دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان افسردگی در کمتر از 24 ساعت!
8
زمان مطالعه: 6 دقیقه
افسردگی یکی از بیماریهای شایعی است که در حال حاضر بسیاری از افراد را در سراسر دنیا درگیر خود کرده است.

دلایل بسیاری وجود دارد که فرد را رفته رفته به سمت افسرده شدن می کشاند، مطمئنا در صورتی که در مراحل اولیه نمود علائم افسردگی در فرد درمان وی صورت گیرد می توان امید بسیار زیادی داشت که فرد بتواند به زندگی عادی بازگشته و سلامت و شادی زندگی خود را به دست آورد.

راه های بسیار زیادی وجود دارد که می توان به کمک آنها افسردگی افراد را مداوا و یا تاثیرات آنرا به حد بسیار زیادی کاهش داد، در ادامه قصد داریم تا شما را با بخشی از روش های درمان افسردگی آشنا کنیم، روش هایی که حتی این امکان را دارند تا افسردگی فرد را در کمتر از 24 ساعت درمان کنند!

استفاده از شیوه های روان درمانی برای درمان افسردگی

همانطور که میدانید در بسیاری از موارد علل اصلی افسردگی فرد برای پزشک مشخص نمیشود، در این خصوص بسیاری از پزشکان، روان درمانی را تجویز می کنند. فردی که احساس افسردگی می کند می تواند با مراجعه به جلسات روان درمانی مهارت ها و دانش و بصیرت خود را به طرز چشمگیری افزایش دهد تا احساس بهتری نسبت به خود و توانایی هایش داشته باشد و رفته رفته از حالت افسردگی که در آن گرفتار شده است خارج شود.

از جمله روش های روان درمانی که بیشتر از آنها استفاده می شود می توان به رفتار شناختی، میان فردی و روان پویشی اشاره نمود که تجویز هر یک از این روش ها بسته به شرایطی که بیمار در آن به سر می برد بر عهده پزشک یا پزشکان معالج است.

درمان های گروهی برای معالجه افسردگی

یکی از جدیدترین و پر طرفدارترین روش های درمان افسردگی که به تازگی در بسیاری از کشورهای پیشرو در عرصه درمان افسردگی نیز مورد استفاده قرار میگیرد درمان گروهی افراد است. در این روش درمانی تعدادی از افرادی که از یک بیماری مشترک رنج می برند گرد هم جمع شده و در حضور درمانگر خود با یکدیگر به بحث و تبادل نظر میپردازند و از مسائل و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم میکنند می گویند.

یکی از مزایای این سبک درمانی این است که وقتی فرد افرادی را در پیرامون خود می بند که از مشکلاتی برابر با مشکلی که او از آن رنج می برد برخوردار هستند دیگر احساس تنهایی نکرده و تلاش مضاعفی در کنار سایر دوستانش انجام میدهد تا بتواند بر مشکلات پیش آمده پیروز شود.

درمان گروهی افسردگی

درمان دارویی برای افسردگی

شاید بتوان درمان دارویی را متداول ترین روش درمان افسردگی دانست، در این روش پزشک با تجویز داروهایی تلاش می کند تا فرد را به روش های مصنوعی از حالت روانی که در آن گرفتار شده است خارج کند. مطمئنا داروهایی که برای درمان افسردگی مورد استفاده قرار میگیرند بدون ضرر نبوده و این امکان می رود که استفاده از این داروها در کنار درمان افسردگی فرد ضررهای بعضا جبران ناپذیری را به سلامت جسمانی وی وارد آورد. این در حالی است که هزینه تامین این داروها به شدت بالا بوده و در صورتی که فرد به صورت پیوسته نسبت به مصرف آنها اقدام ننماید این امکان وجود دارد که درمان با شکست رو به رو شده و حالات قبلی شخص بیمار مجددا بازگردند.

همواره توصیه شده است تا در صورتی که از روش های دارویی برای درمان افسردگی استفاده می کنید حتما در کنار آن از سایر روش هایی که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم نمود نیز استفاده نمایید.

درمان دارویی افسردگی

تغییر در سبک زندگی، ساده ترین، ارزان ترین و زودبازده ترین درمان افسردگی

یکی از اصلی ترین عللی که منجر به افسرده شدن شخص می شود سبک زندگی غلطی است که وی دنبال می کند. این در حالی است که رویه هایی که افراد به صورت مستمر در طول روز یا هفته نسبت به انجام آنها اقدام می کنند و به نوعی به عادت آنها تبدیل شده است می تواند بیشترین میزان تاثیر را در افسرده شدن یا درمان افسردگی آنها داشته باشد.

ورزش دشمن تمام بیماریها

ورزش کردن می تواند فواید بسیار زیادی در تمام عرصه های زندگی فردی و اجتماعی هر شخصی داشته باشد، در صورتی که برنامه روزانه ای برای ورزش کردن داشته باشید مطمئنا این شانس را خواهید داشت تا سلامت روانی خود را نیز بازپس گیرید و از چنگال افسردگی به راحتی نجات یابید.

ورزش دشمن افسردگی

روابط اجتماعی خوب و دوستانه شادابی شما را دو چندان میکند

انسان موجودی اجتماعی است و برای بقا و پیشرفت خود نیازمند ارتباط با سایرین است، در صورتی که بتوانید دوستانی خوب، شاداب و با انگیزه را پیدا کنید که در مسیر نجات از افسردگی یاری گر شما باشند این شانس را خواهید داشت تا در کمترین مدت زمان بیشترین میزان درمان پذیری را در زمینه درمان افسردگی را تجربه کنید.

تغییر سبک غذایی

مقالات بسیار زیادی در خصوص تاثیرات روانی مواد غذایی که افراد هر روز مصرف میکنند تا کنون نوشته شده است و همین امر دلیل بسیار قانع کننده ای است که از این به بعد بیش از پیش بر روی هر یک از مواد غذایی که در طول روز مصرف میکنید حساسیت به خرج داده و با وسواس بیشتری غذای روزانه خود را میل کنید. یک تغییر کوچک در سبک غذاییتان می تواند شما را چند قدم اساسی به درمان قطعی افسردگی جلو ببرد.

دکوراسیون منزلتان را دریابید!

محیطی که در آن زندگی میکنید بیشترین میزان تاثیر را در روحیات و خلقیات شما خواهد گذاشت. در صورتی که محیط پیرامونی شاد و لذت بخشی نداشته باشید نباید انتظار داشته باشید که از نظر روحی نیز شخصی پر انرژی و شاد باشید. یکی از روشهایی که امروزه می تواند در این زمینه به شما کمک کند تغییر دکوراسیون منزل است. شما حتی با کمتر از یک میلیون تومان نیز این امکان را خواهید داشت تا در کمتر از 24 ساعت دکوراسیون منزل خود را تغییر داده و محیط یکنواخت منزل خود را نو نوار کنید. در این خصوص خرید پوستر دیواری با زمینه طبیعت و همچنین خرید کاغذ دیواری با طرح های شاد می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

اگر دوست دارید تا با کمترین هزینه در کمترین زمان ممکن با استفاده از پوستر دیواری یا کاغذ دیواری روح تازه ای به دکوراسیون منزل خود ببخشید مطمئنا وب سایت زیار دکور میتواند مناسب ترین انتخاب برای شما باشد. با خرید یک پوستر دیواری یا تغییر کل دکوراسیون منزلتان به وسیله کاغذ دیواری میتوانید در کمتر از یک روز به جنگ افسردگی رفته و آنرا در مدت زمان کوتاهی شکست دهید.

پوستر دیواری طبیعت

کم خوابی، بیخوابی و بدخوابی از عوامل مهم افسردگی

خواب مهم ترین مسئله برای بدن است، در صورتی که تنظیمات خواب شبانه شما دچار اختلال شود این امکان وجود دارد که در کارایی بسیاری از بخش های بدنتان نیز اختلالات گسترده ای حاصل شود. یک برنامه منظم کاری در طول روز در کنار افزایش آرامش روحی می تواند شما را به خوبی برای یک خواب لذت بخش در شب آماده کند.

به نظر شما کدام روش درمان افسردگی می تواند بیشترین میزان تاثیر را در درمان افسردگی داشته باشد؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (8 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits