دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زندگی بعد از ازدواج تحت تاثیر چه عواملی قرار میگیرد؟
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زندگی بعد از ازدواج-ازدواج-زندگی زناشویی-حس منفی و رنجش در روابط زناشویی-آرامش در رابطه زناشویی-مشکلات زندگی بعد از ازدواج-شرایط زندگی بعد از ازدواج-بحران های زندگی بعد از ازدواج-رفتار در زندگی بعد از ازدواج-ازدواج کردن-مشکلات ازدواج-حل مشکل ازدواج

زندگی بعد از ازدواج:هنگامی که برای شروع زندگی جدید یک "بله" می گویید، شرایط تازه و جدیدی را آغاز کرده اید که تحت تاثیر عوامل مختلفی خواهد بود و با زندگی گذشته شما متفاوت خواهد بود. بعد از ماه عسل هنگامی که زندگی روزمره شما آغاز می شود چالش های جدید نیز پا به زندگی شما میگذارند. ازدواج ترکیبی از عشق، سازش و کار و تلاش است. حال برای شناخت بهتر زندگی بعد از ازدواج و چالش ها و عوامل تاثیرگذار بر آن با دلگرم همراه شوید:

زندگی بعد از ازدواج

عوامل اقتصادی

یاد گرفتن پس انداز و مدیریت پول در زندگی بعد از ازدواج می تواند برخی مشکلات را بین زوج های جوان به وجود بیاورد.تصمیم گیری برای اختصاص دادن میزان پول برای پس انداز و خرج خانه از این قبیل درگیری ها حساب میشود.یکی از زوج ها معمولا صرفه جو تر است و دیگری کمتر به صرفه جویی اعتقاد دارد و این عامل معمولا مشکل ساز می شود.برای حل این مشکل طوری بر روی خرج و پس انداز برنامه ریزی کنید که هیچ کدام احساس محدودیت یا نارضایتی نکنید.

فامیل و خانواده

فامیل و حتی خانواده درجه یک خود را از زندگی زناشویی دور نگاه دارید.اگر از شنیدن قضاوت ها و نصیحت های بی مورد فامیل و خانواده بدتان می آید، جزئیات زندگی زناشویی خود را برای کسی بازگو نکنید.نظرات و قضاوت های بی جا و گاهی اشتباه فامیل و خانواده باعث ایجاد بسیاری از مشکلات برای زندگی پس از ازدواج می شود.اگر از همسر خود ناراحتی دارید و یا در زندگی زناشویی خود مشکلی دارید یا با خودتان خلوت کنید و یا اگر نیاز به درد دل و راهنمایی دارید به یک مشاور مراجعه کنید.

زندگی بعد از ازدواج

مشکلات ارتباط

ازدواج بر ارتباط بنا شده است.زوج هایی که با یکدیگر ارتباط خوبی برقرار نمیکنند بعد از مدتی سازگاری با یکدیگر در زندگی زناشویی از دست می دهند. پیدا کردن نقاط مشترک و علاقه مندیهای مختلف بین زوجین مثل فیلم دیدن، آشپزی با یکدیگر برای بهتر کردن ارتباط بین دو زوج لازم است.ارتباط کم و نادرست باعث ایجاد حس منفی و رنجش در روابط زناشویی میشود.صحبت کردن با یکدیگر در رابطه بسیار نقش کمک دهنده و خوبی دارد.با همسرتان صحبت های گرم و عاشقانه بکنید و گاها در خلوت خود به این فکر کنید که چرا با او ازدواج کرده اید.

مشکل صمیمیت

صمیمیت و نزدیک بودن چیزی بیشتر از نزدیک بودن زوجین در روابط زناشوییست و باعث زنده نگه داشتن و زیبایی زندگی بعد از ازدواج می شود.زنده و تازه نگه داشتن حس عشق بعد از مدتی که درگیر بچه و کار و زندگی می شوید سخت است اما غیر ممکن نیست.اگر برای یکدیگر زمان نگذارید،رفته رفته زندگی مشترک دارای مشکلات زیادی خواهد شد.در طول هفته یا در آخر هفته زمانی را برای قدم زدن و با هم بودن بگذارید.اینکار باعث حفظ صمیمیت و آرامش در رابطه زناشویی و زندگی بعد از ازدواج شما خواهد شد.

زندگی بعد از ازدواج

مشکل اعتماد

ازدواج بدون اعتماد شکست می خورد.اگر با روابط گذشته و قبل از ازدواج همسرتان مشکل دارید و یا زمانی او از اعتماد شما سو استفاده کرده است، باید این بی اعتمادی را رفته رفته از بین ببرید.باید دو طرف برای مدت زیادی صداقت و وفاداری را به یکدیگر ثابت کنند تا این مشکل از بین برود.اگر هم خودتان از پس این مشکل بر نمیایید برای حل مشکل اعتماد به مشاور رجوع کنید.

تهیه و ترجمه:مجله اینترنتی دلگرم

نشاط رازانی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits