دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه با خواهر شوهر خود رابطه خوبی برقرار کنیم ؟
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بسیاری از خانم ها همیشه از خواهر شوهر خود بدگویی کرده و او را رقیب خود می دانند. در ادامه ما قصد داریم نحوه برخورد با خواهر شموهر را به شما عزیزان آموزش دهیم تا به بهبود رابطه میان شما و خواهر شوهرتان کمک کند. با ما همراه باشید.

بهترین برخورد با خواهر شوهر چیست ؟

نحوه برخورد با خواهر شوهر موضوع مورد بحث ماست. ارتباط با خانواده شوهر از جمله سخت ترین رابطه هایی می باشد که باید پس از ازدواج برقرار کنیم و باید به خاطر داشته باشید که برقرای رابطه ای صحیح در حقیقت یک نوع مهارت می باشد که می توان آن را یاد گرفت.خواهر شوهر در واقع در خانواده شوهر یک عضو کلیدی می باشد که اگر بخواهد اسباب صلح را فراهم می کند و تنش ها را نیز کاهش می دهد و برعکس.

همانطور که می دانید و در بیشتر خانواده ها مشاهده می کنید بیشتر مادرها در همه موارد در ابتدا نظر دخترشان را می پرسند بنابراین می توان گفت که خواهر شوهر مشاور مادر شوهر می باشد و داشتن یک رابطه خوب بین عروس و خواهر شوهر تاثیری مثبتی در محکم شدن پیوند عاطفی بین عروس و خانواده شوهر دارد.
به طور کلی می توان گفت اگر با خواهر همسرتان یک رابطه سالم و دوستانه داشته باشید می توانید ارتباط خوبی نیز با سایر اعضای خانواده شوهر داشته باشید و بر عکس.

چگونه با خواهر شوهر رفتار کنیم

رفتار با خواهر شوهر

چگونگی برقراری رابطه خوب با خواهر شوهر

1. مشخص کردن مرز بین دخالت و حمایت برای برخورد با خواهر شوهر

بین دخالت و حمایت مرز باریک و ظریفی وجود دارد به منظور شکر آب نشدن رابطه بین عروس و خواهر شوهر نباید پیشنهادها و رفتارها و صحبت هایی که او به منظور حمایت دارد به عنوان دخالت تلقی شود.زیرا همانطور که می دانید حمایت و نظارت جنبه مثبت دارد اما دخالت کردن جنبه منفی دارد و کسی دوست ندارد در کارهایی که مربوط به او می باشند کسی دخالت کند اما مشکل وقتی ایجاد می شود که دیگری قصد حمایت کردن شما را دارد ولی شما حمایت او را به عنوان دخالت تلقی می کنید.
شاید حالا با خود فکر می کنید که از کجا متوجه شویم که کدام پیشنهادهای خواهر همسرتان حمایت و کدام دخالت می باشند در این جا با ذکر مثالی شما را بیشتر با این موضوع آشنا خواهیم کرد:به طور مثال خواهرشوهرتان را به منزل تان دعوت کرده اید و صحبت از مشکلات اقتصادی می شود و همسرتان می گوید که چند روز پیش برای خرید میوه چقدر هزینه کرده است و خواهر همسرتان پیشنهاد می دهد که از فلان میدان میوه خریداری کنید که علاوه بر کیفیت قیمت های مناسبی نیز دارد.شاید شما پیشنهاد وی را به عنوان دخالت ببینید اما او خواسته است که در این زمینه تجربه ای که دارید در اختیار شما نیز قرار دهد.

بهترین طرز برخورد با خواهر شوهر

نحوه برخورد با دخالت خواهر شوهر

2. احترام گذاشتن به یک دیگر برای برقراری رابطه خوب با خواهر شوهر

تفکیک کردن مرز بین صمیمیت، احترام و اقتدار در روابط بین عروس و خواهر شوهر از اهمیت بالایی برخوردار است و احترام گذاشتن مهم تر از صمیمیت می باشد.
بنابراین به سلیقه ها، عقاید و طرز فکر یکدیگر احترام بگذارید و در ابتدا ستون احترام را در رابطه هایتان بر پا کنید و بعدها اگر توانستید با رعایت کردن حد و حدود صمیمیت و دوستی ها را نیز می توانید افزایش دهید.

بهترین طرز برخورد با خواهر همسر

تأثیر احترام در برقراری رابطه با خواهر شوهر

3. مشخص کردن مرز بین کنترل و نظارت برای برقراری رابطه صمیمی با خواهر شوهر

بین کنترل و نظارت نیز مرز باریکی وجود دارد که برخی موارد خانواده ها قصد نظارت دارند اما آن ها فکر می کنند که خانواده ها قصد کنترل دارند به طور مثال: شما تصمیم دارید که برای ماه عسل به فلان شهر سفر کنید.خواهر شوهرتان به دلیل اینکه به تازگی به آن شهر سفر کرده است به شما پیشنهاد می دهد که به شهر دیگری بروید.

حتماً بخوانید:
چگونه با خانواده شوهر قبل و بعد ازدواج رفتار مناسب داشته باشیم؟

چگونه با خانواده شوهر قبل و بعد ازدواج رفتار مناسب داشته باشیم؟

رفتار مناسب با خانواده شوهر بسیار مهم است و برای اینکه یک عروس فوق العاده و رویایی برای خانواده شوهر خود باشید، باید برخی از نکات را به خوبی رعایت…

زیرا به این نتیجه رسیده است که مسافرت کردن به آن شهر خیلی مناسب نمی باشد.حالا اگر خواهر همسرتان تصمیم گیری آخر را به خودتان بسپارد در واقع نقش نظارتی داشته است اما اگر تمام تلاش خود را انجام دهد که حرف خود را به کرسی بنشاند، به احتمال زیاد عروس برداشت می کند که او قصد کنترل کردن دارد.

طرز رفتار صحیح با خواهر شوهر

نحوه صمیمی شدن با خواهر شوهر

4. برای بهبود رابطه با خواهر شوهر در مقابل هرچه که می‌گوید سکوت کنید

البته او فکر می‌کند احمق هستید. این یک ریسک است چون ممکن است که او حس خوبی کند و هرچه را که می‌خواهد بگوید. اگر این رفتار را تحمل کنید آرام آرام به پادری تبدیل خواهید شد !اما اگر با او مخالفت و بحث کنید او فکر می‌کند که برادرش با یک زن از خود راضی عصبی ازدواج کرده که می‌خواهد بین او و برادرش قرار گیرد.
ممکن است شما در حال دفاع از خود باشید اما او فکر می‌کند که از او متنفرید و می‌خواهید او را کوچک کنید.این به آن معنی نیست که اصلا نظر واقعی خود را بیان نکنید بلکه باید مراقب رفتار و نحوه بیان خود با خواهر شوهر باشید.

 رابطه با خواهر شوهر

طرز برخورد مقابل حرف های خواهر شوهر

5. برای برقراری رابطه صمیمی با خواهر شوهر مهربان و دلسوز باشید

اگر او همیشه ناله می‌کند و با شما درد و دل می‌کند، این کار را در آینده هم انجام خواهد داد. اما اگر شما واقعا بدانید که مشکل او چیست و از کجا سرچشمه می‌گیرد می‌توانید مهربان بوده و خود را از داستان او جدا کنید. اگر شما گوش ندهید او دیگر شما را به عنوان یک گزینه قابل اتکا نگاه نخواهد کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits