دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
4 دلیل برای مفید بودن بچگانه حرف زدن زوج ها

بچگانه حرف زدن زوج ها چه فواید و تاثیرات مثبتی در زندگی دارد؟

4 دلیل برای مفید بودن بچگانه حرف زدن زوج ها
12
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شاید دلیل آوردن برای مفید بودن بچگانه حرف زدن زوج ها کمی عجیب باشد، اما اکثر زوج ها تمایل دارند گاهی با هم بچگانه صحبت کنند، پس حتما این نوع صحبت کردن سودی برایشان دارد که خودشان دقیقا از آن مطلع نیستند.

مفید بودن بچگانه حرف زدن زوج ها

بچگانه حرف زدن احساسات مختلفی را در افراد نشانه می گیرد. اگرچه کودکانه صحبت کردن با کودکان یا حیوانات مناسب به نظر می رسد، اما کودکانه صحبت کردن بزرگسالان با یکدیگر گاهی باعث انزجار اطرافیان می شود.

با این حال، اخیرا، یک الگوی گفتاری کهصدای کودکانه ی جذاب” نامیده می شود، توسط خانم ها زیاد استفاده می شود.محققان معتقدند که بچگانه صحبت کردن، ریشه های تکاملی دارد، همانطور که در بسیاری از فرهنگ ها این الگوی گفتار مشاهده می شود.

همانطور که والدین از بچگانه حرف زدن برای تقویت پیوندهای احساسی بین خود و کودکشان استفاده می کنند، در بین بزرگسالان هم همان فرآیند دلبستگی مشابه رخ می دهد. بنابراین شگفت آور نیست که در مطالعه ای 75 درصد از بزرگسالان گزارش کرده اند که با دوست یا شریک عشقی شان بچگانه حرف زده اند.

اگر چه پژوهش در این زمینه نسبتا نادر است، شواهد تا کنون نشان می دهد که گفتگوی کودکانه رفتاری کاملا سالم است که برای روابط عاشقانه سودمند است. در ادامه 4 دلیل برای مفید بودن بچگانه حرف زدن زوج ها را برایتان شرح خواهیم داد، با دلگرم همراه باشید.

بچگانه حرف زدن با همسر

چرا حرف زدن با لحن بچه‌گانه تا این حد معمول است؟

حرف زدن با لحن بچه‌گانه (به انگلیسی Baby talk) تکلم به شیوه حرف زدن با یک بچه کوچک، یا حتی با یک حیوان خانگی است.

در این نوع صحبت کردن معمولا از اسم‌ها و لقب‌های ساختگی،‌ احساسات بازیگوشانه اغراق شده، تغییر لحن یا آهنگ گفتار استفاده می‌شود. بعضی وقتهای ممکن است کلمات و جملات شکسته در آن به کار برود و بعضی‌ وقتها هم زبانی کاملا بی‌معنا.

دکتر آنتونیا هال، روانشناسی که متخصص روابط است می‌گوید تمامی این نوع گفتارها در روابط عاشقانه مرسوم است. «کودکانه حرف زدن شیوه‌ای است در تقلید آینه‌وار به منظور برانگیختن احساسات مثبت در همدیگر. این رفتار نشانگر آن است که شما مایلید شریک زندگی‌ و پیوندتان با او را به نوعی پرورش بدهید.»

زنده کردن کودک درون و نشان‌دادن آسیب‌پذیری

دکتر کاترین اسمرلینگ، روان‌درمانگر خانواده نیز می‌گوید:‌ «در تحلیل روانشناختی، افراد با این رفتار (با این نوع حرف زدن) خود را به حالت کودکی باز می‌گردانند تا آسیب‌پذیری خود را نشان بدهند و یا به شیوه‌ای بسیار صمیمانه به هم نزدیک شوند.»

این رفتار بسیار شبیه این است که یک زوج زبان ویژه خودشان را ابداع کرده باشند. همچنین این کار روشی است برای اظهار وجود کودک درونی شخصیت ما که همیشه نیازمند عشق و مهربانی بی‌قید و شرط است.
ما حتی تمایل داریم در صحبت با شریک زندگی‌مان اصوات نوزادان را نیز تقلید کنیم،‌ صداهایی شبیه «با»،‌ «ما»، «بو» یا غیره. در واقع ما به شکل غریزی اصواتی را تقلید می‌کنیم که از والدین خودمان در کودکی شنیده‌ایم.
بچه‌گانه حرف زدن نشانه داشتن رابطه‌ای سالم و قوی است. اما اوقاتی هم هست که بهتر است این طور حرف زدن را کنار بگذاریم چون تأثیر منفی در بر دارد. مثلا موقع صحبت کردن در جمع یا در یک گفتگوی جدی و یا اگر شریک زندگی شما آن را نمی‌پسندد.


فواید بچگانه حرف زدن با همسر

فواید بچگانه حرف زدن با همسر

1. دلبستگی آنها ایمن تر و در رابطه شان شاد تر خواهند بود!

در یک مطالعه، محققان شرکت کنندگانی را که با یکدیگر به صورت کودکانه صحبت می کردند بررسی کردند و متوجه شدند که دلبستگی آنها ایمن تر (زمانیکه در کنار شریک عشقی شان هستند احساس راحتی دارند) است و دلبستگی اجتنابی کمتری (احساس تمایل به فاصله گرفتن از شریک عشقی) دارند.

گفتگوی کودکانه همچنین کیفیت رابطه ی بیشتری (مثلا رضایت از رابطه، عشق، رضایت در روابط جنسی) را پیش بینی می کند.

جالب توجه است که کسانی که باهم بچگانه صحبت می کردند در شکل گیری رابطه به اوج رسیده بودند. تقویت بچگانه حرف زدن بین زوج ها باعث تقویت پیوندهای احساسی خواهد شد. به همین دلیل زوج هایی که می خواهند بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند شروع می کنند به بچگانه حرف زدن.

2. لقب گذاشتن برای یکدیگر زوج ها را به هم نزدیک تر می کند!

لقب گذاشتن مثل “جوجه ی من” “عسل من” و … فرم دیگری از کودکانه حرف زدن است. محققان استفاده از لقب را در 154 زوج ازدواج کرده که در مراحل مختلفی از ازدواجشان بودند مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که زوج های تازه بیشتر برای هم لقب می گذارند.

در واقع زوج های تازه دو برابر بیشتر از کسانی که مدت زمان طولانی از ازدواج شان می گذشت از القاب مختلف استفاده می کردند.
از همه مهم تر استفاده از این نوع القاب پیش بینی کننده ی رضایت بیشتر از رابطه در زن و شوهر است.

در نتیجه، اگر چه ممکن است به نظر بی احترامی باشد، ما حتی استفاده از نام حیوانات می تواند نقش مهمی را ایفا کند و پیوندی عاشقانه بین دو نفر ایجاد کند.

3. کودکانه صحبت کردن فرد را جذاب و دلفریب جلوه می دهد!

همانطور که بزرگ می شویم بسیاری از ویژگی های بامزه و دلفریب که باعث می شد دیگران دوستمان بدارند، مثل چشم های گرد و بزرگ، لپ های گوشتالو و … را از دست می دهیم.

با این حال، ما هنوز قادر به انجام بعضی اعمال بامزه هستیم تا بتوانیم غریزه ی مراقب و توجه در عزیزانمان را برانگیزیم. علاوه بر این بزرگسالان انگیزه ی بازیگوشی، خون گرم و بی دفاع بودن را دلایلی برای بچگانه حرف زدن ذکر کردند.

4. کودکانه حرف زدن مردان را وفادار تر جلوه می دهد!

دلیل آخر برای مفید بودن بچگانه حرف زدن زوج ها یا حداقل برای مردها در این است که آنها اینگونه با وفاتر به نظر می رسند. اما چطور بچگانه حرف زدن مردان می تواند برایشان مفید باشد؟

با اینکه زنان جذب مردانی می شوند که صدای بم دارند، اما بیشتر احتمال می دهند مردانی که صدای بم دارند به آنها خیانت کنند. بنابراین بچگانه حرف زدن که مستلزم ریز کردن تن صدا است، مردان را وفادار تر جلوه می دهد.

در نتیجه زوج ها نباید اجازه دهند که دیگران آنها را از بچگانه حرف زدن با یکدیگر منصرف کنند. اگرچه این ممکن است برای دیگران آزارنده باشد، اما برای زوج ها فایده های مهم مثل ایجاد پیوند نزدیک و احساس مهربانی و حفظ دلبستگی ایمن در عشق را دارد. پس حتی اگر در مقابل دیگران با هم بچگانه صحبت نمی کنید، در خلوت جلوی این تمایل را نگیرید.

همچنین بخوانید:

چطور دلبری کنیم؟

حکم شرعی لیسیدن و خوردن آلت همسر از دیدگاه اسلام

گفتن برخی از جملات حین رابطه جنسی

رفتار مناسب با همسر؛برای حرف گوش کن کردن شوهر



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (12 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits