دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه برخورد با همسر دروغگو
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بسیاری از افراد از دروغگویی همسر خود ناراضی بوده و شکایت می کنند. ما در ادامه راهکارهایی برای برخورد با همسر دروغگو ارائه خواهیم داد که بکار بستن آن در زندگی بسیار کارآمد است. تا انتها با ما همراه باشید.

چرا همسر دروغ می گوید ؟

نحوه برخورد با همسر دروغگو موضوع مورد بحث ماست. دروغگویی یکی از آسیب‌های رفتاری و اخلاقی است که می‌تواند از سال‌ های ابتدایی زندگی شروع شود. کودکان از سن 2 سالگی می‌توانند دروغ بگویند و این در واقع از زمانی آغاز می‌شود که آن‌ها به قدرت شگفت انگیز کلام پی می‌برند.

دروغگویی با تحت تأثیر قرار دادن اعتماد بین فردی منجر به آسیب زدن به احساسات و عواطف دیگران می‌شود. افراد به دلایل مختلفی دست به دروغگویی می‌زنند.

از جمله دلایل دروغگویی همسر می‌توان به مواردی نظیر محافظت از خود، جلوگیری از تنبیه و مجازات، مورد پذیرش قرار گرفتن از طرف افراد مهم زندگی و به دست آوردن خواسته‌ ها اشاره کرد.

بزرگ شدن در خانواده‌ای که در آن افراد بخصوص والدین دائماً دروغ می‌گویند تأثیر بسزایی در افزایش این رفتار دارد. دروغگویی اگر به صورت عادت در بیاید و مکرراً و بدون توجه به عواقب آن اتفاق بیافتد می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات سلامت روان باشد.

برای مثال افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی اغلب دروغ می‌گویند بدون اینکه آسیب دیدن عواطف دیگران برای آن‌ها اهمیت داشته باشد.

با همسر دروغگو چگونه رفتار کنیم

نحوه رفتار با همسر دروغگو

داشتن واکنش درست به رفتار غلط در افزایش و کاهش آن تأثیر بسزایی دارد. به همین خاطر اگر شما از مهارت‌های کافی برخوردار باشید، می‌توانید تا حدودی بر فراوانی این رفتار تأثیر بگذارید.

1. در نحوه برخورد با همسر دروغگو، دروغگویی را از فقدان مهارت جدا کنید

بسیاری از اوقات دروغ‌ هایی که شما را می‌آزارد در حقیقت از فقدان برخی مهارت‌ها در همسرتان ناشی می‌شود که با حل آن‌ها مشکل دروغگویی نیز بهبود می‌یابد. برای مثال ممکن است همسرتان به شما بگوید که حتماً در ساعت خاصی در خانه حضور خواهد داشت اما نتواند خود را در آن ساعت به شما برساند.

در این شرایط قبل از این که برچسب دروغگویی را به همسرتان بزنید، بررسی کنید که این موضوع از چه چیزی ناشی می‌شود. ممکن است همسرتان در مدیریت زمان از مهارت کافی برخوردار نباشد یا در زمینه برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های خود دچار مشکل باشد.

با بررسی ابعاد دیگر زندگی‌ تان می‌توانید به درک درست‌تری از همسرتان دست‌یابید که آیا او واقعاً با نیت دروغ به شما قول می‌دهد یا اینکه این مسئله از ضعف مهارت‌های او در زندگی ناشی می‌شود.

دانستن این موضوع به میزان بسیار زیادی به شما کمک می‌کند تا هیجانات منفی خود را کنترل کنید و با درک بیشتر به همسرتان کمک کنید تا بتواند این مشکل را بهبود بخشد.

2. مشخص کردن حد و مرزها از راه های برخورد با همسر دروغگو

هر فرد در زندگی مشترک حساسیت‌ های منحصر به فرد خود را دارد و ممکن است برخی دروغ‌ها را نتواند به هیچ وجه تحمل کند. دروغگویی در مورد این مسائل کلیت زندگی مشترک را تهدید خواهد کرد و می‌تواند منجر به فروپاشی ازدواج شود.

به همین خاطر بهتر است که از همان ابتدا در مورد حساسیت‌های خود با همسرتان صحبت کنید و در مورد خط قرمزهای یکدیگر آگاهی داشته باشید.

3. برای برخورد با همسر دروغگو از زوج درمانگر کمک بگیرید

دروغگویی همسر می‌تواند درد و رنج بسیار زیادی را برای فرد به همراه بیاورد. کنار آمدن با احساسات منفی ناشی از دروغگویی گاهی آنقدر سخت می‌شود که ممکن است هر فرصتی برای جبران را از طرفین بگیرد.

در این شرایط کمک گرفتن از یک زوج درمانگر برای حفظ زندگی مشترک و یا تصمیم برای جدایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. روانشناس متخصص در حیطه زوج درمانی به شما کمک می‌کند تا با هیجاناتتان مواجه شوید و نحوه مدیریت کردن آن‌ها را بیاموزید.

همچنین درمانگر با وضع قوانینی به طرفین خواهد آموخت که چگونه از دروغگویی در رابطه بپرهیزند و در صورت وقوع آنچه رفتارهایی با یکدیگر داشته باشند.

اگر دروغ‌ها آسیب زیادی به رابطه وارد کرده باشند تا حدی که به تصمیم برای جدایی رسیده‌اید درمانگر با آگاه کردن شما در مورد پیامدها و مزایای طلاق شما را برای داشتن آینده‌ ای بهتر آماده خواهد کرد.

نحوه رفتار با زن دروغگو/نحوه رفتار با شوهر دروغگو

4. برای رفتار با همسر دروغگو رفتارتان را تغییر دهید

شاید خودتان نیز به این نتیجه رسیده باشید که گاهی این واکنش‌ها و رفتارهای خود شماست که طرف مقابلتان را به دروغگویی تشویق می‌کند.

برای مثال زمانی که بیش از اندازه نسبت به دوستان همسرتان حساسیت نشان می‌دهید و پس از هر بار معاشرت با آن‌ها او را تحت فشار می‌گذارید باعث می‌شود که او در دفعات بعدی روابطش با دوستانش را از شما پنهان نگه دارد.

به همین خاطر اگر حساسیت‌هایی مانند مورد ذکر شده در رابطه‌تان وجود دارد تلاش کنید تا منطقی و به دور از واکنش‌های افراطی با همسرتان در مورد آن‌ها صحبت کنید و در نهایت به توافقی در مورد آن‌ها دست ‌یابید.

اگر به تنهایی در رسیدن به این توافق‌ها دچار مشکل هستید کمک گرفتن از یک مشاور خانواده و زوج درمانگر می‌تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد.

5. در برخورد با همسر دروغگو خودتان را بی تقصیر ندانید

علت دروغگویی همسرتان را پیدا کنید، چه بسا در بعضی موارد علت دروغگویی همسر، خود شما و نحوه برخورد شماست. بسنجید ببینید که دروغ‌های همسرتان تا چه حدی به عکس العمل های شما مربوط است.

یکی از پیامدهای سختگیری‌ های بی مورد، حساسیت بی جا و کنترل شدید، سرزنش‌ها و… توسل به دروغگویی است. در حقیقت همسرتان به خاطر بعضی از رفتارهای شما تبدیل به یک دروغگو شده است؛ مثلاً ممکن است همسرتان به خاطر گفتن حقیقتی، از جانب شما مورد مواخذه قرار گرفته و کار به دعوا و تلخی رسیده است.

در چنین شرایطی دروغ گفتن همسر، راهی برای حفظ شخصیت، ایجاد آرامش و دوستی است، چه بسا با خود می‌گوید: «اگر درباره کارهایم دروغ بگویم راحت ترم تا آن که بخواهم مورد توهین قرار بگیرم یا از انجام کاری که دوست دارم محروم شوم.»

آموزش رفتار با شوهر بی توجه و سرد

نحوه ی برخورد با زن مغرور بدون اینکه آسیب ببینید



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits