دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
افراد با گروه خونی O چه شخصیتی دارند ؟
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
یکی از گروه خونی های شایع در جهان، گروه خونی O است. افرادی با این نوع گروه خونی دارای ویژگی های شخصیتی خاصی هستند که در ادامه آن ها را خواهید شناخت.

ویژگی های شخصیتی گروه خونی O

گروه خونی O عموما رایج ترین گروه خونی نسبت به دیگر گروه های خونی می باشد و در ایران هم نیز با در بر گرفتن نزدیک به ۴۰ درصد جمعیت، بیشترین جامعه آماری را نسبت به گروه های خونی دارد.

اما ویژگی هایی که افرادی با این گروه خونی از خود بروز می دهند چیست ؟ در رابطه عاطفی افراد با این گروه خونی چگونه عمل می کنند ؟ این افراد در محیط های شغلی چگونه عمل می کنند ؟

همان طور که در تعریف مختصری که در مورد این افراد داده شد، این افراد، افرادی موفق در جامعه می باشند و چشم از هدف خود بر نمی دارند. این افراد برای بدست آوردن بهترین جایگاه و نشستن در صدر کاری که در حال انجام آن هستند از تلاش دست بر نمی دارند.

اینان همان افرادی هستند که رقابت را به وجود می آورند و از رقابت کردن خسته نمی شوند.

افرادی با گروه خونی O برای انجام کارها از سلسله مراتب مشخصی پیروی می کنند و با برنامه ریزی حساب شده به آنچه می خواهند می رسند. این افراد هیچ چیزی را در سطح نرمال نمی خواهند و همیشه دوست دارند در هر کاری بهترین باشند.

شخصیت گروه خونی O

ویژگی های افراد گروه خونی O

گروه خونی O در رابطه عاطفی

این رفتار در صدر بودن جز ویژگی هایی است که افرادی با گروه خونی O هرگز در هیچ جا آن را رها نمی کنند. افرادی با گروه خونی O تمایل دارند که در رابطه عاطفی هم در صدر باشند.

مردانی با گروه خونی O در امر انتخاب همسر هم دنبال بهترین میروند و می خواهند در این جایگاه از زندگی هم بهترین باشند. پس اغلب این افراد در جامعه به دنبال کسی میروند که از نظر اجتماعی و طبقاتی در سطح خوبی قرار داشته باشد.

در زنان انتخاب به این صورت است که زن کسی را انتخاب می کند که بتواند با آن به دیگران فخر بفروشد. اغلب این زنان ویژگی هایی دارند که باعث می شود بسیار پرشور تر از زنان دیگر در جامعه باشند آنان را به دلباختگان پرشور می شناسند.

زنان با گروه خونی O به سرعت دل می بندند و خیلی زود ناامید می شوند این رفتار بدین خاطر روی می دهد که افراد این گروه خونی علاوه بر خودپسندی و تصورگرایی، حسود هستند.

شخصیت گروه خونی O مثبت

روابط عاطفی گروه خونی O

نقطه ضعف گروه خونی O

نقطه ضعف اساسی این دسته افراد آن است که چون در درک ویژگی سلسله مراتب و روابط اجتماعی بسیار قَدَرند، رفتار خود را هماهنگ با چنین ساخت هایی می کنند. به این معنا که تا وقتی در شرایط آشنا کار می کنند، عالی هستند، اما وقتی آن ها را از محیط آشنا دور می کنید، چنان است که گویی طفلی را از حوض کوچکش بیرون می آورید.

انسان گروه خونی O از کوچکترین گرفته تا بزرگترین رهبر در محیط های ناآشنا کاملا درمانده اند. در آنجایی که نه قانون، نه سلسله مراتبی و نه راهنمایی برای وضعیت جدید وجود دارد، اینان کاملا وابسته به افراد سایر گروه های خونی می شوند.

ویژگی های رفتاری گروه خونی O

رفتار گروه خونی O

خصوصیات شخصیتی گروه خونی O

بی پروا، با اراده، مغرور، بخشنده، اجتماعی،با انرژی، برونگرا، رک و صریح، واقع گرا، نمایشی، عمومی، مثبت، مستقل، ریسک پذیر، نا فرمان، بی اعتبار، لجوج و خودمحور.

به آسانی دوست می شوند و با جریانات همراه شده و به فرصت ها چنگ می زنند. برای شروع یک پروژه یا شکار یک ایده و نظر صریح هستند. درفعالیت های سازمان یافته خوب عمل می کنند.

دربعضی موارد چندان دقیق نیستند و احساسات زیاد و قوی از خود نشان می دهند. ممکن است به سرعت مخالفت عمیق خود را با یک نظر بیان کنند اما معمولا این مخالفت پایدار نیست. کارگشایانی سنتی، محرک و کمی لاف زن هستند.

یکی دیگر از خصوصیات افراد گروه خونی O این است که احساسات خود را خیلی نشان می دهند اما در برخورد با دیگر گروهای خونی این بیان اظهارات متغیر است. نوعی ظرافت ذاتی و فطری دارند.

شخصیت های اجتماعی و پر زرق و برق هستند، می توانند در حوادث و بحران ها سازگاری خوبی داشته باشند. لغات و کلمات به آسانی به سراغ آن ها می آیند. خجالتی نیستند و رک و صریح احساسات درونیشان را فاش می کنند.

جاه طلب اند اما گاهی با جزییات سرگرم می شوند. علاقمند به حفظ روابط هستند و خودشان در این زمینه تلاش می کنند.

شخصیت گروه خونی O

اخلاق افراد گروه خونی O

ازدواج گروه خونی O با همدیگر

سوالی که برای بعضی از افراد پیش آمده است این است که فردی که دارای گروه خونی o است چرا نمی تواند با فردی با گروه خونی همسان خودش ازدواج کند ؟

در جواب این عزیزان باید گفت که این کاملا غلط است و تمام گروه های خونی می توانند بدون هیچ دغدغه ای با هم ازدواج کنند.

گروه های خونی یک عامل دیگر در کنار خودشان دارند به نام rh که در این مورد وقتی دو نفر با هم ازدواج می کنند در هنگام بچه دار شدن فقط این عامل است که بین مادر و بچه باید چک شود.

به این صورت که اگر مادر rh- باشد و جنین rh+ باشد از نظر آنتی بادی ها مشکلاتی ایجاد خواهد شد که معمولا توصیه می کنند مادر از آمپول روگام استفاده نماید.

Rh چیست ؟

چنانچه سطح گلبول های قرمز فردی واجد این آنتی ژن (D) باشد، گروه خونی فرد RH+­ و چنانچه فاقد این آنتی ژن باشد RH- می باشد، که در کنار سیستم ABO بصورت (+) و یا (-) نشان داده می شود. از آنجایی که نخستین بار در میمون (RHESUS) شناسایی گردید به این نام خوانده می شود.

نکته:۸۵ تا ۹۰ درصد ایرانیان RH+ می باشند.

همه چیز در مورد گروه خونی +O

همه چیز درمورد گروه خونی O منفی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits