دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نشانه های زندگی جنسی سالم در روابط زناشویی
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
زندگی جنسی سالم: برنامه ریزی برای تجربه شیرین رابطه جنسی یک ایده خوب است. شب را برای رابطه جنسی برنامه ریزی کنید. شام بچه ها را بیاورید و سپس آنها را برای رفتن به رختخواب هدایت کنید. همدیگر را ماساژ دهید و حرف های عاشقانه بزنید.

آیا شما زندگی جنسی خوبی دارید؟ آیا از رابطه جنسی با شریک زندگی‌تان احساس رضایت می‌کنید؟ اگر تمایل دارید در مورد زندگی جنسی تان بیشتر بدانید با مجله دلگرم همراه باشید، در این مقاله قصد داریم 11 نشانه زندگی جنسی سالم را برایتان توضیح دهیم.

نشانه های زندگی جنسی سالم

1. شما یک تصویر مثبت از بدنتان دارید و خودتان را دوست دارید.

توجه به اندازه ران و یا شکم تمرکز شما را از احساسات لذت بخش در طول رابطه جنسی کاهش می دهد و به نوبه خود می تواند بر روی چیزهایی مانند روانکاری طبیعی واژن و توانایی ارگاسم بهتر تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده که تمرینات ورزشی باعث افزایش اعتماد به نفس و تصویر مثبت از بدنتان می شود.

2. شما برای بیان آنچه که می خواهید، خجالت نمی کشید.

رابطه جنسی خوب در صورتی امکان پذیر است که خواسته های زن و شوهر مشخص باشد. کاملا بدیهی است که شریک زندگی تان قادر به خواندن ذهن شما و خواسته های درونی شما نیست، او باید بیاموزد که خواسته های شما چیست و شما از رابطه چه می خواهید. اگر به سختی می توانید تمایلات جنسی خودتان را ابراز کنید، پس بهتر است با ارسال پیامک به شریک زندگی تان او را آگاه سازید. این کار بسیار آسان تر از ابراز احساسات رو در رو است.

3. شما برای رابطه جنسی برنامه ریزی دارید

برنامه ریزی برای رابطه جنسی یک ایده خوب است. شب را برای رابطه جنسی برنامه ریزی کنید. شام بچه ها را بیاورید و سپس آنها را برای رفتن به رختخواب هدایت کنید. می توانید با همسرتان یک فیلم مشاهده کنید و یا اینکه همدیگر را ماساژ دهید و حرف های عاشقانه بزنید. شما بزودی متوجه احساس آرامش عمیق خواهید شد و رابطه جنسی بهتری را تجربه خواهید کرد.

اما واقعیت این است که بسیاری از زوجین وقت کافی برای رابطه جنسی ندارند و خودشان را بیشتر درگیر شغل و مسائل دیگر می کنند و در یک چشم به هم زدن هفته تمام می‌شود. اما برنامه ریزی جنسی می‌تواند زندگی را لذت‌بخش‌تر کند. اگر تاکنون برنامه ریزی نکرده‌اید، حتما این کار را بکنید.

رابطه جنسی سالم

4. کیفیت رابطه برایتان مهم تر از کمیت است

تمرکز به این که شما چند بار در هفته یا چند بار در ماه رابطه جنسی دارید، کار درستی برای ارزیابی زندگی جنسی شما نیست. تحت فشار قرار دادن خودتان برای داشتن رابطه جنسی بیشتر ممکن است سطح رضایت جنسی تان را کاهش دهد. در یک بررسی مشخص شد که سفر به مکان های تازه و یا قرارهای شبانه فرصت های طبیعی برای داشتن رابطه جنسی بیشتر را امکان پذیر می سازد و کیفیت زندگی جنسی تان را بهتر می کند.

5. شما رابطه جنسی را دوست دارید

مهم نیست در هفته یا ماه چقدر مشغله کاری دارید، یا چقدر سکس دارید، مهم ترین نشانه این است که شما از رابطه جنسی لذت می برید. آیا بعد از رابطه جنسی به شریک زندگی تان احساس نزدیک تر و صمیمی تری دارید؟ آیا بعد از رابطه جنسی خلق و خوی تان بهتر می شود؟ اینها سوالاتی هستند که واقعا معنی دارند.

6. از روی ترحم و دلسوزی یا وظیفه با همسرتان رابطه نمی گیرید.

رابطه از سر ترحم ( mercy sex ) زمانی رخ می دهد که شما بخاطر خواسته همسرتان قصد برقراری رابطه دارید. رابطه جنسی از سر ترحم در برخی مواقع قابل قبول است، اما انجام این کار به صورت مداوم سبب می شود که مغزتان به سکس به عنوان یک کار روتین فکر کند و در نتیجه شهوت و میل جنسی شما را کاهش می دهد. اگر از رابطه لذت نمی برید و فقط تظاهر به ارگاسم می کنید به همسرتان بگویید. و اگر تمایلی به بیان آن ندارید سعی کنید دفعه بعدی شما اولین کسی باشید که درخواست سکس دارید.

سکس از سر ترحم mercy sex

7. شما در رابطه جنسی به تغییر اهمیت می دهید

می دانید که لذت نبردن از رابطه جنسی و تظاهر به ارگاسم شدن کاری دشوار است .شما باید جرات بازگویی آن را به همسرتان داشته باشید ، اغلب زوج ها متوجه می شوند که آنها در یک رابطه جنسی روتین گیر کرده اند و حتی ممکن است احساس کنند که علاقه شان به رابطه جنسی کمتر شده است، حتی اگر تمایل به میل جنسی داشته باشند. پس تلاش کنید چیزهای اطرافتان را تغییر دهید، تغییر اتاق و یا لباس و یا پوزیشن های جنسی، راه های ساده ای هستند که باعث می شود حس خوبی به رابطه جنسی داشته باشید و حس تازگی به آن ببخشید.

در این رابطه بخوانید:

در زمان رابطه جنسی باید از این کلمات استفاده کنید!

۷ دلیلی که نشان می دهد رابطه جنسی در صبح مفیدتر است!

divider

8. از اینکه در کنار هم هستید، خوشحالید

اگر چه این ساده به نظر می رسد ، اما یک رابطه قوی بین رضایت جنسی (فاکتورهایی مانند علاقه به رابطه جنسی، احساس خوب در مورد تکرار آن، و بحث های نادر در مورد رابطه جنسی) و احساس شادی و خوشبختی در رابطه وجود دارد. رضایت و خشنودی از رابطه، جذابیت را تشدید می کند. بنابراین، اگر شما به شریک زندگی خود علاقه دارید، زندگی جنسی شما احتمالا به بهترین شکل ممکن است.

9. در رابطه تان لوندی و عشوه گری می کنید.

آیا شما پیامی با کلمات تحریک کننده برای همسرتان ارسال می کنید و یا حرف های سکسی در گوش شریک زندگی تان زمزمه می کنید. صحبت های جنسی با رضایت جنسی بیشتر برای مردان و زنان مرتبط است، این کمترین چیزی است که شما انجام می دهید اما شما را از لحاظ جسمی و عاشقانه به یکدیگر نزدیک تر می کند.

لوندی و عشوه گری در رابطه

10. از افت و خیزهای رابطه جنسی تان نگران نیستید.

مهم است که ایده های واقع گرایانه درباره یک زندگی جنسی سالم داشته باشید. یعنی رابطه جنسی همیشه پر شور و حرارت نخواهد بود و گاهی این شور و حرارت افت خواهد داشت. اگر این حقیقت را قبول کنید و شما و شریک زندگی تان در مورد آن آگاه باشید و بدانید هیچ چیز درست و غلطی در رابطه وجود ندارد و بتوانید احساسات واقعی تان را به یکدیگر بگویید، مثلا چه زمانی تمایل به رابطه دارید و چه زمانی تمایل ندارید، این نشان دهنده یک زندگی جنسی سالم است.

11- گاهی اوقات از نه گفتن ، احساس بدی ندارید.

مهم نیست که چقدر شریک زندگی تان را دوست دارید و چقدر از رابطه تان خوشحالید، گاهی اوقات ممکن است پیش بیاید که خلق و خوی خوبی ندارید و یا به دلیل مسائل بهداشتی، استرس، و خستگی ممکن است میل جنسی تان کاهش یافته باشد. با همسرتان در میان بگذارید و احساسات خود را بازگو کنید.

دوستان عزیز از این که با مجله دلگرم همراه هستید سپاسگزاریم. می توانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ترجمه و گردآوری ، مجله دلگرم

سهیلا مقصودی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits