دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ویژگی های شخصیتی افراد مغرور و خودشیفته
5
زمان مطالعه: 8 دقیقه
همه ی شما افراد مغرور را دیده و با آن ها برخورد داشته اید. اینگونه افراد دارای ویژگی های شخصیتی خاصی هستند از این رو باید در برخورد با آن ها بسیار دقت کرد. با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این باره در اختیارتان قرار دهیم.

ویژگی ها و نشانه های افراد مغرور

ویژگی های شخصیتی افراد مغرور موضوع مورد بحث ماست. آدم های مغرور، منفورترین آدم ها از نظر اجتماع هستند، کسانی که شاید به صورت ظاهری احترام هایی می بینند، ولی این احترام ها دلیل بر شخصیت بالای آن ها نیست.

ما در اینجا نشانه هایی آورده ایم تا بتوانید راحت تر افراد مغرور را بشناسید و از آن ها دوری کنید، اگر این نشانه ها را در خود می بینید حتما فکری به حال درمان این ویژگی ناپسند بکنید، چرا که انسان های مغرور هیچ جایگاهی در بین مردم ندارند.

1. ویژگی های افراد مغرور: ترک کردن و اهمیت ندادن به جمع

یکی از نشانه های غرور در جمع حاضر نشدن است، البته حاضر نشدن به این معنی که افرادی را که دور هم جمع شده اند، پایین تر از خودمان می دانیم و علت عدم حضور ما "برتر دانستن شان خودمان" از جمع است.

غیبت های طولانی در جمع های فامیلی و دوستانه و یا همسایه ها، با این فکر که این جمع در حد ما نیست یکی از نشانه های غرور و خودبرتربینی است.

2. ویژگی های افراد مغرور: اعتنا نکردن به حرف های دیگران و بی اهمیتی به مردم

انسان مغرور به صورت ارادی یا غیر ارادی نسبت به حرف های دیگران بی اعتنا می شود و هر کس را با دلیلی رد می کند، مثلا پدر و مادر وقتی چیزی می گویند آن ها را عقب افتاده و پیر می داند، یا وقتی استاد یا معلم به اون تذکری می دهد، با بهانه "نفس از جای گرم بلند شدن" حرف او را نمی پذیرد.

به همین ترتیب، هر کس به بهانه ای رد می شود و فرد تنها به خواسته خودش اعتنا می کند.

3. ویژگی های افراد مغرور: انتقاد فراوان

یکی از مهم ترین نشانه های انسان مغرور انتقاد کردن است، فرد مغرور از هر کس و هر چیز انتقاد می کند، از دولت و حکومت گرفته تا همسایه و همسر و فرزند ! از همه چیز دنبال ایراد و مشکل آن می گردد و کمتر به نکات مثبت توجه می کند.

4. ویژگی های افراد مغرور: تمسخر دیگران

کسی که به بهانه های مختلف دیگران را مسخره می کند، رگه هایی از غرور را در وجودش دارد، مسخره کردن و خندیدن به دیگران و دست انداختن آن ها از نشانه های غرور است.

5. ویژگی های افراد مغرور: انسان مغرور با تمام دنیایش درگیری دارد

نیازی نیست برای تغییر زاویه دید یک انسان مغرور با او برخورد تندی داشته باشید، فقط کافی هست زمانی که ناراحت می‌شوند میزان حس عصبانیت آن ها را بسنجید.

اگر خیلی کم باشد خب احتمالا روز بدی داشته اند ولی اگر بسیار عصبانی باشند احتمالا چیزی «دنیای کوچک آن ها» را بهم ریخته است و داشتن چنین نشانه هایی حاکی از حس غرور و تعصب هست.

این افراد بالاخره در یک نقطه از زندگی متوجه خواهند شد که دنیا حول محور آن ها نمی چرخد هرچند دائما سعی دارند که فضایی را ایجاد کنند که نشان دهند که هنوز محور همه چیز هستند و اگر شما بخواهید دنیای واقعی را به آن ها نشان دهید احتمالا عصبانیشان خواهید کرد.

انسان مغرور سعی دارد همه چیز و هرکسی را کنترل کند، از ابهام بسیار می‌ترسد و اگر در شرایطی مبهم قرار بگیرد بسیار خشمگین خواهد شد زیرا نمی تواند آن را تحمل کند.

واقعیت دنیای اطراف این افراد را اذیت خواهد کرد و ناقص بودن خود را درک نخواهند کرد و بجای اینکه بازخورد و دیدگاه دیگران را درباره میزان موفقیت خود ارزیابی کنند به خاطر کارهای نه چندان موفق احساس برتری زیادی می‌کنند.

6. ویژگی های افراد مغرور: سطح کیفیت دوستی پایینی دارند

این افراد نمی‌توانند دوستی پایداری با همه داشته باشند، احتمال بسیار زیادی دارد که با فردی که امروز خوشحال هستند، در آینده نزدیک از او متنفر باشند و بیشتر سعی می‌کنند با افرادی باشند که اوضاع و احوالشان مناسب هست.

یکی از بارزترین نشانه‌های افراد مغرور این هست که با افرادی که کمی دچار مشکلات مختلف باشند نمی توانند دوستی خوبی برقرار کنند.

زیرا تمایل دارند که همیشه خوب به نظر برسند و احساس موثر بودن داشته باشند و اگر دوستانشان این احساس را به آن ها ندهند احتمالا به سرعت از دوستی خارج خواهند شد و دوستی که تا دیروز بهترین دوست می‌نامیدند حالا امروز مانند یک غریبه برای آن ها باشد.

چیزی که یک انسان مغرور را اذیت خواهد کرد این هست که چرا دوستان معتمد و حمایت کننده زیادی ندارند که البته این موضوع را در نوع انتخاب و نحوه ارتباط خودشان با افراد دیگر می‌توان دید.

نحوه برخورد با افراد مغرور

اگر همیشه از مسیرهایتان را افرادی که مغرور هستند عبور می کنید، نکات موثر برای برخورد با افراد مغرور که در این بخش گفته شده است را امتحان کنید، شما قادر خواهید بود از استراتژی هایی برای رسیدگی به شخصیت متکبر این نوع افراد در زندگی تان با رفتاری مناسب استفاده کنید.

1. در برخورد با انسان مغرور اعتماد به نفس بالا داشته باشید

یکی از بهترین راه های برخورد با یک فرد متکبر، نشان دادن اعتماد به نفس بالای خودتان است. با یک شخص متکبر با دانستن اینکه خودتان قوی، شایسته و مطمئن هستید، رفتار کنید؛

زمانی که احساس می کنید آهنگ صدای شما بیشتر است، به احتمال زیاد به نظر می رسد کمتر به فرد متکبر اجازه داده می شود تا در مورد شما نظری بدهد اینکار شما را از آسیب پذیری جلوگیری می کند.

فرد متکبر ممکن است نتواند با شما ارتباط برقرار کند و به جای آن چیزهای بی رحمانه را به شما بیان کند، از این به عنوان فرصت استفاده کنید با این حال شما می توانید از این مواجهه برای فرصتی برای بهبود مهارت گوش دادن، تحمل دیگران، و انعکاس تعامل با دیگران خود را بهبود دهید.

2. در برخورد با افراد مغرور اجازه ندهید که به فکر و روان شما وارد شوند

این می تواند بسیار ساده تر از انجام دادنش باشد بعضی از فرض ها را بپذیرید که فرد سعی ندارد نسبت به شما بی احترامی کند از این برخورد چه چیزی را می گیرید ؟ آیا در یک داستان عمیق وجود دارد که باید آن را بدانید ؟ آنچه شما می توانید برای جلوگیری از همه حرف ها و ناامیدی ها بکنید را انجام دهید و آن نظرات را نادیده بگیرید.

حداقل می توانید آن را مانند یک داستان خنده دار برای دوستانتان در آینده تعریف کنید این به شما کمک خواهد کرد تا از استرس هایی که بر سرتان فشار می آورد، خلاص شوید.

3. در برخورد با افراد مغرور موضوع مکالمه را تغییر دهید

اگر هیچ چیز درست کار نمی کند، راهی برای انتقال به یک موضوع مکالمه جدید پیدا کنید این می تواند قدرت را از شخص متکبر بگیرد. افراد مغرور و متکبر بیشتر به گفتگویی که در آن احساس راحتی می کنند تسلط بیشتری دارند.

اگر شما آن را به چیز دیگری تغییر دهید، چیزی که آن را می شناسید و یا می توانید به راحتی در آن مورد بحث کنید، می تواند باعث شود تا با آن شخص صحبت های سازنده تری داشته باشید.

اگر آن ها سعی می کنند صحبت را به موضوع قبلی بازگردند، بگویید که شما قبلا نظرات خود را در آن باره مطرح کرده اید و می خواهید درباره دیگری بحث کنید.

4. در برخورد با افراد مغرور راه خودتان را بگیرید و مؤدبانه مخالفت کنید

مهم نیست، شما یک کیسه بکس یا آینه نیستید. شما حق دارید حتی اگر نظرهای مخالف دارید با احترام بگویید؛ راه های مودبانه ای برای توضیح دادن به اشخاص را دارید که با آن ها موافق نیستید.

از عبارت "یک نقطه جالب وجود دارد" استفاده کنید. راه بزرگی را پیش بگیرید و بدانید که شما کار خودتان را انجام داده اید و این بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

5. در برخورد با افراد مغرور با آن ها صادق باشید

اگر هیچ چیزی درست کار نمی کند و فرد متکبر همچنان به اعصاب خردکنی شما ادامه می دهد، با آن ها صادق باشید، شما نیازی به فریاد، سوگند یا استدلال ندارید. می توانید با راهی مؤدب و با اعتماد به نفس به آن ها بگوئید که فکر می کنید بسیار متکبر هستند.

اطمینان حاصل کنید که راهتان درست است و نمونه های روشنی از اینکه آن ها به شما آسیب رسانده یا مزاحم شما هستند، را ارائه دهید.

ممکن است در ابتدا دیوانه شوند اما این می تواند منجر به تغییرات مثبتی در آن ها شود اگر وضعیت آن ها فرق نکرد و یا فرد به نوعی پاسخی نداد، به سادگی از وضعیت خارج شوید و آن را ترک کنید متاسفانه، همه چیز را نمی توان ثابت کرد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با ویژگی های افراد درون گرا و نحوه ی رفتار با آن ها

چطوری یک مرد مغرور را جذب خود کنیم ؟

بیشعور کیست؟ نشانه های افراد بیشعور و راه های کنار آمادن با آنها

با شوهر خودشیفته باید اینجوری برخورد کرد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (5 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits