیلی به تو می‌آید، زیباست و در این لباس زیبا شده‌ای، تو هر چه بپوشی زیبا هستی !»

درونگراها با وجود اینکه در بیشتر مواقع همان احساسی را دارند که یک برونگرا دارد، اما نمی‌دانند چطور احساس خود را بیان کنند و یا اصلا احساس نمی‌کنند لازم است فکر و احساس و هیجان خود را بروز بدهند.

اگر از یک درونگرا سوالی بپرسید که جوابش بله یا خیر است، قطعا فقط در همین حد جواب خواهید شنید: بله یا خیر ! پس بهتر است سوالتان را جور دیگری برای شوهر درونگرا مطرح کنید: «نظرت در مورد لباس جدیدم چیست ؟»

یا اینکه سعی کنید نظرش را با پرسیدن سوال‌ های پیاپی به دست بیاورید و او را به مکالمه بکشید تا میل و گرایش برونگرای شما هم راضی شود. درونگراها می‌شنوند، پردازش می‌کنند، به فکر فرو می‌روند، جواب کوتاه می‌دهند و دوباره به فکر فرو می‌روند.

اما برونگراها می‌ شنوند، پردازش می‌کنند و جواب می‌دهند. به عبارتی دیگر، درونگراها می‌ نشینند و به این فکر می‌کنند که چقدر این لباس زیبا و برازنده است اما برونگراها ابراز می‌کنند که این لباس چقدر زیبا و برازنده است.

با شوهر درونگرا چه کنم

نحوه برخورد با آقایان درونگرا

با شوهر درونگرا چگونه باید رفتار کرد ؟

1. در برخورد با شوهر درونگرا باید آداب را رعایت کنید

یک شوهر دورنگرا به سختی و با صدای آهسته به شما سلام می کند اما قرار نیست شما هم مقابله به مثل کنید و از احوالپرسی با او پرهیز کنید. در این مورد باید با او هم مانند سایرین برخورد کنید و در زمان وارد شدنش به جمع، گرم و صمیمی با او احوالپرسی کنید.

مردهای درونگرا

نحوه رفتار با همسر درونگرا

2. برای رفتار با شوهر درونگرا باید با او حرف بزنید

نامزد یا همسر درونگرایتان را به زور وارد بحث نکنید اما وقتی صحبت می کنید، مثل مخاطبان دیگرتان به آن ها نگاه کنید و از زبان بدن کمک بگیرید تا یخش آب شود.

او برای وارد شدن به بحث به احساس امنیت نیاز دارد و زمانی که از حرکات شما این احساس را بگیرد مشتاقانه وارد بحث می شود. در رابطه با شوهر دورنگرا، اصرار برای ورود به بحث، سم است؛ آن ها به محض اینکه توجه زیادی ببینند، دست و پای خود را گم کرده و احساس خطر می کنند.

رفتار با شوهر درونگرا

نحوه حرف زدن با شوهر درونگرا

3. در رابطه با شوهر درونگرا باید به او فرصت دهید

اگر اوایل ازدواج تان با یک فرد درونگراست، انتظار شنیدن هر روزه دوستت دارم را از او نداشته باشید. شما باید به او برای کنار آمدن با این موقعیت و ارتباط تازه فرصت دهید.

مطمئن باشید دوستت تان دارد که تا اینجای راه با شما آمده اما یک دورنگرا نمی تواند چنین راز مهمی را همان ماه های اول فاش کند، یادتان نرود او به راحتی حرف دلش را نمی زند.

شوهر درونگرا

ابراز احساسات مردان درونگرا

4. برای برقراری رابطه با شوهر درونگرا نباید زیاد حرف بزنید

به جای اینکه احساسات تان را از طریق کلمات با درونگراها در میان بگذارید، آن ها را به زبان بی زبانی ترجمه کنید. یک درونگرا از لبخند سرشار از محبت شما بیشتر انرژی می گیرد تا از شنیدن پی در پی دوستت دارم.

آن ها دوست ندارند با کلمات درگیر شوند و بهتر از هرکسی، معنای رفتار شما را بدون نیاز به شنیدن صدای تان می فهمند.

خصوصیات مردان درونگرا

نحوه صحبت کردن با شوهر درونگرا

5. در برخورد با شوهر درونگرا نباید وسط حرفش بپرید

عادت بسیاری از ماست که هنگام وارد شدن به یک بحث هیجان انگیز کلام هم قطع کنیم و جمله یا خاطره جالبی بگوییم اما هنگام همکلام شدن با شوهر درونگرا، چنین عادتی را کنار بگذارید.

افرادی که این ویژگی شخصیتی را دارند، اگر کسی کلامشان را قطع کند، رشته صحبت را گم می کنند یا به خاطر شخصیت خاص شان، از ادامه آن آگاهانه صرف نظر می کنند.

می دانیم مدیریت هیجان هایتان برایتان دشوار است اما اگر می خواهید ارتباطی که به سختی ایجادش کرده اید به سکوت کشیده نشود چاره ای جز این ندارید.

ازدواج با مرد درونگرا

با مرد درونگرا چگونه حرف بزنیم ؟

6. در ازدواج با مرد درونگرا نباید انتظار تغییر داشته باشید

تصور نکنید یک درونگرا با روبه روشدن با برونگراها و قرار گرفتن در مکان های شلوغ تغییر شخصیت می دهد. به خاطر داشته باشید این یک ویژگی شخصیتی است و تا پایان عمر با او می ماند.

شاید سازگاری او با شرایطی که پیش از این برایش استرس زا بوده کمی بیشتر شود اما هرگز به صرف مواجهه با موقعیت هایی که برایش هراس آور هستند، به آدم دیگری تبدیل نمی شود.

طرز برخورد با شوهر درونگرا

تغییر دادن مرد درونگرا

د‌رونگرا بود‌ن به خود‌ی خود‌ منفی نیست، اما اگر د‌رونگرایی، شما را از انجام کارها منع می‌کند‌ یا د‌ر کار و زند‌گی شخصی‌ تان مشکلی ایجاد‌ می‌کند‌، باید‌ تغییری د‌ر نحوه رفتارتان ایجاد‌ کنید‌.

دوستی و زندگی با این آدم ها فوت و فن خودش را دارد. فرد درونگرا نه خجالتی است و نه منزوی. فردی که به اندازه شما در رفتارهایش احساسات را به نمایش نمی گذارد و هیجان هایش را خرج نمی کند، در گروه درونگراها جای دارد.

نه برای عوض کردنش تلاش کنید و نه او را به خاطر خنثی به نظر رسیدنش از چرخه روابط حذف کنید. برای برونگراهای پرسروصدا و اجتماعی، شکستن یخ رابطه با یک درونگرا آسان نیست.

اما اگر فرد مقابل تان واقعا برایتان ارزشمند باشد، می توانید چنین زحمتی را به خود بدهید و با کمک این بایدها و نبایدها رابطه ای ایده آل و ماندگار را بسازید.

آشنایی با ویژگی های افراد درون گرا و نحوه ی رفتار با آن ها

تفاوت شخصیتی همسران برونگرا و درونگرا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (4 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits