دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مشاوره ازدواج: من پاکم و دوست دارم با مثل خودم ازدواج کنم
13
زمان مطالعه: 6 دقیقه
سوء ظن شدید به پسرها- خویشتن داری جنسی- اثرات گناهان جنسی بعد ازدواج-مشاوره ازدواج


مشاوره ازدواج: من پاکم و دوست دارم با مثل خودم ازدواج کنم

مشاوره ازدواج: من پاکم و دوست دارم با مثل خودم ازدواج کنم


من یه سوال مهم دارم . من یه دختر کاملا پاکم و دوست دارم با یکی مثل خودم ازدواج کنم.چه طور میشه فهمید یه پسر رابطه داشته یا نه؟جسمی و روحی


قبل از هر چیز مناسب است مقدمه ای خدمتتان عرض كنم.
پاكی یك معنا بیشتر ندارد و ان حفظ كردن خود از نا پاكی است اما باید توجه داشت این تعریف با توجه به جامعه امروز و خصوصیات هر كدام از پسر و دختر متفاوت است لذا حفظ كردن در دخترها و پسرها با توجه به شرایط و خصوصیات متفاوتی كه دارند تفاوت میكند.


مثلا در رابطه بین دختر و پسر مهمترین چیز برای یك دختر ایجاد عاطفه و بدنبال ارضای عاطفی است و در مرحله بعدی مسائل جنسی نمود پیدا میكند اما در پسر برعكس است پس اگر دختری عاطفه اش نسبت به پسری زیاد شد و در خودش پرورش داد هر چند هم به زبان نیاورد ناپاك میشود؟!


اشكال شما این است كه پاكی دخترها را با پسرها مقایسه كرده اید و یكی میدانید در حالی كه اصلا جای مقایسه نیست چون نوع آن فرق میكند.


نكته اول در مورد رابطه جنسی خواستگار دو سوال مطرح میشود: آیا خواستگار رابطه جنسی داشته یا نه؟! و سوال دوم اینكه ایا شما باید بدانید یا نه؟!


در پاسخ باید گفت: هر انسانی ممكن است در طول مسیر زندگیش دچار اشتباهات و خطاهایی بشود كه بعدا پشیمان و نادم و از كرده خودش توبه كرده باشد پس تجسس در آنچه كه گذشته و تاثیری در زندگی آینده ندارد كاری عبث و به نوعی گناه است و ممكن است طرف برای شما كه مخلوق خدایید اعتراف به گناه كند و این خود گناهی دیگر و بزرگتر است.


در مورد دانستن گذشته و گناهان گذشته و ... و یا فهمیدن داشتن رابطه جنسی یك مردی یا نداشتن آن مشكلی را حل نخواهد كرد و بلكه در بیشتر موارد باعث بروز مشكلات بیشتر و جدیدتر میكند این چیزها نه تنها دردی از شما دوا نمیكند بلكه اضطراب و استرس شما را افزایش میدهد ضمن اینكه تجسس در زندگی محسوب میشود و این خود از گناهان كبیره است لذا باید حمل بر صحت كرد و به فكر حال و آینده ای بود كه قرار است زندگی مشترك تشكیل شود.


شما فرض كنید بعد از عقد از همسرتان بشنوید یا بفهمید كه رابطه جنسی داشته است آیا این فهمیدن در محكم كردن رابطه شما تاثیر دارد یا در سرد شدن و ناراحت شدن شما؟


اگر هم بفهمید یا دانستید ببینید ایا از این كار پشیمان است یا خیر؟! اگر پشیمان شده و توبه كرده حتما خداوند توبه او را پذیرفته و چرا وقتی خدای حكیم بخشید ما بنده ها نبخشیم و چشم نبندیم؟


نكته بعد به هر حال خطا و اشتباه در زندگی هر فردی ممكن است پدید بیاید مهم این است كه توبه كرده باشد و دیگر سراغ آن نرود پس مهم پاكی موقع ازدواج است و اگر پاكی قبل از ازدواج مهم باشد پاكی هنگام ازدواج و بخصوص بعد از ازدواج به مراتب مهمتر هست و ارزش بالاتری دارد.


هر چند اگر كسی باشد كه قبل از ازدواج پاك بوده باشد بسیار ارزشمند و والاست اما این را بدانید كه پاك بودن در میان دختران راحت تر است از پسران چرا كه غریزه جنسی در میان پسران حرف اول را میزند و لذا كنترل آن نیز بسیار سختتر از دختران خواهد بود.


نكته بعد اینكه نفس الودگی به گناه سبب بی اعتمادی نیست اما چیزی كه میتواند بی اعتمادی بوجود بیاورد عادت داشتن به گناه است
پس خودتان را نگران كسی كه به خواستگاری میآید نكنید چون پسری كه به خواستگاری میاید و رسمی و بدون كلك وارد میشود حداقلش این است كه برای ساختن زندگی سالم و پاك قدم پیش گذاشته و اگر هم در گذشته پاك بوده بر ارزشش افزوده میشود.


برای همین توصیه میشود در گذشته افراد و خواستگارتان كنجكاوی نكنید و ملاك را حال فعلی افراد بدانید.


پس بدانید قبل از ازدواج هر كسی هر كاری كرده به خودش مربوط است و ممكن است توبه كرده باشد وحتی ممكن است گناه جنسی هم نكرده باشد اما گناهان دیگر كرده باشد!!؟؟


شاید این نكته به ذهن آید كه ممكن است از نوع رفتار جنسی همسر در آینده متوجه شد كه رابطه جنسی داشته یا خیر؟


در پاسخ عرض میكنم كه از نوع رفتارهای جنسی نمیشود فهمید كسی رابطه داشته یا خیر.


چه بسا ممكن است كسی تجربه رابطه جنسی اصلا نداشته باشد اما خدای نكرده فیلم یا عكس زیاد دیده باشد یا از دوستانش رفتارهای جنسی را شنیده باشد یا حتی مطالعه داشته و یا كتاب در این زمینه خوانده باشد.


پس نمیتوان تشخیص داد كه قبلا رابطه جنسی داشته یا خیر مگر اینكه خود طرف بگوید كه این هم در شرع ما جایز نیست چرا كه اقرار به گناهه و اقرار به گناه در پیشگاه غیر خداوند متعال گناهی دیگر است.


البته این را هم اضافه كنم كه باید تلاش كنید که بفهمید كسی كه به خواستگاری میآید الان پاک هست یا خیر كه طریقه فهمیدن آن تحقیق از دوستان و اشنایان در محل کار و تحصیل است.


توصیه من این است كه دنبال چنین چیزی نباشید و اگر هم شك كردید و اطمینان نكردید از راههای غیر مستقیم وارد شوید.


مثلا سوال را اینگونه شروع كنید كه این روزها و جامعه امروز ما طوری شده كه حفظ كردن و پاك بودن سخته نظر شما چیه.


یا بگویید من در این مورد خیلی روی خودم كار كردم و تا جایی كه توانستم خودم را از این چیزها دور نگه داشتم و .... شما چطور؟
این گونه سوالات میتواند میزان پاكی ایشان را به شما به اثبات برساند.


در پایان عرض میكنم: همیشه به یاد داشته باشید كه زحمت شما برای خویشتنداری هدر نرفته است چرا كه انشاالله برای خداوند متعال بوده و اجر خود را خواهید برد.


هیچگاه خدای نكرده بخاطر پاكی و صداقت و حیایی كه در طول زندگیتان داشته اید پشیمان یا سرخورده نباشید و همیشه خدا را شاكر باشید از او بخواهید در ادامه مسیرتان كمك به حالتان باشد و اینكه بتوانید دیگران را نیز دستگیری كنید و آنها را نیز با خودتان همراه كنید.
موفق باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.9 از 5 (13 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۶ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

city | ۹ سال پیش
پاسخ به نسکافه:
پس ظاهرا آقایون مجازن هر کاری دوست دارن بکنن.اقرار به گناه هم نکنن.چون به خودشون مربوطه ؟ هان ؟


پس دختر خانوما میتونن بعد از خدای نکرده رابطه جنسی هزار بهونه جور کنن که چی بخاطر فلان این شد اون شد افتادم بچه بودم . هزار تا بهونه دیگه
بیخیال بابا

فقط باکره هان که معنی این موضوعو میدونن
همین
0
0
حسین | ۱۰ سال پیش
سلام جایگاه اعتماد کجاست
0
0
محمد | ۱۰ سال پیش
سلام
این نوشته ی شما همش تناقضه
نسکافه درست میگه از نظر من درست نیست آقایون به همسر آیندشون خیانت کنند...
0
0
حسین | ۱۰ سال پیش
سلام گناه برای آقا و خانم فرقی نداردوامروز شناخت برای ازدواج خیلی سخت می باشددلیل ان آمار طلاق گویا می باشد و نوشته بالا خوب می باشد ولی تصویر آن خلاف واقعیت به نظرم میباشدتوکل به خدا
0
0
زهرا عالیزاده | ۱۰ سال پیش
سلام به پاکی و عفت و حیا و بکرو باکره بودن؛که شیرین ترین وسالم ترین و استوارترین زندگی ها در پرتو نداشتن کمترین روابط جنسی محقق میشود.عکس ایمیل شما عکس خوبی نیست سلیقه و دقت بیشتری به خرج دهید حداقل با موضوع که پاکی و متانت و نجابت بود همخوانی میداشت؟؟!
0
0
نسکافه | ۱۰ سال پیش
پس ظاهرا آقایون مجازن هر کاری دوست دارن بکنن.اقرار به گناه هم نکنن.چون به خودشون مربوطه ؟ هان ؟
0
0

hits