دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه یک فرد مغرور را مجذوب و عاشق خود کنیم ؟
10
زمان مطالعه: 8 دقیقه
در این مقاله می خواهیم در مورد نقطه ضعف ها و برخورد مناسب با مردان یا زنانی صحبت کنیم که غرور بسیار زیادی دارند. اینجا منظور از فرد مغرور (چه زن و چه مرد) کسی است که اعتماد به نفس بیش از حد داشته و به اصطلاح خودشیفته می باشد.

عاشق کردن فرد خودشیفته و مغرور

در تعریف کلاسیک به صورت تئوری، یک شخص مغرور یا خودشیفته نمی تواند نادیده گرفته شدن را از طرف هر شخصی تحمل کند.

معمولا، هر کاری برای بدست آوردن توجه ی طرف مقابل انجام می دهد ( نگاه کنید به چرا بعضی افراد خود نمایی می کنند).

یکی از بهترین روش ها برای اینکه کاری کنید یک مرد یا زن مغرور و خودشیفته شما را فراموش کند نادیده گرفتن وی است.

یک فرد مغرور و خودشیفته نیاز به توجه و تحسین دارد. اما نه توسط هر شخصی.

این موضوع بستگی به ارزش آن شخص دارد. توجه کنید دیدگاه انسان ها نسبت به مفهوم با ارزش بودن متفاوت است.

قبل از هر چیزی باید متوجه شوید ارزش از دید طرف مقابل شما چه تعریفی دارد.

این ارزش می تواند ایجاد اعتماد به نفس، ثروت، تحصیلات، زیبایی اندام یا هر مورد دیگری باشد.

ارتباط با مرد یا زن مغرور

هنگام ایجاد ارتباط متقابل با یک شخص مغرور سه نوع سناریوی مختلف رفتاری وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • سناریوی اول: این فرد به شخص مغرور توجه ی لازم را کرده و او را ستایش می کند.

واکنش فرد مغرور: سعی می کند بیشتر به آن شخص نزدیک شده و از وی استفاده کند تا منابع ارضا کننده ی غرور و خودشیفتگی خود را تامین کند.

  • سناریوی دوم: آن فرد، شخص مغرور را مورد انتقاد قرار می دهد یا به وی بی اعتنایی می کند.

واکنش فرد مغرور: آن پسر یا دختر مغرور از شما متنفر می شود و سعی می کند به شکلی انتقام بگیرد یا شجاعانه تلاش می کند نظر شما را در مورد خود تغییر دهد. این موضوع بستگی به ارزش کلی شما پیش وی دارد.

  • سناریوی سوم: آن فرد، شخصیت مغرور را فقط نادیده می گیرد، نه انتقاد می کند و نه توجه ی لازم را به وی نشان می دهد ( چه منفی و چه مثبت) – یک موقعیت خنثی را حفظ می کند.

واکنش فرد مغرور: وی متوجه می شود ارزش وقت او را ندارید (چرا که منابع تامین کننده ی غرورش را در اختیارش قرار نمی دهید) و او نیز شما را نادیده می گیرد.

اما به یاد داشته باشید بی اعتنایی از سمت عشق و یا فردی که با ارزش است، داستان دیگری دارد.

حتماً بخوانید:
ویژگی های شخصیتی افراد مغرور و خودشیفته

ویژگی های شخصیتی افراد مغرور و خودشیفته

همه ی شما افراد مغرور را دیده و با آن ها برخورد داشته اید. اینگونه افراد دارای ویژگی های شخصیتی خاصی هستند از این رو باید در برخورد با آن ها بسیار…

بسیاری از افراد مغرور و خودشیفته، وقتی به این شکل مورد پذیرش قرار نگیرند نمی توانند به درستی از ایگوی ( ایگو “من”، “خود” و حتی “نفس” هم ترجمه شده است) خود حفاظت کنند و اوضاع روحی بسیار وخیمی پیدا خواهند کرد.

نکاتی که تا کنون بیان شد، تعریف های کلاسیک در مورد افراد مغرور و خودشیفته بود. اما واقعیت این است که هر شخصیت خودشیفته یا مغروری به شکلی منحصر به فرد رفتار خواهد کرد.

هیچ قانون استاندارد و جهان شمولی وجود ندارد که به ما بگوید همه ی افراد خودشیفته پس از بی اعتنایی دقیقا چگونه رفتار می کنند ( نگاه کنید به چگونه با افراد خوشیفته برخورد کنیم).

بعضی رفتار وحشیانه از خود نشان می دهند، بعضی بسیار خشمگین می شوند، بعضی بیشتر به طرف مقابل نزدیک می شوند، بعضی اهمیت نمی دهند و بعضی اصلا علاقه ی عاشقانه ای پیدا نخواهند کرد که برای طرف مقابشان ارزشی قائل باشند.

“عشق” لزوما برای یک شخصیت خودشیفته و مغرور غیر ممکن نیست؛ آنها فقط عشق را به شکلی متفاوت از دیگران می بینند.

خودشیفته ها، عشق را به عنوان یک رابطه می بینند که به وسیله ی آن می توانند منابع تامین کننده ی غرور و تکبر خود را تامین کنند. بدست آوردن یک شریک دلدادگی رمانتیک و بسیار باارزش یکی از روش های رسیدن به این منابع است.

مغرور های خودشیفته بدون هیچ ترس و هراسی به دنبال عشق های جذاب و دست نیافتنی هستند.

مثل شهرت، پول، موقعیت و قدرت. همچنین بدست آوردن یک شریک باارزش از اولیت های چنین افرادی است.

عاشق کردن فرد مغرور

بی اعتنایی به خودشیفته ها

از سوی دیگر، یک شخص خوشیفته به نظر برتر و شکست ناپذیر است،اما چیزی که در درون خود احساس می کنند متفاوت می باشد.

بعضی افراد تصور می کنند یک شخصیت مغرور یا خودشیفته به بی اعتنایی اهمیت نمی دهد زیرا تعداد بسیاری از افراد وجود دارند که وی را ستایش می کنند؛ اما چنین چیزی درست نیست.

بی اعتنایی و رد شدن، هر شخصی را آزار می دهد اما یک خودشیفته را تقریبا نابود می کند! چرا اینگونه است ؟

این باور وجود دارد که دلایل غرور و خودشیفتگی این افراد بر می گردد به دوران اولیه زندگی شان. اگر یک کودک مورد سوءاستفاه قرار بگیرد یا به وی توجه ی لازم نشود.

از چیزی که هست خجالت می کشد و در نتیجه برای پوشاندن و مخفی کردن آن احساس خجالت و شرم، به هر شکلی که بتواند عمل می کند.

بعضی افراد برای جبران این اتفاق، تبدیل به اشخاصی با روابط اجتماعی قوی می شوند و بعضی دیگر مکانسیم دفاعی دیگری انتخاب می کنند که خودشیفتگی نام دارد.

پسران و دختران مغرور همه ی سعی خود را می کنند تا نقص های شان را با نشان دادن برتری های خود پنهان کنند.

برای اینکه این احساس برتری را حفظ کند، یک شخصیت خودشیفته ارزش و اهمیت خود را به صورت اغراق آمیز ابراز می کند و کسانی که خواهند از وی ایراد بگیرند را نه می پذیرد و نه به آنها گوش می دهد.

به همین دلیل است که نادیده گرفتن یک فرد مغررو و خودشیفته باعث می شود به وی آسیب بسیاری برسد. زیرا عمل نادیده گرفتن، به عنوان تلاشی محسوب می شود جهت بی اهمیت کردن ارزش اغراق شده ی وی و آن فرد را به یاد شرم و خجالت دوران کودکی اش می اندازد.

چگونه یک شخصیت خود شیفته ، به بی اعتنایی واکنش نشان می دهد ؟

یک فرد مغرور کسی را که با او موافق نباشد یا از وی ایراد بگیرد برای خود بی ارزش می کند. وقتی نادیده گرفته شود معمولا یکی از این دو واکنش را نشان خواهد داد.

  1. به طرف مقابل برچسب پست و فرومایه می زند و در نتیجه به خود دلیلی می دهد که دیگر به نادیده گرفته شدن از سوی وی فکر نکند.
  2. اگر این فرد؛ یعنی فردی که او را نادیده گرفته است، بسیار با ارزش باشد و نتواند او را کمتر از خود بداند شخصیت مغرور همه ی سعی خود را می کند تا انتقام بگیرد.

در بین شخصیت خودشیفته بسیار رایج است که با چنین افرادی به گونه ای رفتار کنند که به آنها ثابت شود هیچ ارزشی برای شخصیت خودشیفته ندارند.

عاشق کردن پسر یا دختر مغرور و خودشیفته

به یاد داشته باشید دو چیز برای شخصیت خودشیفته بسیاری اهمیت دارد یکی ارزش شما و دیگری توجه ی شما.

یکی از مهمترین نکاتی که در علاقه مند کردن شخصیت خود شیفته بسیار حائز اهمیت است ارزش شما می باشد.

برای مثال اگر طرف مقابلتان برای شما از موفقیت های خود گفت در درجه ی اول باید نشان دهید که بسیار تحت تاثیر قرار گرفته اید.

( نشان دادن توجه) و سپس شما نیز به موفقیت های خود اشاره کنید (نشان دادن ارزش) (برای آشنایی بیشتر درباره ی افزایش ارزش کلی نگاه کنید به عشق یک طرفه جذب عشق وقتی به ما علاقه ندارد).

همانطور که در آغاز این مقاله اشاره کردم، ارزش ها بسته به هر شخصی متفاوت هستن و شما باید در برخوردهایی که داشته اید این موضوع رو متوجه شوید که ارزش از نقطه نظر طرف مقابلتان به چه معنی است. این ارزش ها می تواند شامل ثروت، تحصیلات، زیبایی اندام یا هر مورد دیگری باشد.

در مورد توجه کردن قبلا بسیار صبحت شده است. برای عاشق کردن یک مرد یا زن مغرور و خودشیفته بهتر است در کنار نشان دادن ارزش های تان به وی توجه نیز نشان دهید. اما این توجه کردن وقتی بسیار موثر خواهد بود که همراه با بی توجهی باشد.

به عبارت دیگر اگر شما قصد دارید یک فرد مغرور را به خود جذب کنید باید به یاد داشته باشید “توجه” به همراه بی توجی می تواند به خصوص در اوایل رابطه محرک بسیاری شگفت انگیزی در جذب طرف مقابل شما باشد.

در پایان باید این نکته را نیز یادآوری کنم که برخورد و مقابله با شخصیت مغرور بسیار دشوار می باشد و بهتر است تا جایی که امکان دارد از داشتن رابطه به چنین افرادی پرهیز کنید و یا حداقل قبل از ایجاد چنین رابطه ای با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits