دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همسر مغرورم،‌ کوتاه نمی‌آید! چکار کنم ؟
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
خصوصیات اخلاقی مشترک افراد مغرور: معمولا در اطراف خودتان با افراد مغرور و ازخودراضی روبه‌رو می‌شوید که از بالا تا پایین شما را برانداز می‌کنند و این حس بدی به شما می‌دهد.

معمولا در اطراف خودتان با افراد مغرور و ازخودراضی روبه‌رو می‌شوید که از بالا تا پایین شما را برانداز می‌کنند و این حس بدی به شما می‌دهد.

ولی این موضوع وقتی مهم می‌شود که پارتنری که عاشقش هستید، این ویژگی را داشته باشد. نمی‌توان فقط به این دلیل که پارتنرتان فردی مغرور است، دست از تلاش برای ادامه ارتباط برداشت و رابطه را خراب کرد. پیشنهاد روانشناسان متخصص در روابط عاطفی این است که به جای مهر فراموشی به ارتباط زدن باید تلاش کرد تا راه‌های ارتباط درست را فهمید.

معمولا افراد لجباز با این که می‌دانند حق با شما هست، ولی زیر بار نمی‌روند و دست از لجبازی برنمی‌دارند.

چیزی که این مسئله را حادتر می‌کند این است که شما ندانید با این افراد مغرور چه برخوردی کنید که بهترین نتیجه رو بگیرید.

نگران نباشید راه‌هایی برای نجات از این مخمصه و هدایت ارتباط‌تان به سمت رابطه‌ رضایت بخش وجود دارد.

بزرگترین اشتباه در برخورد با این افراد این است که با رفتاری مثل خودشان سعی کنید او را اصلاح کنید، ولی با این کار فقط اختلافات خودتان را بیشتر می‌کنید. معمولا این حس در مردان بیشتر از زنان است.

این افراد یک‌دنده و لجباز اعتمادبه‌نفس کمی دارند و از این می‌ترسند که دیده نشوند. ممکن است راهکارهای های افزایش اعتماد به نفس که در افراد عادی جواب می‌دهد، در این افراد به سادگی اثر نکند.

غرور در افراد چطور شکل می‌گیرد

همه‌ی ما می‌دانیم که مدیریت ارتباط با یک فرد مغرور موقعیت چالشی است، این‌گونه افراد همیشه فکر می‌کنند بی عیب و نقص هستند و طوری رفتار می‌کنند که اعتماد به نفس شما نابود شود. معمولا حس غرور در افراد ریشه در کودکی دارد.

به عنوان مثال فرد مغرور ممکن است در خانواده‌ای سرد و بی‌روح بزرگ شده باشد، که اعضای آن احساسات خود را به راحتی ابراز نمی‌کردند، یا فکر می‌کنند با محبت کردن کوچک می‌شوند.

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم شما را بیشتر با خصوصیات اخلاقی این افراد آشنا کنیم.

خصوصیات اخلاقی مشترک افراد مغرور

  • معمولا این افراد ازخودراضی به راحتی از دیگران انتقاد می‌کنند، ولی به هیچ عنوان انتقادات دیگران نسبت به خودشان را نمی‌پذیرند و حتی ممکن است واکنش خوبی نشان ندهند.
  • زمانی که این افراد در جمعی حضور دارند به دیگران توجه نمی‌کنند و حتی ممکن است که آن جمع را ترک کنند.
  • به راحتی دیگران را مسخره می‌کنند.
  • همیشه از خود تعریف می‌کنند و از آنجایی که خود را نسبت به دیگران برتر می‌دانند خودشیفتگی خاصی در رفتارشان نمایان است.

در اینجا می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه با پارتنر یک‌دنده خود رفتار کنید.

همسر مغرورم،‌ کوتاه نمی‌آید! چکار کنم ؟

مهارت‌های رفتاری صحیح در مقابل پارتنر مغرور

شجاعانه برخورد کنید

در برابر پارتنر ازخود‌راضی نباید احساس ضعف داشته باشید، چون باعث می‌شود که او تصور کند با حس غرورش می‌تواند شما را تحت فرمان خود دراورد. باید به او بفهمانید که با یک‌دندگی و لجبازی از او دور می‌شوید و ارتباط خوب‌تان تبدیل به ارتباطی سرد و ناموفق می‌شود.

در ابتدا سر اصل مطلب نروید

باید به صورت غیر مستقیم به او نشان دهید که رفتارش اشتباه است. مثلا میتوانید او را با کتابی در این موضوع آشنا کنید، یا کلیپ‌ها و مقاله‌های آموزشی را در اختیار او قرار دهید.

تلافی کردن ممنوع

اگر همسر مغرور و لجبازی دارید سعی نکنید با رفتاری مانند رفتار خودش تلافی کنید. این کار فقط اختلافات شما را بیشتر می‌کند. سعی کنید در برابر این افراد صبوری کنید. مطمئنا تغییر در رفتار این افراد به زمان نیاز دارد تا نتیجه خوبی بگیرید.

از خودتان شروع کنید

همانطور که شما از همسرتان انتظار دارید که رفتار خود را تغییر دهد مطمئنا او نیز از شما انتظارات و توقعاتی دارد، پس شما نباید توقع داشته باشید که بدون در نظر گرفتن انتظارات او به حرف شما توجه کند.

نقاط قوت پارتنرتان را تحسین کنید

قبل از این که نقاط ضعف همسرتان را بیان کنید، نقاط قوتش را برایش مثال بزنید و از او تعریف کنید، و میان حرف‌هایتان به او بفهمانید که همانطور که او از شما انتقاد می‌کند شما هم می‌توانید اشتباهات او را بیان کنید. این رفتار شما باعث می‌شود که همسرتان شما را فردی منصف و منطقی بداند و حرف های شما اثربخشی بیشتری برای او دارد.

از تکرار زیاد انتقادات بپرهیزید

معمولا اشتباهی که همسران در این مورد می‌کنند این است که انتقادات خود را زیاد تکرار می‌کنند. زمانی که شما بارها انتقاد خود را تکرار کنید، ارزش حرف خود را پایین می‌آورید. پس بهتر است بعد از هر انتقادی به همسرتان فرصت دهید تا درباره رفتارش فکر کند. همچنین سعی کنید از خود شخص انتقاد نکنید، بلکه از رفتار نامناسب او انتقاد کنید.

با همسرتان بیشتر صحبت کنید

سعی کنید همسرتان را بیشتر بشناسید و درباره خودتان نیز به او اطلاعات بیشتری بدهید. مثلا راجع به زندگی ایده‌آلتان یا خط قرمزهایتان با او صحبت کنید. نظر خودتان را درباره مسائل مختلف زندگی به او بگویید و همچنین نظر او را هم بخواهید و با نظر خود مقایسه کنید. گفت‌وگو با همسرتان کمک بزرگی به شما می‌کند.

اکثر مشکلات برخورد با پارتنر مغرور با به‌کار گرفتن راهکارهایی که مشاوران مشورَپ به شما پیشنهاد کردند حل خواهد شد.

اگر این راهکارها را عملی کردید و هنوز هم نتیجه نگرفتید و احساس می‌کنید در ارتباطتان احساس خوبی ندارید، قبل از آنکه تصمیم بگیرید و پایان را انتخاب کنید به مشاور مراجعه کنید.

در جواب این پیشنهاد ممکن‌است نگرانی‌های خود در مراجعه به روانشناس رو به خاطر بیاورید. یافتن مشاور خوب کار آسانی نیست، فاصله مکانی مشکلی دیگر و هزینه‌های سنگین مشاوره چالشی دیگر.

سامانه روانشناسی و مشاوره آنلاین مشورَپ چاره‌ای برای مشکلات اندیشیده و کافی‌است برای گذر از این چالش فقط اپلیکیشن مشورَپ را نصب کنید.

همسر مغرورم،‌ کوتاه نمی‌آید! چکار کنم ؟

اگر در دسترسی به اینترنت هم مشکل دارید،‌ نگران نباشید،‌ مشاوره روانشناسی تلفنی چاره دیگر است.

می‌بینید برای نجات ارتباط و جهت‌دهی آن به سمت ارتباطی موفق هیچ بهانه‌ای قبول نیست،‌ وقت اقدام است.

امروز اولین مشاوره‌تان را بگیرید تا فردای ارتباط‌تان را سبز کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits