دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
20 فواید ازدواج برای خانم ها را میدانید؟

۲۰ فایده بی نظیر ازدواج برای سلامت جسم و روان خانم ها

20 فواید ازدواج برای خانم ها را میدانید؟
1
زمان مطالعه: 11 دقیقه
ما در سایت دلگرم توصیه های زیادی در مورد ازدواج می کنیم و برای اینکه توصیه های مربوط به روابط، در مورد جلوگیری از مشکلات و حل آنهاست، در مجموع شاید این طور به نظر برسد که ازدواج یک چالش دائمی است در واقع درست است که از بعضی جهات ازدواج می تواند سخت...

ازدواج کردن چه تاثیری در سلامت روح و جسم بانوان دارد؟

من حتی در بدترین روز متاهلی ام، چیزی را که در دست دارم با چیز دیگری تعویض نخواهم کرد. فوایدی که ازدواج برای من داشته، کمتر از مضرات آن بوده است. زندگی ای که ما به اتفاق تشکیل داده ایم، قسمت اعظم هویت مرا تشکیل می دهد و من واقعا به همسرم علاقه دارم. بله، فواید ازدواج بسیار است.

پس امروز ما به نیمه پر لیوان توجه می کنیم. ما نعمت هایی را که در دست داریم به حساب می آوریم. ما امروز به پشت پرده مثبت ازدواج نگاه می کنیم.

اکنون به 20 دلیلی که به ازدواج برتری می بخشند توجه کنید، خواهید دید که چیزی که در دست دارید بسیار عالیست.

20 فایده ازدواج برای خانم ها

  1. بعد از ازدواج، دیگر برای رفتن به میهمانی ها و مراسمات سختی پیدا کردن یک همراه را تجربه نخواهید کرد، چرا که همسرتان همیشه همراه شماست.
  2. بعد از ازدواج، همیشه کسی را دارید که از مسائل مربوط به خودتان با او سخن بگویید، خواه این مسائل شخصی و مربوط به شما باشد یا موضوعی که در اخبار شنیده اید.
  3. او با وجودش همیشه به اتاق شما گرمی می بخشد.
  4. برای وظایف و مشکلات والدینی هیچ وقت تنها نیستید و همیشه همسرتان همراه شماست.
  5. وقتی ازدواج کردید، می دانید که همسرتان عاشق شماست و شما را از تمامی جهات قبول دارد.
  6. بعد از ازدواج در مشکلات و پیچیدگی ها رهبری برای خانواده دارید که همیشه پشت شماست.
  7. بعد از ازدواج همیشه کسی را خواهید داشت که آن زیپ و دکمه لعنتی پشت لباس را که دستتان به آن نمی رسد، ببندد
  8. وقتی ازدواج کنید، با کسی که به ارزش های شما ارزش قائل است در زندگیتان سهیم می شوید و او با شما مجموعه ای به نام خانواده را تشکیل می دهد.
  9. هر مردی همیشه منتظر است که همسرش چیزی از او بخواهد و او نیز برایش فراهم کند.
  10. بعد از ازدواج کسی را همراه خود دارید که می توانید مسائل اقتصادی خانواده را با او شریک باشید و برای آینده اقتصادی خانواده تان برنامه ریزی کنید.
  11. بعد از ازدواج شما همیشه کسی را خواهید داشت که با او آن قدر راحت باشید که بتوانید شب دل انگیزی را با او سپری کنید، بدون اینکه هیچ کونه آرایشی داشته باشید یا لباس خاصی بپوشید.
  12. شما همچنین می توانید بعد از ازدواج با همسرتان شب های دلنشینی را بیرون از خانه، در شهر و با لباس های مجلل بسازید.
  13. شما بعد از ازدواج می توانید رابطه جنسی مشروع و حتی مطلوب داشته باشید، بدون هیچ گونه احساس گناه.
  14. گاهی نیز مجبور می شوید بدون همسرتان تنهایی را در خانه ای ساکت سپری کنید که البته خوبی های خودش را نیز دارد.
  15. وقتی متاهل باشید، یک نفر را دارید که آن قدر خوب شما را بشناسد که جملات ناتمامتان را کامل کند.
  16. اگر متاهل باشید همیشه کسی را خواهید داشت که هر هفت روز هفته، 24 ساعته در دسترس شما باشد و هیچ کار دیگری را به شما ترجیح ندهد.
  17. بعد از ازدواج شما همیشه اطمینان دارید که در رستوران در غیاب شما کسی خواهد بود که به فکر سفارش غذای شما باشد.
  18. ازدواج احساس امنیتی را حاصل می شود که در دنیایی که هر لحظه می تواند ترسناک و ناامن باشد به شما آرامش می بخشد، چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ عاطفی.
  19. همسرتان همچنین الگوی مردانه خوبی برای پسرتان خواهد بود.
  20. بعد از ازدواج مهم نیست چه اتفاقی بیفتد یا چه کسی چه چیزی بگوید، مهم این است که شما همدیگر را دارید.

اگر داشتن یک زندگی آرام و عاشقانه خواسته شماست ،خواندن این بخش از دلگرم توصیه می شود.

1.حداقل روزی یکبار به همسرتان بگویید «دوستت دارم»

اولین راز خوشبختی ابراز علاقه به همسرتان است. مطمئن باشید که همسرتان به شنیدن این کلمات نیاز دارد. مطمئن باشید صادقانه گفتن این جمله زندگی تان را از این رو به آن رو می کند، اگر بیش از ۳۰ سال هم از زندگی تان گذشته این مورد را امتحان کنید نه لوس بازی است نه سوسول بازی.

2.مسائل پیش پا افتاده را جدی نگیرید

میتوانید اجازه دهید که عادات بد همسرتان اعصابتان را به هم بریزد و اذیت تان کند و یا می توانید این عادات را بپذیرید و برای بهبود وضعیت تلاش کنید. آیا همسرتان عادت دارد در خمیر دندان را موقع مسواک زدن باز بگذارد؟ خمیردندانتان را جدا کنید.

آیا شوهرتان عادت دارد لباس هایش را در همه جای خانه پخش کند؟ توجه نکنید، یا اگر هم خیلی اذیت تان می کند آنها را جمع کنید و همیشه به خاطر داشته باشید که در قبال این گذشت شما، همسرتان هم کارهای فوق العادهای برایتان خواهد کرد.

3. تا پایان عمرتان، قرار ملاقات های عاشقانه تان فقط با همسرتان باشد

با همسرتان باشید. یادتان باشد که همیشه باید عاشق و معشوق باقی بمانید. پس وقتی برای شام بیرون می روید، درب را برای خانمتان باز کنید، صندلی را برای وی بیرون بکشید و موقع قدم زدن دست های همدیگر را بگیرید. یادتان باشد که همسرتان تنها کسی است که در تمام غم ها و شادی هایتان با شما شریک است و دلسوز و فدایی شماست.

4. به جنبه مثبت قضیه فکر کنید

به جای اینکه در مورد راه هایی که همسرتان موجب یاس و ناراحتی شما می شود فکر کنید، در مورد همه چیزهای مثبتی در مورد او فکر کنید که همیشه نظرتان را جلب می کرده است.

5. وقتی عصبانی می شوید، کمی صبر کنید

وقتی هر دوی شما عصبانی هستید، اصلاً با هم صحبت نکنید چند دقیقه صبر کنید، بیرون رفته و کمی قدم بزنید، یا روی تخت بکشید. برای مدتی از همدیگر دور شوید.

یک مکث کوتاه به هر دو تای شما این امکان را می دهد که به جای ناراحت کردن و رنجاندن همدیگر، عاقلانه در مورد چیزی که موجب ناراحتی تان شده است با یکدیگر صحبت کنید. چیزی که در اینجا مهم است این است که در موقع عصبانیت هرگز صدایتان را برای یکدیگر بلند نکنید و حرمت ها را زیر پا نگدارید.

6. هیچ وقت از اسرار و ضعف های همسرتان علیه او استفاده نکنید

آنچه که به نظر غیر مهم، جزئی و پیش پاافتاده می آید ممکن است در نظر همسرتان بسیار جدی و پر اهمیت باشد. باید تشخیص دهید که چه چیز برای همسرتان مهم است و به هیح عنوان در مورد آن با دوستانتان، مادر تان، خانواده همسرتان و یا هیچکس دیگر صحبت نکنید.

همچنین سعی نکنید موقع دعوا آن مسائل را به رخ او بکشید. یک رابطه عاشقانه، رابطه ای است که طرفین بتوانند به همدیگر اعتماد کنند و رازهای درونیشان را برای هم مطرح کنند.

7. اول به همسرتان فکر کنید

از دیگر کلید های خوشبختی و احساس آرامش فکر کردن به اوست. اگر هر دوی شما این کار را انجام دهید، مطمئن باشید رابطه ای بسیار لذت بخش در انتظارتان خواهد بود. تامی توانید به درخواست های همسرتان پاسخ مثبت دهید و تلاش کنید که زندگی را برای او راحت تر کنید.

8. همسرتان را همه جا عزیز بدارید

به هیچ عنوان در مورد همسرتان پیش کسی بدگویی نکنید وقتی در مورد او صحبت می کنید، بگذارید عشق و احترام شما برای همه آشکار شود.

9. هر روز زمانی را به با هم بودن اختصاص دهید

ببینید چه کاری برای هر دوی شما بهتر است؛ با هم غذا بخورید، آخر شب کنار هم فیلم تماشا کنید، با هم برای قدم زدن بیرون بروید.

10. با احترام با یکدیگر صحبت کنید

آخرین کلید خوشبختی شما در زندگی مشترک گذاشتن احترام به یکدیگر است. اکثر افراد در روزهای اول ازدواج و در دوران نامزدی بسیار محترمانه همدیگر را خطاب می کنند و کمتر از «جان و عزیز» به هم نمی گویند اما بعد از مدتی همه اینها فراموش نه و به اصطلاح «تو تو» کردن جایگزین آن می شود.

خطاب کردن همسر با کلمه «شما»، مانع بسیاری از کدورت ها و درگیری ها می شود، یادتان باشد همسرتان بهترین کس شماست و اوست که باید از همه بیشتر او را عزیز بدارید و با احترام با وی برخورد کنید.

11. مستقل باشید

یکی از کلیدهای ازدواج موفق مستقل شدن است. همسران باید زمان‌هایی را به خود اختصاص دهند. عزم و تواناییِ مستقل شدن شما را قوی‌تر، سالم‌تر و جذاب‌تر می‌کند و باعث موفق تر شدن شما در زندگی زناشویی می‌شود.

12. یک شنونده خوب باشید

زن و مرد در زندگی مشترک باید نسبت به یکدیگر شنونده خوبی باشند. اما تاکید ما در این مسئله بیشتر بر روی مردان است. مردان باید بدانند که شریک زندگی‌شان به گوش کردن حرف‌ها نیاز دارد. گوش دادن فعالانه به آنچه همسرتان می‌گوید و نگاه کردن به او درحالی‌که صحبت می‌کند یکی از کلیدهای موفقیت در زندگی است.

13. در هر چیزی موافقت نکنید

در این نظرسنجی اکثر زوج‌ها معتقد بودند که اختلاف‌نظر بین دو طرف طبیعی است و این تفاوت سلیقه‌ها باعث می‌شود زوج‌های موفق و دوست‌داشتنی به دیدگاه یکدیگر احترام گذاشته و نظراتشان را به یکدیگر نزدیک کنند.

14. یکدیگر را بپذیرید

یکی از مهم‌ترین قاتلان ارتباطی، عدم پذیرش است. با خیال تغییر دادن همدیگر وارد زندگی مشترک نشوید. پیش از ازدواج ویژگی های مثبت طرف مقابل را بشناسید و روی آنها تمرکز کنید. بعد از ازدواج تغییر دادن سخت و در برخی موارد غیر ممکن است.

15 . مسئولیت‌پذیر باشید

مسئولیت‌پذیری یکی از اسرار ازدواج موفق است. هنگامی‌که شما در یک پروژه شرکت می‌کنید، مسئول موفقیت و شکست آن پروژه هستید، در ازدواج هم این‌گونه است؛ شما و شریک زندگی خود زمانی که اختلاف‌نظر دارید یا درباره تصمیمی بحث می‌کنید زوجین باید بتوانند هنگام بحث و اختلاف نظر درباره یک تصمیم، مسئولیت کارها و تصمیمات خود را برعهده بگیرند.

16. زمان‌هایی صرفاً برای باهم بودن

گذراندن وقت باهم بیشتر در میان زوج‌هایی که مدتی از ازدواجشان گذشته است، نادیده گرفته‌ می‌شود.گذراندن زمان‌هایی از روز با همسر و تعریف پروژه‌های مشترک با یکدیگر باعث تقویت پیوند زوجین می‌شود . در زمان‌هایی که باهم هستید برای دور شدن از حواس پرتی تلفن همراه خود را خاموش‌کنید؛ با یکدیگر فیلم تماشا کنید یا با‌هم به پیاده‌روی و کوهنوردی بروید.

17. روابط جنسی را حفظ کنید

رابطه جنسی برای ازدواج سالم بسیار مهم است. درمانگران بر روی رابطه جنسی تأکید دارند و معتقدند که رابطه جنسی در هر شرایطی حتی زمانی که شما خلق و خوی مناسبی ندارید هم باید به‌طور منظم انجام شود.

رابطه جنسی اثرات ضدافسردگی دارد ؛ در اوج لذت جنسی شما سروتونین آزاد می‌کنید که یک ناقل عصبی بوده که در تنظیم خلق‌وخوی شما و احساس خوشحالی و شادی اثربخش است.ما پیشنهاد می‌کنیم که روابط زناشویی خود را با ابراز علایق جنسی و اضافه کردن هرگونه روابط فانتزی، هیجان‌انگیز کنید.

18. هرگز از کلمه طلاق استفاده نکنید

گاهی از کلمه طلاق و صحبت کردن از جدایی به عنوان یک مکانیزم تهدیدی استفاده می شود اما باید بدانید که تهدید یک استراتژی بالغانه برای حل مشکلات نیست؛ پس این کار را نکنید.

19. یک نگرش قدردانی داشته باشید

قدردانی به نفع هر دو طرف در ازدواج است. تشکر کردن از یکدیگر باعث بهبود و تقویت روابط می‌شود.

20. هنگام عصبانیت سکوت کنید

در زمان اختلاف نظر ممکن است عصبانی شوید. در این مواقع هرگز پاسخ طرف مقابل را ندهید و سعی کنید خودتان را از فضای تنش دوری کنید. کلمه مناسبی که هر فردی در چنین مواقعی می‌تواند از آن استفاده کند این است که بگوید:" فعلاً عصبانی هستم و نمی‌توانم صحبت کنم."

هدفتان همیشه این باشد که در آرامش با همسرتان ارتباط برقرار کنید. زوج‌های خوشبخت از راهنمایی‌های ازدواج موفق پیروی می‌کنند و شما هم می‌توانید این نکات را برای داشتن یک زندگی شاد و سالم، دنبال کنید.

همچنین بخوانید:

معرفی ۵ مورد از مزایای افراد مجرد از نظر سلامت روحی و فیزیکی

آیا فایده های ازدواج را میدانید؟

فواید زندگی مجردی : ۱۰ فایده مجرد بودن

ازدواج برای افراد مسن(سالمندان)خوب است یا بد؟

پنج دلیل درست و نادرست برای ازدواج کردن یا نکردن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits