دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید درس خواندن در خارج از کشور ایران چیست؟

۱۰ دلیل برای تحصیل کردن در خارج از کشور

فواید درس خواندن در خارج از کشور ایران چیست؟
4
زمان مطالعه: 7 دقیقه
تحصیل در خارج از کشور فواید زیادی برای دانشجویان دارد و آن قدری که فکر می کنید گران نیست. این کار باعث می شود دانشجویان تجربیاتی عالی به دست آورند که همیشه با آنها می ماند.

فواید تحصیل کردن در خارج از کشور

با تحصیل در خارج از کشور علاوه بر اینکه بر معلومات تان می افزایید، از لحاظ رشد شخصی هم پیشرفت می کنید و در آینده شانس استخدام شما در مقام ها بالاتر بیشتر می شود چرا که کارفرماها ترجیح می دهند افرادی با سابقه بین المللی را برای استخدام انتخاب کنند.

تحصیل در خارج از کشور همیشه گران نیست و تحصیل در بعضی کشورها حتی مجانی است!

برای اینکه بدانید چرا باید در یک کشور خارجی تحصیل کنید، به این 10 دلیل توجه کنید.

۱- فرصت های شغلی بهتری در اختیار شما می گذارد

می خواهید کارفرماتان را تحت تأثیر قرار دهید؟ شرکت ها در همه جای دنیا می خواهند وارد بازار جهانی شوند و به همین دلیل از استخدام افرادی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند استقبال می کنند.

به علاوه افرادی که در کشوری دیگر تحصیل کرده اند با یک زبان دوم هم آشنا هستند. به این ترتیب رزومه تان از دیگر افراد با موقعیت مشابه قوی تر خواهد بود و شانس انتخاب تان به وسیله کارفرما بیشتر می شود.

۲-تحصیل کردن در خارج می تواند ارزان باشد

تحصیل در خیلی از کشورها از تحصیل در کشور خودتان ارزان تر است. حتی در برخی از دانشگاه ها هزینه ای برای تحصیل نمی پردازید و کاملا مجانی درس می خوانید.

در برخی موارد هم هزینه تحصیل در یک کشور خارجی با هزینه تحصیل در کشور خودتان برابر است.

به علاوه می توانید برای تحصیل کمک هزینه بگیرید و یا اگر شرایط خوبی داشته باشید بورس کامل شوید و حتی برای تحصیل در خیلی از دانشگاه های معتبر هم هزینه ای نکنید.

۳- تحصیل کردن در خارج رشد شخصی می آورد

خروج از منطقه امن  تان و وارد شدن به مکانی جدید با تجربه های جدید و غیر قابل پیش بینی، باعث می شود شما قوی تر شوید و توانایی های خودتان را بهتر بشناسید، خود واقعی تان را کشف کنید و بفهمید چه چیزی در زندگی برای تان مهم است.

یاد گرفتن برقراری ارتباط راحت با انسان ها در سراسر دنیا چیز دیگری است که می آموزید. به علاوه مستقل تر هم می شوید. سفر کردن در کشورهای مختلف پتاسیل حقیقی تان را به شما نشان می دهد.

۴- زبان جدیدی یاد می گیرید

زبانشناسان می گویند سریع ترین و بهترین راه برای یادگیری زبانی جدید آن است که در محیطی که آن زبان در آنجا صحبت می شود باشید و زندگی کنید.

همانطور که همه شنیده ایم یادگیری یک زبان جدید دری به دنیایی جدید به روی ما باز می کند. با یادگیری یک زبان موقعیت های بی نظیری در اختیار ما قرار خواهد گرفت. در دنیای امروزه که همه دنیا به هم متصل است، یادگیری یک زبان دوم یا سوم واقعا لازم است.

۵- یادگیری مهارت های جدید با تحصیل کردن در خارج

زمانی که در یک کشور دیگری تحصیل می کنید درس هایی می خوانید که در کشور محل زندگی خودتان نمی خواندید. علاوه بر درس ها دانشگاهی فعالیت ها و ورزش هایی انجام می دهید که در کشور خودتان انجام نمی شد و یا اصلا موجود نبود.

سفر به کشوری دیگر برای تحصیل علاوه بار علمی که دارد، این زمینه را فراهم می آورد که با مردم کشورهای دیگر ارتباط بگیرید و با فرهنگ و روش زندگی دیگران آشنا شوید و دوستانی از سراسر دنیا پیدا کنید.

۶- ساختن خاطراتی به یاد ماندنی

اکثر دانشجویانی که در خارج از کشور خودشان تحصیل کرده اند می گویند که آن سال ها از بهترین سال های عمرشان بوده است.

دوستانی را ملاقات می کنید که می خواهند فرهنگ و نظرات شان را با شما به اشتراک بگذارندو درمورد شما بیاموزند، به این ترتیب خاطراتی تکرار نشدنی با آنها می سازید و دوستی هایی که تا آخر عمر دوام می آورند. حتی ممکن است شریک زندگی تان را هم پیدا کنید!

۷- فرهنگ های مختلف را تجربه می کنید

غوطه ور شدن در فرهنگی جدید تجربه ای خارق العاده است. غذاهایی را خواهید خورد که تا به حال نام شان را هم نشنیده بودید، به فستیوال ها و جشن هایی تازه می روید و با تاریخ و فرهنگ کشوری دیگر آشنا می شوید

. فرهنگ یک انسان تأثیر زیادی روی ادراک، باورها و راهی که در زندگی می رود، دارد. درکی که در هنگام زندگی با مردم یک کشور از آنها پیدا می کنید را نمی توانید با خواندن هیچ کتابی پیدا کنید.

۸- افزایش جهان بینی تان با تحصیل کردن در خارج از کشور

وقتی در کشوری دیگر زندگی می کنید ذهنیت قبلی که راجع به آن کشور داشتید از بین می رود. همچنین نظری که راجع به کشور خودتان داشتید هم به طور کامل عوض می شود.

تعجب می کنید وقتی می بینید تصورتان راجع به کشورها چقدر بستگی به جایی که از آن آمده اید دارد! همچنین فرصتی مناسبی به دست می آورید تا نظر بقیه را راجع به کشورتان بهتر کنید و باورهایی که راجع به شما دارند را عوض کنید!

۹- پولدار می شوید!

در خیلی  از کشورها در هنگام تحصیل اجازه کار به شما می دهند و پول خیلی از کشورها نسبت به پول ایران ارزش بیشتری دارد. درست است که ممکن است ساعات کمی در هفته اجازه کار داشته باشید، اما حقوق نسبتا خوبی دریافت خواهید کرد و اگر مقدار از آن را هم جمع کنید و بعدا به پول ریال تبدیل کنید، پولدار نه ولی، سود زیادی می کنید!

اگر مهارت خاصی دارید می توانید از آن برای پیدا کردن کار استفاده کنید و یا اگر چیزی را بلدید که در کشور شما عادی است اما در این کشور افراد حاضرند برای یاد گرفتن آن پول زیادی بدهند، می توانید هم بیزینسی بدون رقیب داشته باشید و هم پول خوبی دربیاورید (مثلا اگر نواختن سازهای سنتی ایرانی را بلدید و مردم کشوری که در آن تحصیل می کنید بخواهند آن را یاد بگیرند).

از اینکه با دیگران ارتباط برقرار کردید نگران نباشید. می توانید این رابطه را برای مدتهای طولانی حفظ کنید. می دانیم که جدایی علاقه را بیشتر می کند.

به علاوه می توانید از پروازهای ارزان، وب کم های رایگان، هزینه پستی کم، BBM/iMessage رایگان استفاده کنید. بنابراین مصداق «از دل برود هرآنکه از دیده رود» درست نیست.

10. تاثیر در لهجه حرف زدن

در طول اقامت در خارج از کشور، برخی افراد ممکن است با شنیدن لهجه شما بپرسند "آیا تو یک خارجی هستی؟!" این سوال نه تنها ناراحت کننده نیست بلکه احساس خوبی به شما می دهد و عزت نفس بیشتری می یابید. حتی ممکن است پس از بازگشت به وطن لهجه خارجی داشته باشید. این نیز به نوبه خود حس مطلوبی دارد.

اگر در یک دانشگاه اسکاتلندی به تحصیل زبان مشغول هستید، با وجود اینکه در یک دوره چهار ساله تحصیل می کنید (مانند دیگر مکانهای انگلستان) با مدرک فوق لیسانس فارغ التحصیل می شوید. (نه لیسانس)

زمانی که حساب بانکی خارجی باز می کنید، مکانی را برای اسکان پیدا می کنید، برای اقامت در شهر جدید ثبت نام می کنید، یک کد مالیاتی دریافت می کنید، در دانشگاه ثبت نام می کنید و با بومیان گفتگو می کنید، احساس می کنید در زندگی قادر به انجام هرکاری هستید.

همچنین بخوانید:

احتمال ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در خارج کشور

چه کسانی می توانند بورسیه تحصیلی بگیرند؟

چگونه میتوان بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی گرفت؟

معافیت تحصیلی خدمت سربازی چه شرایطی دارد ؟

حکم سفر به خارج برای ادامه تحصیل

۵ دلیلی که هر دانشجویی را برای تحصیل در کانادا قانع می‌کند



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits