دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 دلیل برای اینکه باید به روانشناس مراجعه کنید
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
یک روانشناس یا درمانگر بالینی با مسائل مربوط به سلامت روان، تست های روان سنجی و همچنین بهزیستی روانی کلی فرد سروکار دارد.

همه ما در یک نقطه از زندگی خود مراحل استرس، اضطراب، غم و اندوه را تجربه می کنیم. برخی باورهای غلط وجود دارد که روانشناسان فقط با اختلالات روانی سروکار دارند.

مردم اغلب هنگام مبارزه با انواع مختلف اختلالات عاطفی از کمک حرفه ای یا مشورت با روانشناس اجتناب می کنند. از نظر دکتر شیرین ولی زاده ما باید از انگ ناشی از کمک گرفتن از یک روانشناس اجتناب کنیم. مراقبت از سلامت روان باعث می شود با استرس های روزمره کنار بیایید و چالش های روزمره را مدیریت کنید.

در چنین مواقعی باید با یک روانشناس مشورت کنید:

ضرر - زیان

مرگ عزیزان بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است و کنار آمدن با آن آسان نیست. مرگ والدین، همسر و حتی حیوانات خانگی برای بسیاری از مردم ویرانگر است.

از دست دادن شغل یا جدایی می تواند عملکرد روزانه فرد را مختل کند.

سوگواری یک فرآیند طبیعی است، اما انکار حقیقت از دست دادن می تواند منجر به مشکلات سلامت روان طولانی تر و مداوم شود.

10 دلیل برای اینکه باید به روانشناس مراجعه کنید

یک روانشناس می تواند به شما کمک کند راه های مناسبی برای مقابله با از دست دادن یا مرگ یکی از نزدیکان خود پیدا کنید.

فوبیاها

ترس از ملاقات های پزشکی یا دندانپزشکی، ارتفاع، پرواز، آسانسور، میکروب یا عنکبوت و غیره، فوبیای خاصی هستند که ترس غیر واقعی یا شدید از یک موقعیت، شی یا محیط خاص هستند. برخی از ترس های غیرعادی و بی اساس می توانند مشکلات گسترده ای در زندگی شما ایجاد کنند.

روانشناسان می توانند به شما کمک کنند تا با روان درمانی یا گفتگو درمانی بر ترس های خود مانند پلی فوبیا (ترس از خیلی چیزها) یا فوبوفوبیا غلبه کنید.

استرس و اضطراب

اضطراب و استرس را می‌توان در یک موقعیت یا رویداد به‌عنوان فراتر از توانایی‌های شما برای مقابله و بهزیستی تان درک کرد. تجربه استرس بیش از حد منجر به فروپاشی و منجر به احساس خستگی و افسردگی می شود که به نوبه خود بر عملکرد کاری، روابط و سلامت جسمانی تأثیر می گذارد.

یک روانشناس می تواند به شما کمک کند منبع استرس را بیابید و به مقابله با تمرکز بر موارد مثبت کمک کند.

افسردگی

افسردگی یک اختلال رایج سلامت روان است که در آن افراد نمی توانند به نیازهای شخصی خود توجه کنند، انجام فعالیت هایی که بخشی از زندگی امروزی آنهاست را به طور فزاینده ای طاقت فرسا می دانند.

آنها احساس خستگی می کنند و اغلب در مدیریت افکار و احساسات خود دچار ناراحتی می شوند.

خبر خوب این است که افسردگی بسیار قابل درمان است، به طوری که 90 درصد افراد به خوبی به درمان پاسخ می دهند.

پیدا کردن بهترین روانشناس که می تواند به شما کمک کند تا دلایل اصلی افسردگی را درک کرده و از طریق آنها کار کنید، اولین قدم برای احساس بهتر است.

مسائل خانوادگی و روابط

خانواده درمانی و مشاوره زوج-رابطه می تواند به شما در بهبود روابط آشفته با شریک زندگی، فرزندان یا سایر اعضای خانواده کمک کند.

روانشناس ممکن است به مسائل صریح مانند مشکلات زناشویی یا مالی، دعوای بین والدین و فرزندان، یا تأثیر سوء مصرف مواد یا بیماری روانی یکی از اعضای خانواده بپردازد.

10 دلیل برای اینکه باید به روانشناس مراجعه کنید

یک مشاور روابط دارای مجوز می تواند به اعضای خانواده کمک کند تا ارتباطات را بهبود بخشند و اختلافات را حل کنند.

عادات و اعتیادهای چالش برانگیز

برخی از عادات ناسالم - مانند سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و مصرف مواد مخدر، اغلب برای خروج بیشتر بیماری‌های روانی زمینه‌ای استفاده می‌شوند.

در حالی که روانشناس شما به شما کمک می کند تا به این مشکلات برسید، آنها همچنین می توانند به شما در مقابله با مسائل مرتبط با آن مانند اختلالات خواب، اختلالات خوردن و افسردگی کمک کنند.

اختلال مصرف الکل می تواند شامل مراحل مسمومیت با الکل و علائم ترک باشد.

مسائل مربوط به سلامت عاطفی

مسائل مربوط به سلامت عاطفی یا اختلالات روانی را می توان به روش های مختلفی آشکار کرد. آنها اغلب به عنوان چیز دیگری استتار می شوند و تنها با کمک یک متخصص بهداشت روان قابل تشخیص هستند.

مسائل مربوط به سلامت عاطفی مانند اختلال دوقطبی، اختلال افسردگی اساسی، اسکیزوفرنی، اختلال استرس پس از سانحه علائم مختلفی دارد و نیاز به کمک حرفه ای از یک روانشناس دارد.

مشکل در خوابیدن یا احساس خستگی بیش از حد

شاید این اولین چیزی نباشد که وقتی به درمان فکر می کنید به ذهنتان خطور می کند، اما خواب و سلامت روان ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

وقتی یکی از همگام سازی خارج می شود، دیگری معمولاً دنبال می شود. چه در طول شب احساس خستگی کنید یا در تلاش برای خوابیدن باشید، مشکلات خواب دلیل خوبی برای مراجعه به روانشناس است.

یافتن کمک مناسب

با کمک به شما در حفظ ذهنی شفاف و باز و بروز هرگونه استرس، اضطراب، فوبیا و سایر مشکلاتی که با آن مواجه هستید، یک روانشناس می تواند به شما کمک کند از زندگی بهترین بهره را ببرید و شما را از علائم افسردگی و سایر سلامت روان دور نگه دارد.

اولین قدم این است که یک روانشناس در نزدیکی خود پیدا کنید و سفر درمانی خود را با درمانگر آغاز کنید.

تا احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید

عزت نفس پایین معمولاً از دوران کودکی سرچشمه می گیرد و می تواند زندگی را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار دهد.

درمان مکانی عالی برای ایجاد اعتماد به نفس و کار از طریق روابط ناسالم گذشته یا تجربیات حل نشده از دوران کودکی است که ممکن است اعتماد به نفس شما را از بین ببرد.

برای تبدیل شدن به بهترین نسخه از خود

همانطور که سقراط گفت: "زندگی بررسی نشده ارزش زیستن ندارد". اگر برای شناخت خود، نقاط قوت و آسیب پذیری خود وقت نگذاریم، چگونه می دانیم که بهترین فرصت را به زندگی داده ایم؟ خودآگاهی بزرگترین هدیه ای است که می توانیم هم به خود و هم به اطرافیانمان بدهیم.

دلایل مراجعه به روانشناس بی پایان است. درمان نه تنها به شما در انجام هر چیزی که در حال حاضر از سر می‌گذرد کمک می‌کند، بلکه شما را برای مقابله با آنچه در آینده نیز روی می‌دهد مجهزتر می‌کند. اگر روی حصار بوده اید، اکنون وقت آن است. اما هشدار دهید: ممکن است زندگی را تغییر دهد.

کلینیک مشاوره و روانشناسی خانه شیرین با هدف بالا بردن سطح سلامت روان در اجتماع پس از اخذ مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از سال 1389 با مدیریت دکتر شیرین ولی زاده نخبه کشوری و عضو انجمن روانشناسان امریکا, در محیطی آرام، تجهیزات به روز و تیمی با تجربه فعالیت خود را آغاز کرده و امیدوار است گامی هرچند کوچک در مسیر سلامت روان جامعه بردارد.

این مرکز طیف گسترده‌ای از مشکلات روانشناسی را پوشش داده که از جمله آن می‌توان به مشاوره و روانشناسی کودک و نوجوان, مشاوره فردی، زوج درمانی، مشاوره خانواده و گروهی, روانپزشکی و … اشاره نمود.

شماره تماس: 02188276904



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits