دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چند مشکل اساسی در رابطه زناشویی + راه حل و درمان
4
زمان مطالعه: 20 دقیقه
چند مشکل اساسی در رابطه زناشویی + راه حل و درمان:چندین علت سرد کننده روابط زناشویی در بانوان/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه حل های مناسب برای درمان مشکلات زناشویی آشنا شوید.

چندین علت سرد کننده روابط زناشویی در بانوان

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه حل های مناسب برای درمان مشکلات زناشویی آشنا شوید.

مشکلات یک زناشویی سرد و راه حل آن

مشکلات سردمزاجی زناشویی

یکی از مشکلاتی که برخی از زوج‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند، بی‌میلی جنسی خانم‌هاست. برخی از مردها گله دارند که همسرمان سرد شده و این سردمزاجی شادی و نشاط زندگی مشترک را کمرنگ کرده است. سردی‌ها در زندگی مشترک عواقب جبران‌ناپذیری بر جای می‌گذارند و حتی ممکن است به قهر و جدایی منجر شوند. اگر می‌خواهید درباره علت سردمزاجی خانم‌ها و روش‌های رفع این مشکل بیشتر بدانید، توصیه‌های دکتر سیدکاظم فروتن، متخصص ارولوژی، مشاور ودرمانگر اختلالات جنسی و رئیس کلینک سلامت خانواده دانشگاه شاهد به شما کمک می‌کند تا نکات تازه‌ای بیاموزید و برای گرمی زندگی‌تان بیشتر تلاش کنید.

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که معمولا سرد مزاجی خانم‌ها مستقل از مردان وجود نیست. البته گاهی به دلیل مسائل هورمونی و پزشکی ممکن است چنین حالتی برای خانم‌ها پیش بیاید اما شیوع آن بسیار کم بوده و کمتر از 10 درصد مواردرا به خوداختصاص می‌دهد و در واقع مشکل جامعه ما و عامل طلاق‌هایی که با سیر صعودی آن هر ساله مواجه هستیم محسوب نمی‌شود. سوال اینجاست که چرا زنی که قبل از ازدواج فعال، پرتحرک و بشاش بوده و خنده‌اش فضای خانه را پرمی‌کرده، چطور پس از ازدواج وارد این مرحله می‌شود؟ چرا او نسبت به زندگی و ارتباط با همسرش گرمی سابق را ندارد و سرد و بی‌تفاوت می‌شود؟

مردان زير براي خانمها سرد كننده هستند :

۱. مردهايي كه با بدن زنها آشنا نيستند.

۲. مردهايي كه بيش از حد با زن خودشان در رابطه جنسی خشن رفتار می کنند. ( بهترین فردی که میتوان در نحوه رفتار صحیح جنسی بدنی به شما مشاوره بدهد همسر خودتان است، سعی کنید از او بپرسید که چه جوری دوست دارد با او رفتار شود )

۳. مردهايي كه به هنگام رابطه جنسی رفتار نظافتی مناسب ندارند . خوردن و آشامیدن در زمان رابطه جنسی و عدم کنترل در خروج منی بویژه در مردانی که قصد جلوگیری از بارداری را دارند .

۴. مردهايي كه بيش از حد در هنگام رابطه جنسی حرف می زنند .

۵. مردهايي كه از بهداشت شخصي پاييني برخوردارند. ( قابل توجه كسانيكه دهانشان هميشه بوي بد ميدهد، ناخنهايشان بلند و زيرشان پر از چرك است، بدنشان بوي عرق متعفن ميدهد، دستهايشان پينه هاي زبر و خشن دارد، پاها و جورابهاي بد بو و كثيف دارند، و ... )

۶. مردهايي كه بيش از حد به ظاهر، قيافه و سرو و وضع زن اهميت ميدهند. ( قابل توجه كسانيكه به اندام زنانشان خيلي توجه ميكنند و خود وجود زنانشان را فراموش ميكنند )

۷. مردهايي كه در رابطه جنسی با همسر خود بجای توجه به رابطه ای عاطفی به رابطه جسمی می پردازند . ( قابل توجه كسانيكه مدام از همسرشان ميپرسند "ارضاء شدي ؟" و بجاي اينكه به عشق ورزي در رابطه رو بياورد، اشتباها به ارگاسم بدني زن توجه ميكنند و ارگاسم جسمي زن را براي خود موفقيت ميدانند و به آن ميبالند ! )

۸. مردهايي كه زن را مجبور به معاشقه ي ... ميكنند. ( قابل توجه كسانيكه خودخواهانه همسرشان را وادار ميكنند و اجبار را بر رابطه شان حاكم ميكنند ! )

۹. مردهايي كه زياده از حد نگران عملكرد و توان جنسي خود هستند. ( قابل توجه كسانيكه مدام در اين خيال اند كه زود انزالي دارم، آلتم كوچيكه، نميتونم بيشتر از ۱۰ دقيقه رابطه جنسی داشته باشم و ... )

۱۰. مردهايي كه با تلويزيون روشن عشق ورزي ميكنند ! در هنگام برقراری رابطه جنسی محیطی ساکت و آرام و ترجیحا کم نور و تاریک را انتخاب کنید

۱۱. مردهايي كه در خصوص نیاز جنسی فقط خود را می بینند و به شرایط زن توجه ندارند . زنها در برخی مواقع مثلا در دوران قاعدگی و پریودی نیاز به آرامش دارند و رابطه جنسی برای انها سخت است .

۱۲. مردهايي كه بلافاصله پس از اتمام رابطه خود و ارضای شهوت به لحاظ احساسي و عاطفي از زن دور ميشوند.

۱۳. مردهايي كه وقت كافي صرف تحريك كردن زن شان و پيشنوازش نميكنند و بلافاصله سراغ عمل دخول ميروند.

۱۴. مردهايي كه عادات شخصي زشت و چندش آور دارند. ( دست كردن در بيني، گرفتن ناخنها روي زمين، آروغ كندن، باد در كردن، عطر تند زدن و ....... از جمله عادات چندش آور براي زنان ميباشند ! )

۱۵. مردهايي كه دوست ندارند به همسر خودشان معاشقه ... بدهند. ( قابل توجه كسانيكه گفتن كلمه دوستت دارم را براي مردان عار ميدونن و مردي را به سختي و بي احساسي ميدونند )

۱۶. مردهايي كه اشتغال ذهني وسواس گونه و بيش از حدي به بدن خود دارند ( قابل توجه پروش اندام كاران عزیز ).

۱۷. مردهايي كه با ديگران خوش رفتار نيستند. ( قابل توجه كسانيكه مدام تويه كوچه و خيابون و در حال رانندگي به دیگرا بی احترامی می کنند و در جامعه رفتار اجتماعی مناسبی ندارند )

۱۸. مردهايي كه زنشان را دوست ندارند و نسبت به او هيچ احساسي ندارند.

۱۹. مردانی که در جامعه و میهمانی ها خواسته یا ناخواسته به زنان دیگر توجه می کنند و با انها هم صحبت می شوند . ( قابل توجه زوج های تازه عروس و داماد . زنان نسبت به رفتار همسران خود در اوایل ازدواج در مقابل دیگر زنها حساس هستند و این عادی است و مردان باید مراعات کنند و سختگیرانه برخورد نکنند اگرچه زنان نیز باید از سختگیری بی جا دوری کنند . )

۲۰. مردانی که – اگر چه در جوامع مذهبی کمتر هستند – در رابطه جنسی خود از سخنان و فیلمهای مبتذل استفاده می کنند .

مشکلات یک زناشویی سرد و راه حل آن!

رازی که مردها نمی‌دانند

وقتی همسران تفاوت‌های یکدیگر را به خوبی بشناسند، سردی‌های کمتری پیش می‌آید. این تفاوت‌ها دو دسته‌اند. گروهی ازتفاوت‌ها عمومی هستند و دسته‌ای دیگر به تفاوت در ارضای نیازهای جنسی و عاطفی مربوط می‌شوند. وقتی یک مرد نتواند همسرش را خوب بخواند، زن احساس بی‌میلی پیدا می‌کند. مردها باید بدانند که زن‌ها از طریق حرف‌زدن با فشارهای درونی‌شان کنار می‌آیند. وقتی زن و شوهر مشغول صحبت هستند خصلت مردها این است که با حداقل کلام، حداکثر نتیجه را به‌دست می‌آورند.

به عبارتی طبیعت مردها این است که فکر می‌کنند اگر حرفی نداریم، لزومی ندارد حرف بزنیم.اما زن‌ها از راه صحبت‌کردن ارتباط برقرار می‌کنند. وقتی مردها تحت فشار و استرس درونی قرار می‌گیرند، بیشتر تمایل دارند که با خودشان خلوت کنند و در تنهایی به آرامش برسند. گاهی در ظاهر تلویزیون می‌بینند و روزنامه می‌خوانند اما از این راه می‌خواهند خودشان را آرام کنند و با مشکل خود کنار آیند.

در همین زمان ممکن است برای همسرشان مشکلی پیش آمده باشد و درست در زمانی که زن می‌خواهد حرف بزند، شوهرش حوصله شنیدن حرف‌های او را ندارد. اگر زن و مرد نیازها و تفاوت‌های یکدیگر را بشناسند رفتارشان را طوری هماهنگ می‌کنند که هم فشارها استرس‌های زن کم شود و هم اینکه مرد به آرامش برسد. در غیر این‌صورت به هر دو فشار می‌آید، عصبی می‌شوند، دعوا می‌کنند و گوشه‌گیری‌ها آغاز می‌شود. همه اینها مقدمه سردی در زندگی است.

اگر مردها بدانند که صحبت‌کردن با یک زن چقدر اهمیت دارد و تا چه حد به نفع خودشان است، از آن استقبال می‌کنند. وقتی که زن و مرد باهم صحبت می‌کنند و زن می‌داند که در این مدت همسرش باتمام وجود به حرف‌هایش گوش می‌دهد، حواسش جای دیگری نیست، به حرف‌های او توجه دارد، صحبت‌هایش را تجزیه و تحلیل نمی‌کند و به دنبال نتیجه‌گیری نیست و حتی زن را با گفتن کلماتی تشویق می‌کند تا بیشتر حرف بزند ، در این‌صورت ارتباط عاطفی عمیقی بین همسران شکل می‌گیرد که می‌تواند لذت رابطه جنسی را به همراه داشته باشد.

بعضی از شوهران ممکن است فکر کنند رابطه جنسی در وضعیت خستگی و استرس در زن به رفع آنها کمک می‌کند که برداشتنی کاملا اشتباه است (هرچند ممکن است در مورد مردان چنین باشد) در این موارد بهترین گزینه برای آرام‌شدن و از بین‌رفتن خستگی زن صحبت‌کردن با همسر است. برای بسیاری از خانم‌ها صرف بیان استرس‌های روزانه‌شان باعث آسودگی می‌شود و فقط پس از آرامش یافتن زن است که ممکن است فعالیت جنسی برایش قابل قبول یا لذت‌بخش باشد.

سوءتفاهم درباره صحبت‌های گذشته

گاهی پیش می‌آید که خانم‌ها خاطرات گذشته را مرور می‌کنند و درباره وقایعی حرف می‌زنند که در گذشته اتفاق افتاده است. بعضی‌وقت‌ها این صحبت‌ها برای مردها خوشایند نیست. مرد نمی‌داند که در چنین شرایطی هدف زن تحقیر و نیش و کنایه‌زدن به شوهرش نیست. ساختار مغز مردها به گونه‌ای است که اگر مشکلی از گذشته داشته باشند، این مشکل را جایی در مغزشان بایگانی می‌کنند و با آن کاری ندارند، مگر اینکه بخواهند آن را از بایگانی خارج کنند. در نتیجه زمانی که مطلبی در مغزشان ذخیره شده، در آرامش هستند و با آن موضوع کاری ندارند اما طبیعت زن‌ها این‌گونه نیست.

در مغز آنها جایی برای بایگانی خاطرات گذشته وجود ندارد. مطالب در ذهن‌شان می‌چرخد تا وقتی درباره آن حرف نزنند، آرام نمی‌شوند. بنابراین آن را با همسرشان درمیان می‌گذارند که همراه، مونس و همدم زندگی‌شان است. در این شرایط مرد به اشتباه فکر می‌کنند که زن می‌خواهد او را تحقیر کند و یا آن حادثه منفی را مرتب به رخ او بکشد. اگر مردها بدانند که این کار به آرامش همسرشان تا چه کمک می‌کند، از آن استقبال می‌کنند و در نهایت به این نتیجه می‌رسند چه زن گرم و بانشاطی دارند.

زوج درمانی مهم است

وقتی زن و شوهری برای درمان بی‌میلی جنسی و سردی در زندگی به درمانگر مراجعه می‌کنند نکته مهم این است که زوج‌ها باهم مورد بررسی قرار می‌گیرند. ممکن است سردی در رابطه زناشویی در زن ظاهر شود اما عامل اصلی بروز مشکل در مرد یا هر دو نفر باشد. معمولا اختلافات و اختلالات زناشویی از نوعی نیستند که امروز در زندگی بروز کنند و روز بعد زوج برای درمان به درمانگر مراجعه کنند. مشکلات اغلب روند کند و آهسته دارند که گاهی عامل اصلی در پشت شاخ و برگ‌های پدید آمده خود را مخفی می‌کند.

در واقع ممکن است که زوج‌ها ماه‌ها با با مشکلات خود کنار بیایند و تا زمانی که در زندگی‌شان بحران، مشکلات جدی، قهر و دعوا پیش نیاید، به درمانگر مراجعه نکنند. پس مهم است که برای تشخیص درست مشکل زوج‌ها همراه هم نزد مشاور بروند و هیچ‌گاه نباید مرد یا زن به دیگری بگوید تو مشکل داری، پس خودت به درمانگر مراجعه کن و من با تو نمی‌آیم. به عبارت دیگر در برخورد با اختلالات زناشویی باید تاثیرات متقابل در هر دو طرف مورد بررسی قرار گیرند و اگر می‌خواهی گرمی و خوشبختی مجدد به خانه و زندگی ما برگردد زوج‌درمانی است که اهمیت دارد نه فرددرمانی.

دارو‌ درمانی مفید نیست

درک متقابل زن و شوهر از یکدیگر و آشنایی با تفاوت‌های یکدیگر سبب کاهش بروز سردی‌ها می‌شود. وقتی زن و شوهر بدانند که نیازهای جنسیتی‌شان متفاوت است، نحوه ارضای غریزه‌هایشان قابل‌مقایسه نیست و هر کدام مسیر متفاوتی دارد، در این شرایط روابط‌شان لذت‌بخش‌تر می‌شود.

بهتر است خانم‌ها برای درمان سردی‌ها، ارتباط باهمسرشان را اصلاح کنند و آقایان هم یک بازنگری در رفتارشان داشته باشد. از سوی دیگر اکیدا توصیه می‌شود که زن‌ها به‌ویژه زن‌های جوان برای درمان سردی روابط دنبال دارودرمانی نباشند در واقع داروهایی که برای سردمزاجی در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند یا در داروخانه‌ها وجود ندارند، هیچکدام در درمان سردمزاجی تاثیر ندارد غالب این سردی‌ها منشا روان‌شناختی دارد و بیماری‌ نیست که بخواهد با دارو برطرف شود.

این احتمال وجود دارد که مصرف برخی از داروها در خانم‌ها سالم مختصر سبب گرمی روابط شود ولی هنگامی که سردی روابط وجود دارد و به مرور در حال بدترشدن است، دارو سردی‌ها را بیشتر می‌کند و نباید زوج با مصرف این گونه داروها که ظواهر تبلیغاتی بسیار فریبنده و زیبایی هم دارند، زمان را از دست بدهند و بگذارند مشکلات‌شان افزایش یابد و این سردی‌ها به نفرت تبدیل شود و چه بسا ممکن است دیگر فرصتی برای جبران گذشته‌ها باقی نماند.

وقتی وفاداری کمرنگ می‌شود.

یکی دیگر از دلایل سردی خانم‌ها رفتارهای خارج از اصول خانوادگی مردهاست. در حقیقت مرد حقوق و وظایفی را که با ازدواج در برابر همسرش به عهده گرفته است رعایت نمی کند. آقایان باید بدانند زنی که بعد از ازدواج شوهرش را تمام تکیه‌گاه خودش می‌داند و همه افراد خانواده را برای بودن در کنار همسرش ترک می‌کند، هیچ‌وقت نمی‌خواهد به این موضوع فکر کند که شاید همسرش نسبت به او وفادار نیست و یک روزی پشت او را خالی می کند، بنابراین آقایان باید مراقب باشند تا چنین شبهه‌ای شکل نگیرد و مانع از بروز چنین شرایطی شوند. البته گاهی اوقات رفتار خود خانم‌ها سبب ایجاد چنین مشکلاتی می‌شود. زن باعث می‌شود که شوهرش در مسیر غلطی وارد شود و ناخودآگاه بی‌وفایی کند.

در نتیجه آن سردی زن هم به‌وجود بیاید. یکی از این رفتارهای غلط تماشای فیلم‌هایی است که با بدن پوشیده زن سرو کار ندارد. ماهواره و فیلم‌های نامناسب هم چنین شرایطی را ایجاد می‌کنند. وقتی زن در خانه فضای تماشای چنین فیلم‌هایی را فراهم می‌کند یا شوهرش را تشویق می‌کند که همراه او این برنامه‌ها را ببنید، به جرات می‌توان گفت که نباید انتظار داشته باشد این مرد فقط برای او باشد و وسوسه نگاه‌ها و تماس‌ها و رفتارهای ناسالم خارج از خانواده نشود.

چرا؟ چون او با دست خودش زمینه‌هایی را فراهم می‌کند تا شوهرش به سمت دیگران سوق پیدا کند. به‌طور کلی در بیشتر موارد اگر بخواهیم علت گرایش مردها به سمت همسران متعدد را بررسی کنیم یکی از علل اصلی این گرایش را باید در همسر اول آنها جست‌و‌جو کرد. سوال اینجاست که همسر اول چقدر توانسته به‌طورکامل به نیازهای شوهرش توجه کند؟

به جز ادواج‌هایی که از ابتدا غلط بوده است و دختر با پسر هوس‌بازی ازدواج کرده است، تقریبا در غریب به اتفاق ازدواج‌ها مرد در زمان ازدواج با همسر فعلی در فکر ازدواج دوم نیست، بلکه عدم توجه کافی به نیازهای او توسط همسرش و وجود زمینه‌های مستعد در او و نیز جامعه، سبب می‌شود شرایط گرایش به سوی انحرافات رفتاری خارج از خانواده فراهم شود. به عبارتی باید گفت عمدتا زن‌ها هم مقصرند و تمام تقصیرها را نباید گردن مردها انداخت.

در احادیث بسیاری گفته شده که خانم‌ها باید به نیازهای جنسی همسران‌شان توجه کافی داشته باشند. یک زن باید از شوهرش مراقب کند و حواسش جمع باشد که وسوسه نشود. خودش هم باید برای جذابیت جنسی‌اش تلاش کند تا همسرش برای پر کردن خلأها و نیازهای غریزی و عاطفی خود به روابط خارج از ازدواج رو نیاورد.

توجه به نیازهای جنسی خانم‌ها

مشکلات یک زناشویی سرد و راه حل آن!

نکته مهم دیگر مربوط به ارضای نیازهای جنسی خانم‌ها است. مردها باید بدانند که در یک رابطه تا زمانی‌که همسر آنها ارضا نشد، آنها هم نباید ارضا شوند. مردی که بلافاصله پس از اتمام رابطه جنسی خود و یا ارضا‌شدن به لحاظ احساسی و عاطفی از همسرش دور می‌شود و مردی که وقت کافی برای تحریک‌کردن و پیش‌نوازی همسرش نمی‌گذارد و این رفتارها را مرتب تکرار می‌کند به‌سرعت زمینه را برای سردی‌ها، بهانه‌گیری‌ها و تنفر از رابطه زناشویی برای همسرش فراهم می‌کند.

اگر مرد در روابط زناشویی در ظاهر و در کوتاه‌مدت برنده باشد و با بی‌توجهی‌های او، همسر او به نیازهایش نرسد، به دلیل سرد‌شدن روابط اثرات منفی این موضوع به خود مرد هم صدمه می‌زند. انزال زودرس موضوع شایعی است که به سادگی قابل‌درمان است اما هنگامی‌که زن در یک معاشقه نادیده گرفته می‌شود، مشکلات را تشدید می‌کند. به هر حال توجه به ارضای نیازهای جنسی و مشکلاتی که به همراه دارد، در کاهش سردمزاجی خانم‌ها تاثیرگذار است.

در این راستا نیز مردها باید روش‌هایی که در یک معاشقه همسرشان از آن اکراه دارد را حتما کنار بگذارند و فقط به لذت خود فکر نکند. در برخی از خانم‌ها اختلافات و نارضایتی در رابطه با شوهر ممکن است روابط جنسی آنها را تحت تاثیر قرار دهد و در بسیاری از موارد کاهش میل جنسی نسبت به همسر رخ می‌دهد. گاهی هم مرد در رابطه جنسی فقط همسرش را به عنوان شی در نظر می‌گیرد و رابطه عاطفی عمیق با او برقرار نمی‌کند. در این موارد زن به علت نارضایتی از همسرش احساس خشم می‌کند و نسبت به او سرد می‌شود.

سقوط خانم‌ها را سرد می‌کند

از نظر ارضای نیاز جنسی، زن را به هواپیما تشبیه می‌کنیم. در یک پرواز، نخست برنامه‌ریزی برای آن صورت می گیرد. وقتی هواپیما بخواهد برای حرکت آماده شود ابتدا موتورش روشن می‌شود، هواپیما در فرودگاه گرم می‌شود، سپس به آرامی حرکت می‌کند و سرعت می‌گیرد. بلند می‌شود، اوج می‌گیرد، مدتی در ارتفاع ثابت حرکت می‌کند، با نزدیک‌شدن به فرودگاه مقصد ارتفاعش کاهش می‌یابد، در فرودگاه می‌نشیند، سرعت را کاهش می‌دهد، می‌ایستد و موتور خاموش می‌شود. در این پرواز خطرناک‌ترین حادثه سقوط هواپیما از بالاترین ارتفاع است.

زمانی که برای یک رابطه زناشویی، تحریکات جنسی زن شروع می‌شود، همه مراحل باید به‌طور کامل طی شوند. اگر در قسمتی از مسیر این فرایند متوقف شود، زن سقوط می‌کند و از نظر روانی متلاشی می‌شود. مردها باید بدانند که زن باید در یک معاشقه تا مقصد پیش برود و به آرامش یک رابطه جنسی برسد. تکرار این ناکامی‌ها سردی می‌آورد، سردی‌هایی که بسیار زجرآور هستند و تنفر تنفر از همسر و رابطه جنسی را به همراه دارد. به عبارت دیگر تا زن به ارگاسم و اوج لذت جنسی نرسیده باشد، مرد نباید به انزال برسد. در غیر این‌صورت رابطه جنسی دردناک بوده و تجربه بد آن در ذهن زن باقی می‌ماند.

گاهی سردمزاجی حالتی مقابله‌ای است برای کنترل تحریکات جنسی زن که کمتر این نکته توسط همسرش مورد توجه قرار می‌گیرد. هرچقدر این ناهماهنگی در ارضای غرایز جنسی بین زن و شوهر دیرتر درمان شود، آسیب‌های جبران‌ناپذیر بیشتری به همراه می‌آورد و نهاد خانواده را با تزلزل بیشری مواجه می‌کند البته مردها هم باید مراقب باشند و برای درمان فریب تبلیغات دارویی افراد و شرکت‌های سودجو را نخورند. مراجعه به درمانگر عالم و امین بهترین راه برای برطرف‌کردن مشکل آنهاست.

سردی‌ها را جدی بگیرید

شوخی با سردی‌ها زندگی را به آتش می‌کشد. زن و شوهر هردو برای برطرف کردن این مشکل مسوول هستند. بهتر است پا به پای هم تلاش کنند تا زندگی‌شان صمیمی و زیبا شود. البته برخی از سردی‌ها به دلایل خاص مانند اختلالات هورمونی، ترس از بارداری و برخی بیماری‌های روانی ایجاد می‌شود که با استفاده از داروهای روانپزشکی قابل درمان است. اما این موارد کمتر از 10 درصد سردی‌ها را تشکیل می‌دهد و مابقی با مراجعه به درمانگر و روان‌شناس و مشاورخانواده به راحتی برطرف می‌شود. این موضوع نباید نادیده گرفته شود.

برخی خانم‌ها به این دلیل که تصور ذهنی‌شان این است که بدن‌شان از چشم همسرشان یا خودشان غیر‌جذاب است ممکن است دچار کاهش میل جنسی شوند. از دیگر علل سردمزاجی خانم‌ها می‌توان به طردشدن از سوی شوهر، خیانت شوهر، ناتوانی جنسی یا زودانزالی در مرد، عدم معاشقه کافی، در خواست مستقیم شروع معاشقه از طرف زن، نگرانی از آسیب واژن و عدم رعایت نظافت و بهداشت بدنی از طرف شوهر و بوی بد عرق بدن اشاره کرد.

بعضی‌وقت‌ها سردی‌ها در خانم‌ها چنان شاخ و برگ پیدا می‌کند که زوج به دنبال قطع شاخه‌های خشک شده درخت هستیم. شاخه‌ای را قطع می‌کنند و شاخه دیگر خشک می‌شود. هیچ‌وقت حاضر نمی‌شویم به پای درخت نگاهی بیندازند و نفتی را که قطره‌قطره به ریشه‌ها نفوذ می‌کند از کنار درخت زندگی دور کنند. تا زمانی که به سردی‌ها نگاه جامع و ریشه‌ای نداشته باشیم مشکل به‌طور کامل برطرف نمی‌شود. وقتی به‌طور دقیق به سردی زن توجه شود ممکن است نه‌تنها با رفع عامل اصلی مانع خشک‌شدن کامل درخت شد، بلکه می‌توانیم اسباب جوانه‌زدن سایر شاخه‌ها رافراهم کرد و مجددا شادابی را به زندگی خود برگرداند.

زوجی که با جمع کردن ماهواره درمان شدند

چندی پیش زن و شوهری که فرزند دو ساله‌ای داشتند برای مشاوره مراجعه کردند. مشکل‌شان این بود که نسبت به یکدیگر سرد شده بودند. زندگی‌شان به‌شدت منجمد شده بود و اگر بچه‌ای در کار نبود، تا به حال جدا شده بوند پس از اخد شرح حال ریشه بی‌میلی در این زوج مشخص شد برای آنها نه آزمایشی تجویز شد، نه دارو و پماد‌هایی که برای سرد مزاجی خانم‌ها مطرح می‌شود. تنها نسخه این بود: «ماهواره‌تان را جمع کنید، از نگاه‌های تحریک‌آمیز دوری کنید و فیلم‌های نامناسب نبینید و در جشن‌های مختلط شرکت نکنید.»

این نسخه به هیچ‌وجه برای آنها قابل هضم نبود ولی چون احساس می‌کردند زندگی‌شان درحال فروپاشی است چاره‌ای جز عمل به آن نداشتند. بعد از سه هفته نکته‌ای که هم زن و هم شوهر با نکته‌ای که هر دو در کمال ناباوری به آن اشاره داشتند این بود که 80 درصد بی‌میلی‌هایشان برطرف شده و زندگی گرم‌تری دارند. با ادامه درمان و برخی توصیه‌های آموزشی برای رفع نیازهای عاطفی و جنسی یکدیگر در جلسات بعدی این زوج بسیار خندان، صمیمی و علاقه‌مند به یکدیگر شده بودند معتقد بودند که چیزی به‌عنوان بی‌میلی جنسی بین‌شان وجود ندارد. هم زمان آموزش‌های چگونگی همسرداری را هم دنبال می‌کردند.

در واقع هنگامی که انسان تصاویر محرک را از زندگی‌اش دور کند، همسر او برایش جذاب‌تر می‌شود، حتی اگر زن زیبایی نباشد.یکی دیگر از روش‌های خطرناک عوام برای افزایش میل جنسی مراجعه به سایت‌های غیراخلاقی، فیلم‌های پورنو و عکس‌های مستهجن است که شاید برای مدت‌کوتاهی میل‌جنسی را افزایش دهد ولی پس از چند ماه اعتیادآور شده و همسران بدون دیدن آن فیلم‌ها نمی‌توانند رابطه داشته باشند. یعنی فیلم می‌شود عامل تحریک زوجین و کم‌کم به جای همسر، تصویر ذهنی از آن فیلم‌ها جایگزین می‌شود و علاقه به همسر از بین می‌رود.

اگر مردی با قشنگ‌ترین زن دنیا هم ازدواج کند بعد از 8 تا 10 ماه چهره و جسم او برایش عادی می‌شود. اگر مرد با عوامل محرک ارتباط داشته باشد زمینه انحراف مرد و بی‌میلی‌های زن فراهم می‌شود.

مشکلات یک زناشویی سرد و راه حل آن!

گردآوری شده مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits