دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۷ نشانه مردی که فقط قصد دوستی دارد نه ازدواج !
24
زمان مطالعه: 9 دقیقه
علائمی که نشان می دهد هدف یک مرد در رابطه با شما چیست؟

شناخت نیت قلبی مردان و هدف آن ها برای اکثر زنان دشوار و پیچیده است. خیلی از مردها ترجیح می‌دهند در رابطه به صورت یک راز باقی بمانند و این موجب می شود طرفشان مطمئن نباشد که هدف دوستی است یا ازدواج ؟

البته ناگفته نماند که برخی از مردان در همان قدم اول قصد و نیت‌شان را شفاف می گویند.

اگر شما در رابطه تان گیج شده اید و نمی‌دانید هدف مرد مقابلتان دوستی است یا عشق؟ و تردید دارید که آیا طرفتان به شما واقعا علاقه‌مند است یا خیر و تردید دارید که به رابطه ادامه دهید یا از رابطه کناره بگیرید، با ما همراه شوید.

علائمی که نشان میدهد مردی شما را برای ازدواج میخواد یا تنها برای دوستی و رابطه جنسی !

یک باور کلیشه ای که در ذهن اکثریت وجود دارد این است که زنان به سختی جذب مردان می شوند، و برخی دلایل بیولوژیکی وجود دارد که نشان می دهد چرا زنان برای انتخاب شریک زندگی دقت زیادی دارند، گاهی اوقات مردان نیز در انتخاب شریک زندگی سخت گیر و مشکل پسند می شوند اما گاهی اوقات ممکن است آن ها فقط قصد دوستی داشته باشند نه ازدواج. آیا تابحال متوجه شده اید که چرا یک دوستی به ازدواج ختم نمی شود و چرا رابطه از دوستی فراتر نمی رود؟

البته، گاهی نیز ممکن است آن پسر واقعا دختر را دوست داشته باشد، اما نمی خواهد آن را بپذیرد، شاید از مسئولیت فرار می کند.

هدف دوستی است یا ازدواج

علائمی که نشان می دهد هدف مرد دوستی است نه ازدواج

1- او شما را تحت عنوان "دوست" یا " رفیق " صدا میزند.

اول از همه باید بپرسیم، آیا آن پسر شما را تحت عنوان "دوست" یا "رفیق" یا چیزی مشابه این کلمات خطاب می کند؟ اگر واقعا شما را دوست دارد، این رفتار عجیب و غریب است که اینگونه شما را خطاب می کند ، آیا اینطور نیست؟ در حقیقت، با این کار او تلاش می کند تا کاملا برایتان روشن شود که رابطه فقط صرفا برای دوستی است نه ازدواج.

البته اگر شما نیز با همان طرز تفکر به رابطه تان می اندیشید، پس این رابطه برایتان سخت نخواهد بود و شما از ادامه دوستی منصرف نخواهید شد، اما به احتمال زیاد شما رابطه را ترک نخواهید کرد ، زیرا شما واقعا او را دوست دارید. اگر جسارت دارید، از او بپرسید که چرا شما را به عنوان یک دوست و رفیق خطاب می کند. اگر به توضیحات او کامل گوش دهید شما متوجه خواهید شد که او چگونه به رابطه تان فکر می کند. فقط هنگام پرسش وانمود نکنید که انتظارات بیش از حدی از رابطه تان دارید.

2- او درباره سایر افراد مورد علاقه اش با شما صحبت می کند.

اگر او در مورد ملاقات های خود و یا سایر سرگرمی ها و مهمانی های خود با دیگران، با شما صحبت می کند، هدفش این نیست که شما را دور بزند و پریشان کند، زیرا مردان به اندازه کافی زیرک و باهوش هستند و کاملا برایشان اثبات شده است که زنان با این حرف ها ناامید نمی شوند و به راحتی عشق شان را از دست نمی دهند.

اما باید بدانید مردی که شما را واقعا دوست دارد، معمولا از فاش کردن سایر دوستان و سرگرمی ها و مهمانی هایش اجتناب می کند. اگر او به شما می گوید که در یک رابطه جدید قرار گرفته است و یا در حال ملاقات با شخصی است، بدانید که او دروغ نمی گوید. بلکه با این حرف هایش به شما امکان می دهد بدانید که او گاهی در دسترستان نخواهد بود و این نشانه ای دقیق است که هدفش از رابطه با شما صرفا دوستی است. آیا او در مورد آخرین دوست دخترش با شما صحبت کرده است؟ پس شاید او به شما زیاد علاقه مند نیست.

نشانه های که نشان میدهد مردی شما را برای ازدواج میخواد یا تنها برای دوستی و رابطه جنسی !

3- برای شناخت بیشتر از شما هیچ تلاشی نمی کند و برایش مهم نیست.

اگر کسی شما را واقعا دوست داشته باشد، تمایل دارد که بیشتر درباره شما بداند. مثلا از شما سوالاتی در مورد زندگی تان می پرسد، یا در مورد شما با افراد دیگر صحبت و تحقیق می کند و شاید حتی برای یک گفتگو و معاشرت شما را به مکانی دعوت کند ، به این دلیل که می خواهد شما را بیشتر بشناسد.

از سوی دیگر، اگر به نظر برسد که حضور شما برایش خسته شده باشد و تمایلی در شناخت شما ندارد احتمالا برایش مهم نیست. پس عاشق کسی باشید که در واقع به شما اهمیت می دهد در غیر اینصورت زمان وعشق خود را هدر داده اید.

4- او شما را به عنوان یک همکار یا همکلاسی به دیگران معرفی می کند.

آن پسر شما را چگونه به دیگران معرفی می کند؟ به عنوان مثال، شما همکار یا همکلاسی هستید یا یک شریک کاری هستید، او این گونه شما را به دیگران معرفی می کند؟

اگر چه ممکن است از اعتراف به دوست داشتن شما در مقابل دیگران احساس شرم و خجالت داشته باشد ، اما معمولا شخصی که به شما علاقه دارد حداقل چیزهایی را در مورد شما به دوستان خود خواهد گفت. اگر آن پسر خیلی نجیب وآقامنش و عادی در مورد شما صحبت می کند –گویی که شما شخص خاص و مورد علاقه اش نیستید - این نشانه ای است که هدفش از رابطه با شما صرفا دوستی است.

۷ نشانه مردی که فقط قصد دوستی دارد نه ازدواج !

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده است؟

آیا تا به حال با کسی آشنا شده اید که هدفش از رابطه فقط دوستی بوده است؟ به این سوالات پاسخ دهید.

الف) بله، من خیلی ناراحت شدم.

ب) بله، من به سرعت متوجه شدم

ج) خیر، من خیلی جذاب و دلربا هستم و واقعا عاشق وشیفته من می شوند.

د)خیر.

595 نفر در این نظر سنجی شرکت کردند، نتایج را در بخش زیر ملاحظه نمایید:

الف )بله، و من خیلی ناراحت شدم. 62٪

ب) بله، و من به سرعت متوجه شدم. 17٪

ج) خیر، من خیلی جذاب و دلربا هستم و واقعا عاشق وشیفته من می شوند.

د)خیر. 15٪

نمودار نظر سنجی

5- اگر کسی بگوید که شما زوج خوبی خواهید شد، او می خندد.

مردم دوست دارند که در مورد دوستی و رابطه عاشقانه دیگران نظر بدهند، بنابراین اگر چنین اتفاقی برایتان افتاد و دیگران در مورد رابطه شما نظر دادند، ببینید که واکنش او چیست؟ به عنوان مثال:

- "راستی سوتلانا را می شناسی که درشرکت طراحی گرافیک کار می کند دیروز به من گفت که من و تو یک زوج خوشبخت خواهیم شد."

- "تو و من! هاها ها ها ها ها

اگر این گونه باشد نشان می دهد که او هرگز در مورد این موضوع قبلا نیز فکر نکرده است، پس به احتمال زیاد هدفش فقط دوستی است - حداقل در حال حاضر.

طنازی و عشوه زنان

6- زمانی که برایش دلبری و ناز می کنید اهمیت نمی دهد یا واکنش مناسبی ندارد.

اگر کسی را دوست دارید، زمانی که او برایتان طنازی و دلبری می کند، چگونه رفتار می کنید؟ شما او و عشوه هایش را دوست دارید، درست است؟ مغزتان آموخته است تا حتی در برابر کوچکترین سیگنال های عشق ورزی دیگران توجه و واکنش نشان دهد، بنابراین شما به سرعت در مقابل دلبری های شریک تان واکنش نشان خواهید داد. پس اگر برای او اهمیتی ندارد، مشکلی در رابطه تان وجود دارد و هدف فقط دوستی است.

البته عادی است که یک پسر خجالتی در مقابل عشوه و دلبری شما خجالت زده شود و حتی ممکن است به این معنی باشد که او شما را دوست دارد! اما، اگر مرد به هیچ وجه کمرو و خجالتی نباشد، ولی از ناز کردن ها و دلبری هایتان خوشش نمی آید و یا دستپاچه می شود یا به نظر می رسد راحت نیست، نشانه این است که هدف فقط دوستی است نه فراتر از آن. در این نوع رابطه، دلبری ها و خواسته های شما اهمیتی ندارد.

7- او به گونه ای صحبت می کند که بفهمید فرد مورد علاقه اش نیستید.

بیان احساسات و اعتراف به دوست داشتن نشان می دهد که هدفی والاتر از دوستی وجود دارد.

اما اگر به شما بگوید" شما کیس مورد نظر من نیستید، یا مثلا بگوید حتی من می دانم فلان شخص به شما علاقه دارد" . پس با این طرز صحبت او اشاره می کند که هدفی فراتر از دوستی ندارد.

تنها عده کمی هستند که با وجود این که کسی را دوست دارند از ابراز علاقه و بیان احساسات درونی شان صرف نظر می کنند و شرایط را برای خود و شریکشان سخت می کنند، اما اصولا بیشتر افراد بالغ این کار را انجام نمی دهند (مگر اینکه دلیلی برای عدم ابراز علاقه وجود داشته باشد - مثلا اگر عشقشان با کسی دیگر ازدواج کرده باشد ).

.

چرا دوستی ها به ازدواج ختم نمی شود

موقعیت شما در دوستی چگونه است؟

آیا فکر می کنید هم اکنون عشقتان یک طرفه است؟

الف) بله قطعا.

ب) شاید ، هنوز مطمئن نیستم. شناخت دیگران سخت است.

ج) خیر.

589 نفر به نظر سنجی رای دادند، آمار به صورت زیر می باشد:

الف) بله قطعا. 27٪

ب) شاید، هنوز مطمئن نیستم شناخت دیگران سخت است. 61٪

ج)خیر. 12٪

نمودار عشق یک طرفه مردان

در برابر عشق یک طرفه چه کار کنیم؟

اگر درگیر یک عشق یک طرفه شده اید و متوجه شدید که طرفتان واقعا علاقه ای به شما ندارد. بهتر است خودتان را مدیریت کنید. شاید کنترل احساساتتان سخت باشد اما با مدیریت احساساتتان به خودتان کمک می کنید که در این نوع دوستی آسیب پذیر نباشید.

سعی کنید رابطه خود را با آن شخص مدیریت کنید و یا محدود سازید زیر راحت تر می توانید از رابطه خارج شوید. سعی کنید یک برنامه روزانه منظم داشته باشید و خودتان را با ورزش، هنر و سایر کارهای مورد علاقه سرگرم کنید تا ذهن تان درگیر آن شخص نشود. سعی کنید خودتان را بیشتر بشناسید و به عزت نفس خود بیفزایید و بر ارزش های فردی خود آگاه باشید.

در نهایت سعی کنید از این عشق یک طرفه تجربه کسب کنید نه اینکه به زندگی بدبین باشید. برچسب ورود به قلب ممنوع را برداشته و با شخص جدید آشنا شوید و قلب خود را برای عشق و محبت جدید بگشایید.

دوستان عزیز از این که با مجله دلگرم همراه بودید سپاسگزاریم. خوشحال می شویم که نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ترجمه و گردآوری

سهیلا مقصودی

بخش زناشویی مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (24 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits